באיזה הילוך נכנסים למעגל תנועה .
בנהיגה אין כללים כל מקרה וכל מצב נבחן לגופו של מצב ....
בתנאים מסויימים אפשר וצריך להיכנס למעגל בהילוך ראשון ....בתנאים ובמצבים אחרים אפשר להיכנס בהילוך שני
ויש גם מצבים ותנאים שבהם אפשר להיכנס בהילוך שלישי .
מהם הפרמטרים המשתנים שקובעים באיזה מהירות/ הילוך נכנסים :
1. קוטר המעגל , רוחב הנתיב/ים ומספר הנתיבים .
2. שדה הראיה של הכבישים המובילים למעגל ובעיקר הכביש שבא משמאל .
3. עומס התנועה .
לידיעתכם :
מעגל תנועה נועד ל...2 מטרות :
1. האטת הנסיעה .
2. הזרמת תנועה .
שימו לב לענין הזרמת התנועה זה אלמנט חשוב ...מי שמגיע למעגל פנוי כששדה הראיה פתוח
ומוריד הילוך עד ראשון ....ו/או אפילו עוצר ...זה נכשל במבחן ....זה אלף בית של תיכנון נסיעה והסתכלות קדימה ...
היה לי פעם מקרה במבחן שתלמידה הגיעה למעגל שהיה ריק עם שדה ראיה פתוח וללא שום כלי רכב
ו ע צ ר ה !! הגיע רכב מאחור ונכנס בנו בעוצמה !! צעקות הנהגת שפגעה היו : למה עצרת !!!
כמובן שהרכב שפגע הוא האשם אבל לנבחנת יש אשמה לא פחותה .
בנהיגה אין כללים כל מקרה וכל מצב נבחן לגופו של מצב ....
בתנאים מסויימים אפשר וצריך להיכנס למעגל בהילוך ראשון ....בתנאים ובמצבים אחרים אפשר להיכנס בהילוך שני
ויש גם מצבים ותנאים שבהם אפשר להיכנס בהילוך שלישי .
מהם הפרמטרים המשתנים שקובעים באיזה מהירות/ הילוך נכנסים :
1. קוטר המעגל , רוחב הנתיב/ים ומספר הנתיבים .
2. שדה הראיה של הכבישים המובילים למעגל ובעיקר הכביש שבא משמאל .
3. עומס התנועה .
לידיעתכם :
מעגל תנועה נועד ל...2 מטרות :
1. האטת הנסיעה .
2. הזרמת תנועה .
שימו לב לענין הזרמת התנועה זה אלמנט חשוב ...מי שמגיע למעגל פנוי כששדה הראיה פתוח
ומוריד הילוך עד ראשון ....ו/או אפילו עוצר ...זה נכשל במבחן ....זה אלף בית של תיכנון נסיעה והסתכלות קדימה ...
היה לי פעם מקרה במבחן שתלמידה הגיעה למעגל שהיה ריק עם שדה ראיה פתוח וללא שום כלי רכב
ו ע צ ר ה !! הגיע רכב מאחור ונכנס בנו בעוצמה !! צעקות הנהגת שפגעה היו : למה עצרת !!!
כמובן שהרכב שפגע הוא האשם אבל לנבחנת יש אשמה לא פחותה .