באסו קונטינואו ובאס ממוספר

HiPpiE Boy

New member
באסו קונטינואו ובאס ממוספר

האם יש הבדל בין שני המושגים האלה? אם כן מה כול אחד אומר?
 
בלי יותר מדי היסטוריה

כדי לא לבלבל וגם כי אני לא סגור עליה יותר מדי. בתקופה כלשהי בתולדות המוסיקה (נדמה לי שבבארוק) שני העניינים האלו החלו. באסו קונטינואו הוא שם כולל לכלים המבצעים את תפקיד הבאס ביצירה. בדרך צ'מבלו או עוגב יחד עם צ'לו ולעתים רחוקות קונטרבאס. תפקידו של הבאסו קונטינואו הוא לתת את הבאסים, לעתים תחושות שונות של הליכה איטית/מהירה, קפיצות וכו'. בתוך התפקיד הזה התחילה טכניקה שלמה של באס ממוספר. הרעיון הוא שהמלחין, שלעתים קרובות היה גם נגן הצ'מבלו/עוגב (כמו שבאך היה) כתב הערות מספריות המתיחסות לצורה, לסדר ולאופן בו ינוגן תפקיד הבאס. זאת על מנת שהתווים לא יהיו עמוסים מדי ויהיה מקום גם לאילתור על המקום. בכל אופן באס ממוספר הוא טכניקה שלמה ומסובכת שתפקיד להורות לנגנים של תפקיד הבאס איך לנגן, בנוסף לתווים.
 

HiPpiE Boy

New member
תודה רבה

פשוט יש לי מורה ממש גרוע הוא פשוט סטלן אני כמעט בטוח שהוא על סמים
 
משמעות המושגים -

באסו קונטינאו הוא השם לסקציה שמנגנת את תפקיד הבאס - לרוב כלי מלודי וכלי הרמוני כלשהו שמכפיל אותו ומוסיף מה שנקרא "ריאליזציה" - הריאליזציה היא תוספת של ההרמוניות. הכלי המלודי יכול להיות ויולה דה גמבה, צ'לו, באסון וכו' הכלי ההרמוני יכול להיות עוגב, צ'מבלו, לאוטה, גיטרה וכו'. באס ממוספר הוא פשוט תפקיד הבאס שמתחתיו רשומים מספרים המציינים לנגן הכלי ההרמוני, מה ההרמוניות שיש לנגן מעל תפקיד הבאס. המספרים מציינים את ההיפוך של האקורד מעל לצליל הבאס.
 
למעלה