באחת מהקלאסיקות הסיניות ישנו

fa jing

New member
באחת מהקלאסיקות הסיניות ישנו

משפט הפתיחה: "Long united must divide, long divided must unite" אני מניח שזה נכון גם בכל מה שקשור לפורומים. אישית חבל לי על ההיפרדות והפיצול הזה ל 3 פורומים שונים אבל זו המציאות, ובבה גוואה כמו בבה גוואה מציאות חדשה זו הסתגלות למצב חדש. לא נותר לי אלא להסתגל. שיהיה לכולם המון הצלחה. חנן נ.ב המשפט הינו המשפט הראשון בקלאסיקה המפורסמת " שלושת הממלכות".
 

Yin

New member
מסה קריטית

אני לא ממש רוצה לקלקל את החגיגה אבל אני חושב שיש מציאויות שלא צריך להסתגל אליהן. ממלכה שמכילה מספר חברות שלכל אחת מהן מסה קריטית יכולה להתפצל. לדעתי, זה לא המקרה כאן. אני לא חושב שיש לפורום אמנויות לחימה מספיק בעלי עניין בשביל ליצור 3 ממלכות. יש סיכוי שהמהלך הזה יצור דילול כזה שכל אחד מהפורומים לא יוכל להצדיק את עצמו, גם בכמות וגם באיכות. משהו ברמת התהליך: שינוי מציאות צריך להיות שינוי מודע, זהו אחד העקרונות החשובים שלמדתי מהטאי צ'י צ'ואן (אמנות הלחימה הקלאסית ולא זו המנוונת). המודעות צריכה להיות גם להשלכות של השינוי וגם לשינוי עצמו (לדרך). אני, כמנתח תהליכים ומערכות, אשמח לדעת מה הנחות הבסיס ושאר שיקולים שהובילו למסקנה שיש מספיק מסה קריטית לכל פורום (גם בחפיפה). דבר נוסף, שוב מעקרונות של אמנויות לחימה, יש רק דרך אחת להתפתחות (אישית או חברתית) והיא שינוי הרגלים. אני, הפעם כמגשר, לא ראיתי מסלול של שינוי הרגלים. למשל מה יקרה בפעם הבאה שדיון על תכולת הפורום יהפוך לדיון על תחולץ הפורום וזה בתורו יהפוך להתקפה על המנהלים. מסקנתי שלי - הפורום הזה צריך להתאחד בחזרה עם הפורום המקורי. זה לא סותר את העובדה שאני בעד פורום אליטיסטי, והפעלת ניהול וסינון של משתמשים. צריך לחדש את הדיון על איך נראה פורום אמנויות לחימה, לרבות מי מנהל אותו, ללא גלישה לפסים אישיים. דיון שיכול להיות גם בפגישה שאינה וירטואלית. עדי
 
מסה קריטית לפורום הנוכחי, יש.

השאלה היא לגבי שני האחרים - 148, ו"הזירה". לפני שאני עוסק בזה, הערה: כתבת, זה לא סותר את העובדה שאני בעד פורום אליטיסטי, והפעלת ניהול וסינון של משתמשים. בפורום הישן היו מריבות וויכוחים ארוכים וקשים בכל פעם שהופעל ניהול אקטיבי, והאשמות באליטיזם הפכו רווחות יותר ויותר לאחרונה. לדעתי, נסיון לחזור לשם עם ניהול כזה, אחרי מה שהיה, ייתקל בהתנגדות קשה הרבה יותר. כל כך קשה, שלמעשה (לדעתי) הנסיון יוביל לפיצוץ נוסף. ועכשיו לענין המאסה. לדעתי, כל פעם שפותחים פורום חדש מתגלים כותבים חדשים, כי יש מקום. הכותבים הוותיקים אינם מגמדים את החדשים, כי במקום חדש כולם שווים, וכך יש מקום לחדשים להתבטא; התוצאה היא שיותר אנשים כותבים. זה היה נכון כשגילינו את הפורום בתפוז אחרי מות IOL, וזה (לדעתי) יהיה נכון עכשיו. מעשית, ב-148 היו שלוש קבוצות: 1. הקהילה שנמצאת עכשיו כאן (שלמעשה כמעט נעלמה בחצי-השנה האחרונה); 2. אנשי הזירה, שאינם קהילה אבל הינם בעלי ענין בסיסי מאוד מוגדר; 3. אנשים שהגיעו במהלך השנה האחרונה, שלא נכנסו לקהילה שנעלמה ואינם שייכים לאנשי הזירה. לקבוצה הראשונה, יש עכשיו בית. לאנשי הזירה יש פורום, וימים יגידו אם הם יצליחו להתגבש לקהילה. לקבוצה השלישית, מיועד 148; אם המנהלים שייבחרו שם יצליחו לגבש קהילה, יופי. אם לא, הגולשים שם יתחילו לחפש בית, וינדדו אל אחד הפורומים האחרים. באופן טבעי, אם לפורום אין קיום משלו, הוא ייגווע. ימים יגידו מה יקרה, אבל לדעתי יש מספיק אנשים לשלוש קהילות; השאלה הגדולה היא מה יצליחו המנהלים לעשות.
 
למעלה