באופן כללי, בעייתי להשתמש בכבלי חשמל מסיבי קרבון?

באופן כללי, בעייתי להשתמש בכבלי חשמל מסיבי קרבון?





 

רשר

Well-known member
מנהל
תלוי מטרה - עקרון החימום הרצפתי טוב ונכון אך מאוד יקר בחשמל

כבלי חימום מסבי פחמן לא מוכרים לעובדים בארץ ולכן עלולים להתקל בבעיות חיבורים ואם זה כבר יצוק ברצפה מאוד קשה לתקן,
הביצוע מחייב חישוב מתח וזרם לקטע והחלוקה אינה לחדר אלא לכמה קטעים בחדר כך שצריך קטעים בטור וקטעים במקביל לקבלת חום שווה בכל השטח,

בסוף אתה צריך כמות מוגדרת של הספק למ"ר (לפחות 100W למ"ר) שתחייב אותך לחיבור חשמל מיוחד רק לצורך חימום הרצפה בעלות גבוה פי 4-5 מחימום עם משאבת חום וצנרת מים (עלות צנרת כ 5 ש"ח למטר רץ) אך החסכון יבוא בעיקר מעלות החשמל, ועוד יתרון קטן - אפשר להפעיל עם דוד סולר במקום בו יש חשש לתקלות מרובות בחשמל דווקא בימי הקור,
 

יוסיזיו

New member
עלות הצנרת לתת רצפתי היא אכן כ 5 ש"ח למטר רץ אבל לזה יש

תוספות רבות כמו בידוד לצנרת,רשת לקיבוע הצנרת ,עבודת הכנה ופריסה,מאכזיית חלוקת מים עם או בלי ווסתי זרימה,עם או בלי טרמוסטטים וברזים חשמליים אם אלו ברזי ON OFF או ברזים פרופורציונאלים.
מבחינת תמחור צריך להסתכל על כל המרכיבים כולל עלויות תפעול לתקופת זמן של לדוגמה 5 שנים שאז מערכת תת רצפתית המופעלת במשאבת חימום מחזירה את ההשקעה מאחר ויעילות המערכת מאד גבוהה.
בחימום חשמלי C.O.P הוא 1 לעומת משאבות חימום שהן מתחילות ב C.O.P
3 והחדישות יותר מגיעות אפילו ל 5 .
מה גם שיש אפשרות לשלב מערכות תת רצפתיות במערכות מיזוג אויר ואפילו לחמם איתם מי צריכה או חימום לבריכת שחיה.
 

רשר

Well-known member
מנהל
בידוד לרצפה מאוד חשוב לכל בית! גם ללא חימום רצפתי

לכן אין לו כל משמעות בהשוואת מחיר הסקה אלא אם רוצים לשפר גם בבידוד ואז צריך להתיחס אליו בנפרד החל מבידוד טרמי דרך בידוד אקוסטי ולכל אחד מהם יש רמות שונות של איכות ומחיר
 

יוסיזיו

New member
רוב הבתים הם ללא בידוד,לפי מקום הבית בארץ ולפי סוג הבניה

והקרבה לאדמה מחשבי את עובי הבידוד,יש כאלו שמספיק סנטימור בלבד ויש כאלו מקומות שצריך 3-4 ס"מ.
יש אתרים בהם מבצעים התזת פוליאוריתן ויש כאלו שמתקינים פלטות עם הבלטה שמשמשת קיבוע לצנרת התת רצפתית,כל מבנה וצרכיו.
 
כבל סיבי קרבון - איזה בידוד עדיף? Fluoroplast או סיליקון עבה

?



 

יוסיזיו

New member
הבידוד שמדובר עליו הוא בידוד הרצפה עצמה כדי שהחום יעלה כלפי

החדר ויחמם את הריצוף בלבד ולא יחמם את יציקת הבטון או הצלעות ברצפה ויגרום לבזבוז עצום של אנרגיה.
לגבי בידוד הכבל עצמו רשר יתן לך תשובה.
 

רשר

Well-known member
מנהל
חלילה מלבודד את הכבל - הוא צריך לפלוט את החום,

חייבים לבודד את החיבורים עם שרוול מתקווץ המסופק יחד עם הכבל שיעמוד לאורך זמן בחום הנפלט מהכבל (חשוב במיוחד מתחת לדק או פרקט עץ שימנע ניצוצות ואש)
 
אין אפשרות לרכוש כבל סיבי קרבון חשוף ללא בידוד

אני יכול רק לבחור באחד משני הבידודים הבאים שבתמונות:
fluoroplastic 2mm
Silicone 4mm



 

רשר

Well-known member
מנהל
תפתח אתר יצרן כבלים (רצוי גרמני) וקבל מידע על יתרון כל כבל

קרא גם על החסרונות והתאם הכל לצרכים שלך (עד כה לא ידועים לנו - ולכן רק -מנחשים מהם),
 
בנוסחה Voltage*Voltage÷resistance=electric power

(אני מניח שהVoltage בארץ הוא בפועל סביב 230v)
לגבי הresistance: היא תלויה באיכות הכבל (היצרן מספק לי את התנגדות הכבל בohm) כפול אורך הכבל.

אבל את אורך הכבל המקסימלי במערכת אני לא יודע כיצד למדוד, האם למדוד מהארון חשמל עד לתרמוסטט? (אורך A בשרטוט) או אורך הכבל המקסימלי בנוסחה הוא חיבור של כל ארבעת הכבלים? A+B+C+D?

 

רשר

Well-known member
מנהל
בתכנון וביצוע מקצועי כבל החימום לא מגיע מעל לגובה הרצפה

אלא מתחבר ברצפה למוליך שאינו מתחמם המגיע עד לארון/טרמוסטט,,
ראה תמונות באתרים שיש חיבור של חוט שונה לכבל החימום: https://de.aliexpress.com/item/32601902696.html
החוט האדום והצהוב מעבר לחיבור השחור הנו חוט נחושת ולא חימום פיבר,
בשרטוט שלך כבל A+B הנם חוטי נחושת המתאימים לתקן לפי תנאי ההתקנה שלהם, כך גם קטעי C+D עד לרצפה ורק שם מתחברים לכבל הפיבר המתחמם,
התוכנית המצוירת אינה תוכנית עבודה אלא הסבר על רקע הציור שלך

 
למעלה