פקטור
פקטור זה תיקון ידני של כל הציונים שעשו בחינה מסויימת. באוניברסיטאות הסגורות זה הולך כך: בקורס מסויים בדרך כלל יש התפלגות ציונים מסויימת, למשל 70% עוברים, מהם 10% בציון מעל 90% ו-10% בציון מתחת ל-75. (סתם המצאתי) עשו מבחן, שבמקרה היה קשה מהרגיל או קל מהרגיל, ולכן התפלגות הציונים הייתה שונה משמעותית. מה שעושים זה בונים פונקציה של הציון, כך שלאחר שמפעילים אותה על כל הציונים, מתקבלת ההתפלגות הרגילה, בדוגמה שלנו 70% עוברים, מהם 10% בציון מעל 90% ו-10% בציון מתחת ל-75. הפונקציה הזו יכולה להיות להוסיף לכל ציון מספר מסויים של נקודות (במידה וכולם טעו בשאלה מסויימת, למשל), היא יכולה להיות שינוי משקל כל שאלה, והיא גם יכולה להיות משהו מוזר ביותר (המרחב מהממוצע בריבוע ועוד קבוע מסויים כפול שורש, או דברים מוזרים כאלה). היתרון של הפקטור הוא שהוא מכפר על התנודות בציונים בין מבחנים שונים. החסרון הוא שהציון הסופי לא באמת אומר משהו. הוא לא אומר איך הלכה לך הבחינה או כמה מהחומר אתה יודע, אלא רק איך אתה ביחס לשאר הסטודנטים שעשו את הבחינה ביחד איתך. באוניברסיטאות ה"סגורות", אין הרבה מועדי בחינה שונים, והלימודים נעשים בסוג של "כיתות". לכן, יש מקום לטעון שבכל בחינה התפלגות הציונים בכיתה אמורה להיות זהה בין הסמסטרים. אולם באוניברסיטה הפתוחה, כאשר סטודנט של סמסטר שעבר יכול להבחן בסמסטר הנוכחי, כאשר הוא למד באופן בלתי תלוי מהקבוצה שלו... לדעתי במקרה כזה פקטור לא יגיד הרבה ורק יגרום לעוולות. לכן הפקטור באו"פ בא לעיתים נדירות, או כך תמיד אומרים. מקווה שעזרתי ושלא הטעתי, אהד.