באוצר מזהירים את לפיד מקיצוץ בתשתיות

באוצר מזהירים את לפיד מקיצוץ בתשתיות

המבחן הראשון של לפיד, אולי בעצם של הממשלה כולה. יהיה מעניין לראות איך הם יעברו אותו.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4361343,00.html

באוצר מזהירים: מחירי הדירות יעלו בגלל הקיצוץ
באוצר חוששים שלחצים פוליטיים ימנעו קיצוץ חריף בקצבאות ובביטחון, ופרויקטים של כבישים, רכבות ותחבורה ציבורית יהיו נפגעי הקיצוץ העיקריים. התוצאה: רוכשי הדירות יימנעו ממעבר לפריפריה - ומחירי הדירות במדינה ימשיכו לעלות. בכיר באוצר: "כולם הולכים להגיד ללפיד שהכי לא נכון זה לפגוע בתשתיות".
 

amit1270

New member
זה אותו האוצר שעד לפני שנים מעטות

התשתיות היו עבורו היעד הראשון לקיצוצים.
 

easylivin

New member
או שזה כבר לא אותו האוצר, למזלנו.

על פי רוח הדברים נראה שסוף-סוף החלפנו דיסקט, או שמ-2006 פשוט התחלף כבר דור של פקידים צעירים במשרד. אם השינוי המחשבתי הזה אכן התרחש והשתרש, אז יש מקום לקוות לעתיד טוב יותר עבור "הפריפריה".
 

tapuzo

New member
לא, פשוט הפקידים רואים שמשרות בבנקים תפוסות

אז אולי יוכלו אחרכך להתחלק לתפקידי הנהלה אצל בעלי החברות הקבלניות שאותם הם מצ'פרים
ואחרי שיזמו בועה ששדדה מהציבור עוד עשרות מליארדים למשכנתאות אז יש כסף למשכורות הנהלה גבוהות
בחברות בינוי ותשתיות..
הבנת? זה ההגיון שלהם
 

easylivin

New member
לא, נראה לי שלא הבנתי...

אם אתה באמת מאשים אותם בשחיתות, אז הכתובת היא המשטרה/הפרקליטות/מבקר המדינה (או ש"כולם מושחתים"? אבל זאת כבר תאוריית קונספירציה של ממש). אני רחוק מלהיות חסידם של פקידי האוצר, וחלק מהאסכולות המיוצגות שם בכלל מחליאות אותי. אבל לא ארחיק לכת עד כדי האשמות קשות כאלו ללא ביסוס חזק.
 

easylivin

New member
נכון, "ההצעה" לקצץ בתשתיות הייתה ספין.

כמו כל שאר "ההצעות" הנשמעות מכל הכיוונים לפני כל תקציב חדש, או כשממשלה חדשה נכנסת לתפקידה. אז משוגרים בלוני ניסוי רבים אל האוויר כדי לבדוק את תגובת הציבור. הרושם שלי הוא שהציבור הפנים כבר מזמן את חשיבות ההשקעה בתשתיות; כל הזמן אני שומע מאנשים שהם בכלל לא מתומכי מפלגות השלטון (בלשון המעטה), אבל משבחים את המדיניות בתחום המדובר. או לפחות מודים שהמצב השתפר מאוד לעומת מה שהיה בעבר הלא רחוק, כשבעיקר דיברו ולא עשו מספיק. ואם מישהו יעיז שוב לנסות למרוח את פרוייקטי התשתיות המבוצעים כעת לשנים ארוכות, להערכתי זה כבר לא יתקבל על ידי הציבור בשקט (אנדרסטייטמנט).
 
התשתיות הן תנאי חיוני לצמיחה

במיוחד התחבורה (הרכבת), הולכת הגז, מים (התפלה), חשמל (נקי), אזורי תעשיה ומלאכה, בתי ספר, בתי חולים, אוניברסיטאות וכו'.
תשתיות מתאימות תבאנה לפיזור האוכלוסיה, להקלה בנושא הנדל"ן ולרווחת האזרחים.
 

tapuzo

New member
מחלף גולני ב-500 מליון שקל לא יוצר שום צמיחה

הוא אולי הורג צמחייה ושטח פתוח מסביב, אבל זה שלא עמדת עוד דקה ברמזור לא מביא צמיחה לשום מקום
כנ"ל מחלף יגור השערורייתי וכנ"ל עוד מחלפים מיותרים לגמרה במאות מליוני שקלים
וגם כבישים שאם היו משקיעים בתחבורה ציבורית לא היה בהם "פקקים" מדומים שמחייבים עוד נתיב ועוד כביש נוסף.
מה שמעודד צמיחה זה השקעה בתחבורה ציבורית יעילה והשקעה בחינוך עם כלים לעצירת בריחת המוחות
כי היום האוניברסיטאות זה בתי חרושת לייצור מהנדסים למדינות אחרות.
צריך להעלות את שכר הלימוד ולדאוג שמי שעובד אחרכך בארץ כמה שנים זה מתקזז לו
 
ישנה טענה שמגובית במחקר

שאומרת שאם משקיעים בתשתיות בפריפריה (גם במחלפים), אז במאקרו התרומה לצמיחה הלאומית אפסית, ומה שקורה זה שהצמיחה פשוט עוברת ממקום אחד למקום אחר. ז"א שאותו מקום שמשקיעים בו ירוויח במיקרו - על חשבון מקומות אחרים. לא יודע עד כמה הטענה הזו נכונה.

בכל מקרה, אני בטוח שגם מחלפים מייצרים צמיחה אך כמובן שהשקעה בהם צריכה להיות במשורה ביחס להשקעה בתח"צ.

אגב, לדעתי צמיחה היא לא חזות הכול. אחד הפרמטרים בהשקעה מצד המדינה צריך להיות גם שירות טוב לתושבים.
 

bangy1

New member
הרבה מאוד צמיחה

מחלוף צומת גולני מייצר הרבה צמיחה,

לפני כ25 שנה נסעתי לחופשה בטבריה ביום קיץ לוהט, יצאתי מתל אביב ב9 בבוקר, הכבישים היו עמוסים , הגעתי לבית המלון באחת ורבע,
אחרי 4 ורבע שעות נהיגה מתישות, פתחתי את אחת המפות שלי ששם הייתה טבלת מרחקים בארץ, והתברר לי לתדהמתי שהמרחק הוא בסך הכל 130 ק"מ לא יותר, כלומר נסעתי בכביש בין עירוני במהירות ממוצעת של 30 קמ"ש , היום אני מבצע את אותה נסיעה בשעה וחצי, הרבה בזכות שר התחבורה "ישראל כץ" שעובד ללא ליאות ומניע את מערך תשתיות התחבורה בארץ בהיקף עצום.

כך אזור התעשייה ציפורית מאכלס עשרות מפעלים, כי ניתן להגיע ציק צ'אק לכל הארץ,
כך קמים מפעלים באצבע הגליל ובגולן,
כך אני נפגשתי עם מהנדס בקריית אתא ותוך שעה וחצי (אף אחד לא האמין שאגיע כל כך מהר אבל זו הייתה המציאות) הייתי בירושלים לתאם המשך עבודה לפי ההוראות שלו,
כך ארצנו הקטנה הופכת לנגישה יותר ויותר ותושבי המדינה לא הולכים לגור אחד על השני במדינת תל אביב הקטנה אלא מתפזרים בכל הארץ.
 

tapuzo

New member
זה לא צמיחה מקסימום זה מייצר זיהום אויר

אין שום קשר בין מפעלים בגליל לבין המחלפים המפגרים האלו.
הקשר הוא להטבות מס ממיקום בצפון ופועלים זולים יותר שם.
 

amit1270

New member
בגלל זה בכל המדינות המפותחות בעולם

אין כבישים ורכבות, רק דרכי עפר ושבילי עזים.
 
רכבים בפקק מיצרים זיהום...

אז, כבישים מהירים ומחלפים מצמצמים את הזיהום.
 

amit1270

New member
מצד שני, כבישים מייצרים ביקושים לנסיעות

ולא שאני נגד פתיחת צווארי בקבוק ושיפור תשתיות, ביחוד ב"פריפריה", אבל צריך להיות הוגן.
 
צריך לקצץ בתשתיות מ2 סיבות

א- לא ניתן שיקצצו בחלק ממשרדים ובשאר לא, אולי לא הגיוני כלכלית. אבל כשמקבלים תוספת או משלמים מצפים שכולם ישתתפו.
ב- כאן מאמינים שתשתיות זה הפתרון לצמיחה כלכלית כאשר יש גם השקעות חשובות אחרות , חינוך, פשיעה ....
(בלוד הבעייה היא לא התשתיות),
יש מקומות שבהם התוספת של התשתיות לצמיחה שולית
(אני מקווה שאף אחד לא חושב להקים מסילה כפולה לעין זיוון מראש פינה)
 

tapuzo

New member
רק במטרונית המטופשת יש 400 מ' שקל גרעון

בטח לא צריך לקצץ בתשתיות צריך רק לרפד את חברות התשתיות וקבלני המשנה
כי לא מספיק להם להחליף מרצדסים כל שנתיים זה צריך להיות מודל חדש כל שנה
וכמובן להציע בכל מכרז מחיר נמוך ואז לייצר בכוונה גרעונות וגם לתבוע את המדינה לעוד
 
למעלה