באטמ ואלקטריק-פיול

מצב
הנושא נעול.

ben188

New member
הטרגדיה של המדינה

עכשיו בטח כולם חושבים הינה השמאלני יפה הנפש. אבל אני דווקא רוצה להגיד שעצוב לי שהציבור הישראלי צריך לבחור בין ברק לנתניהו. מין הפח אל הפחת.
 

אלוני.

New member
מלכודת...

אדם כזה רשאי להיות ראש הממשלה או כל תפקיד אחר, נקודה . לא יכול מר רובינשטיין להחזיק את העוגה משני הצדדים או לאכול את החבל ולהשאיר אותו שלם . מר רובינשטיין חטא בדוח שהגיש, שאגב לא מובן לי מהיכן לקח האיש את עזות המצח הדרושה להוציא את הדבר הזה תחת ידיו . הוא מחליט לא להעמיד את נתניהו לדין אבל באותה נשימה הוא מרשיע אותו , מי שם אותו כשופט ? קראתי את מה שהוא כתב וחיפשתי אולי בשורה האחרונה יהיה כתוב: ``הריני גוזר על הנאשם....`` לא רציני, לא מכובד, עצוב.
 

ירמיהו

New member
להפריד בין משפטי ואתי

בל נשכח שהמשחק המשפטי הוא קשה ומסובך ויש לו דינמיקה משלו. זה שאולי לא יהיה קייס משפטי, זאת על פי דברי היועץ המשפטי, אינה מפחיתה מחומרת המעשה, מדובר כאן במעשים לא אתיים ולא כשרים, איך נוכל למסור את ניהול המדינה בידי אדם שרמת המוסר שלו היא נמוכה. הרי אנו לא חיים ברפובליקת בננות.................
 

אלוני.

New member
וזו בדיוק הבעייה

רובינשטיין הינו היועץ המשפטי ולא היועץ האתי או מחלקת המוסר . הוא לא איפשר לנתניהו להוכיח את חפותו. תקדיש רגע מחשבה לעניין, נניח שנתניהו אינו אשם ומישהו תפר לו תיק כזה או אחר , האם היועץ המשפטי רשאי להודיע שלא יוגש כתב אישום ובאותה נשימה להכריז כי הינו אשם.... עזוב שיקולים פוליטיים מה אני ( וכפי הנראה גם אתה ) חושבים על נתניהו.....
 
שכנעת אותנו...

ירמיהו יקר, שכנעת אותנו. אנחנו בהחלט לא מדינה מתוקנת. במדינה מתוקנת לא יכול להיות ראש ממשלה שעושה ככל העולה על רוחו ושם ללעג ולקלס חוקי יסוד שעליהם החוקה העתידית אמורה להיות מבוססת. ע``ע הרחבת הממשלה לצרכים פוליטיים... במדינה מתוקנת חוקרים ראש ממשלה שנחשד בפלילים גם כאשר הוא מכהן, להזכירך, פרשת העמותות שעליה כתב מבקר המדינה: ``ריח רע של פלילים נודף מפעולותיו של ראש הממשלה...`` במדינה מתוקנת ראש ממשלה לא לא נשען על מיעוט פרלמנטרי כפי שקיים כיום בכנסת. במדינה מתוקנת אין עשרה ממלאי מקום שרים. דבר שנועד לעקוף את הכנסת מלמנות שרים בדרך תקינה. במדינה מתוקנת ראש הממשלה לא לוקח על עצמו מגוון של תיקים בממשלה. במדינה מתוקנת כראש הממשלה נוסע לדיוני פסגה הקשורים בבטחון המדינה הוא נוסע עם גיבוי של הפרלמנט ולא כפי שקיים כיום. במדינה מתוקנת סביבתו הקרובה של ראש הממשלה לא שומרת על זכות השתיקה. ע``ע מזכיר הממשלה, הרצוג. ע``ע עו``ד דורון כהן וכהנה וכרנה. במדינה מתוקנת היועץ המשפטי לממשלה משמש כיועץ משפטי לממשלה ולא כמבקר המדינה. ע``ע דו``ח ציבורי. במדינה מתוקנת מוגש כתב אישום בבית המשפט נגד פלוני ושם, ורק שם, בית המשפט קובע את אשמתו באם הוא אשם. במדינה מתוקנת זכויות הפרט הן מעל הכל ואין הדלפות מכוונות של הפרקליטות ושל משטרת ישראל על אופן ומועדי חקירה. ע``ע מירי גולן - חקירת נתניהו - פורום עיתונאים. יש לציין שבמקרה אחד המדינה מתוקנת: לא שומעים על פרשת העמותות של ברק בתקשורת. אז מן הסתם, יש בהחלט מקום לנתניהו להיות ראש ממשלת ישראל. אולי הוא סוף סוף יתקן אותה עם נורמות שלטון תקינות. ע``ע התפטרות נתניהו לאחר הפסד בבחירות. ע``ע אי-התפטרות שמעון פרס לאחר הפסד בבחירות. ע``ע נתניהו בתקופת כהונתו עם צנזורה קלה של העיתונות האוהדת.
 

ירמיהו

New member
תקשיבו לדברי היועץ המשפטי

לאחר שהיועץ המשפטי אמר את דבריו, גם אם אין ``סיכוי סביר להרשעה`` (קייס משפטי להעמיד לדין), אמר היועץ כי נחשפו כאן ליקויים חמורים והרי נעשו כאן דברים חמורים: ``באשר לחשד להפרת אמונים, קובע רובינשטיין כי התשתית הראייתית הקיימת בכל הקשור להתנהגותו של נתניהו בקשר לתשלום חובו לעמדי, אינה מספקת לצורך הוכחת היסודות הנדרשים לעבירה של הפרת אמונים. יתר על כן, יש קושי ראייתי להראות שנתניהו ידע שעמדי מועסק לאורך השנים במשרד ראש הממשלה שלא בהתאם לנוהלים וללא מכרז, אף אם החשד קיים``. לאדם כזה אין מקום להיות ראש ממשלה של מדינה מתוקנת.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה