באמת שחיפשתי.. טיול באירלנד :}

RegShoe

New member
באמת שחיפשתי.. טיול באירלנד :}

אני מתכנן להגיע באמצע אוגוסט לרפובליקה (אחרי מסע בגרמניה והולנד) ולהמשיך משם לצפון אירלנד ולסקוטלנד. כרגע אני נוסע לבד. שכירת רכב לא באה בחשבון (גם כי זה מלא מלא כסף, גם כי אסור לשתות, וגם כי אני חושב שמותר לשכור רכב רק מגיל 21). אני מניח שהדרך שאני אבחר בה תהיה טרמפים בעיקר, ואולי אוטובוסים פה ושם. עכשיו, יש לי כמה שאלות: 1. הבנתי שהמחירים של ההוסטלים הם בין 10 ל30 יורו (בערך) ללילה. האם יש אפשרות (אם מזג האוויר של אמצע עד סוף אוגוסט מאפשר כמובן) פשוט לפתוח שק"ש ולישון אי שם בoutdoors? האם יש חניונים מאורגנים לעניין? 2. האם המזקקות באירלנד עורכות סיורים (ג'יימסון, טולמור, בושמילס, ועוד ששחכתי)? 3. האם פרק זמן של שבוע וחצי - שבועיים יספיק לרפובליקה עצמה? ומה עם הצפון? 4. יש המלצות לדברים מיוחדים במיוחד? אולי סתם טיפים? מידע חסר ערך בעליל? כל דבר ישמח אותי. תודה רבה.
 

thesheep

New member
תשובות (בערך)

1. לא מומלץ לפתוח שק"ש סתם ככה, ברוב המקרים השדה שייך לחקלאי שבמקרה הטוב ינג'ס לך. יש חניונים מסודרים אבל לפעמים כבר יותר משתלם לישון בהוסטל קרוב. הבדל של 2-4 יורו לפעמים. אגב, אני מניח שאתה מסתובב עם אוהל. אם לא, שכח מהשק"ש, קר ויורד גשם 24 שעות. 2. רוב המזקקות עורכות סיורים, ג'יימסון בדאבלין עושה סיור חביב, בושמילס יש בדרום אם אני לא טועה, לא יודע לגבי טולמור. תריץ חיפוש בגוגל. 3. שבוע וחצי? לפי חלוקת הזמן במסע שלך לא נראה לי שיש צורך ביותר. אפשר בכיף לראות אטרקציות בדאבלין טריניטי קולג', טירת דאבלין, מוזיאון השוועה הלאומי ועוד), משם להמשיך למערב, לעשות סיבוב של 3 ימים בטבעת דינגל או קרי, לעלות צפונה לראות את הצוקים של מוהר ולהמשיך לסקוטלנד. 4. מידע כללי - קח בחשבון שבשנים האחרונות אירלנד השתנתה, דאבלין פחות ידידות ויש שם הרבה סינים אז תהיה מוכן, יש פחות אנשים שמוכנים לתת לך טרמפ עקב מקרי רצח ושוד שהיו בשנים האחרונות (למרות שבדר"כ בכפרים הקטנים כן יתנו), האוטובוסים עולים ה-מ-ו-ן, אל תסמוך על מידע שאתה מקבל מהטוריסט אינפורמיישן שם - דבר עם תיירים אחרים - הם המקור הכי מהימן בדר"כ. ממליץ לטוס לסקוטלנד בטיסה פנימית של ryanair, הם יותר זולים מהמעבורת (ויש פחות סיכוי להקיא...). לפני שאתה נוסע בדוק אם אין פסטיבלים בדאבלין, לפעמים אין שם מקום לישון בגלל מירוצי סוסים או דברים איריים כאלה. תמיד תזמין יומיים מראש מקום בהוסטל הבא שאתה רוצה לישון בו - סופי שבוע הם הכי קשים. והכי חשוב - קח מטריה/שכמיה... שמח? :)
 

RegShoe

New member
שמח מאוד...

מכל הסיורים שלי באינטרנט זה המידע הכי שימושי שקיבלתי :} והמצב עם הטרמפים באמת נורא כמו שהוא נשמע?
 

guyavhuji

New member
תלוי איפה.

בעיקרון באיזורים היותר כפריים זה יחסית פשוט, וכמעט תמיד אפשר לבנות על טרמפים. לעומת זאת לצאת מעיר גדולה זה כמעט בלתי אפשרי, ותאלץ לשלם על האוטובוס (הנחות משמעותיות לסטודנטים - תארגן לך כרטיס בין-לאומי). לגבי סיורים - בקילקני יש את סמית'יקס, שהאגדה (המבוססת) מספרת שבקיץ תיירים יכולים פשוט לשבת שם ולשתות עד הערב בלי הגבלה. אני פיספסתי את זה בכמה ימים. לגבי זמן - מה שיותר - יותר טוב, אבל שבוע וחצי זה זמן סביר אם אתה מתכנן טיול מגוון (פעם אחת לטייל בצוקים, לטייל בעיר אחת וכו'). טיול נעים!
 

RegShoe

New member
נצל"ש - האי הירוק, המקרר ואני

האנשים בדוכן של "הקיבוץ המאוחד" בשבוע הספר בפארק הירקון לא האמינו שעוד יש להם את זה, אבל בסוף הם מצאו באיזה ארגז נידח. היום התחלתי והיום סיימתי לקרוא אותו, ובהחלט אפשר לשים אותו בז'אנר ספרי ה"לקרוא-בנשימה-אחת" (ביחד עם אי-אילו ספרים אחרים, כמו "מלך החומוס ומלכת האמבטיה", למשל). הספר מצויין, ואין על זה עוררין. אני רק חושב שההוצאה הייתה עושה קצת יותר בשכל אם הספר היה עובר הגהה לפני שיצא לדפוס, כדי למנוע את הטייפוס (שגיאות ההקלדה) המרובות שיש שם, ואולי אפילו לתת למתרגם נורמלי, כי בואו נגיד שיש שם קטעים בהם העברית לא מזהירה (אין סדר במילים במשפט, מאין דיבור-יודה שכזה).
 

thesheep

New member
הספר הוזכר פה פעמים רבות

אכן ספר מעולה, אכן תרגום מחורבן, אבל כיוון שהוא לא להיט תרגומי כמו "שר הטבעות", "ההוביט" או "הנסיך הקטן", אני בספק אם נקבל אי פעם גרסה קצת יותר מדוייקת. שוין, תמיד אפשר להשתגע ולקנות את הגרסה באנגלית :)
 

RegShoe

New member
אני יודע שהוא הוזכר פה פעמים רבות..

בגלל ההזכרות המרובות קניתי אותו..
 

jonbaum

New member
כדברי אוסקר ויילד

A classic is a book that everyone wants to have read, but nobody wants to read.
 
למעלה