באיזה הילוך נכנסים למעגל תנועה .

dor119

New member
באיזה הילוך נכנסים למעגל תנועה .

בנהיגה אין כללים כל מקרה וכל מצב נבחן לגופו של מצב ....
בתנאים מסויימים אפשר וצריך להיכנס למעגל בהילוך ראשון ....בתנאים ובמצבים אחרים אפשר להיכנס בהילוך שני
ויש גם מצבים ותנאים שבהם אפשר להיכנס בהילוך שלישי .

מהם הפרמטרים המשתנים שקובעים באיזה מהירות/ הילוך נכנסים :

1. קוטר המעגל , רוחב הנתיב/ים ומספר הנתיבים .
2. שדה הראיה של הכבישים המובילים למעגל ובעיקר הכביש שבא משמאל .
3. עומס התנועה .


לידיעתכם :
מעגל תנועה נועד ל...2 מטרות :
1. האטת הנסיעה .
2. הזרמת תנועה .

שימו לב לענין הזרמת התנועה זה אלמנט חשוב ...מי שמגיע למעגל פנוי כששדה הראיה פתוח
ומוריד הילוך עד ראשון ....ו/או אפילו עוצר ...זה נכשל במבחן ....זה אלף בית של תיכנון נסיעה והסתכלות קדימה ...
היה לי פעם מקרה במבחן שתלמידה הגיעה למעגל שהיה ריק עם שדה ראיה פתוח וללא שום כלי רכב
ו ע צ ר ה !! הגיע רכב מאחור ונכנס בנו בעוצמה !! צעקות הנהגת שפגעה היו : למה עצרת !!!
כמובן שהרכב שפגע הוא האשם אבל לנבחנת יש אשמה לא פחותה .
 

ravidmos1

New member
תשובה

הפעם אני מסכים איתך ב100 אחוז !
תלמידים מתקשים להבין בהרבה מקרים שעצירות/ברקסים לא מחוייבים בדרך עלולות לגרום לתאונה למרות שהאחריות על שמירת
המרחק היא על הרכב שמאחור .
 

be_roo

New member
מניעת תאונה היא לא תפקידו היחיד של הנהג

נהג שמפריע לזרימת התנועה בגלל עצירות מיותרות או נסיעה במהירות איטית במיוחד שאינה מחוייבת בשל תנאי הדרך הוא נהג רע בדיוק כמו נהג שעובר נתיב בלי לוודא שהוא פנוי.
 

dor119

New member
be_roo

כתבתי ואמרתי את זה בכל פורום...קצב נסיעה וזרימת תנועה
זה אחד האלמנטים החשובים במבחן ....
אבל התשובה של המורים/תלמידים ..." זה מבחן הוא מתרגש " !!
אני לא מתרגש מהתשובה הזאת...זאת תשובה מתחמקת .
 
למעלה