באקאי באיזור 12

Yuval Ben Haim

New member
באקאי באיזור 12 ../images/Emo153.gif

שלום לכולם, היום היתה לי "כמעט ונפגע" עם באקאי שטס באיזור 12 בגובה 1100 רגל (ולפני שאתם שואלים - הגובה שלי אומת ע"י ה- GPS). להערכתי, נותרו לי שניות ספורות להתנגשות. שברתי חד ימינה וטייס הבאקאי איבד גובה במהירות וחזר לגובה טיסה נורמלי עבורו. קריאותי על תדר האז"מים נותרו (כמה מפתיע) ללא מענה. הבעיה עם הכלים הללו היא שצלליתם היא אפסית, בעיקר כאשר הם טסים לקראתך ומכאן הזיהוי המאוחר. קרה למישהו? עצות? טיסות בטוחות ושבת שלום, -יובל.
 

dantzur

New member
באמת לא מפתיע

כיוון שהם קוראים על תדר אחר... לגבי עיצות - האחת היא להכיר את האיזורים "הנגועים", השניה והחשובה ביותר - אין תחליף להסתכלות סביב - השמיים נעשים יותר ויותר צפופים, אין לדעת מאין תפתח הרעה, והשלישית, כפי הנראה לא שייכת לפורום זה, כדאי שתועבר אישית על ידי כל אחד מאיתנו המכיר חבר מהתחום - אם ימשיכו בהתנהגות חסרת אחריות זו, ימצאו עצמם תחת שבט מנהל התעופה...
 
בקאיי ומינהל התעופה

אין כל סיכוי שמינהל התעופה יפקח על הבקאיי, הם רוצים להפטר גם מהאז"מים מי שמפקח היום על הבקאיי הוא קלוב התעופה ואני לא יודע כמה שיניים יש לו
 
המנהל דווקא מסתכל עליהם

יצא לי לתת טרמפ למישהו ממנהל התעופה שאמר לי שהם דווקא עוקבים אחרי הבאק-איי ומנסים לאכוף עליהם את החוקים (למשל - ידעתם שבכלל אסור להם לחצות את כביש החוף מערבה באזור שפיים? אני לא ידעתי את זה אבל ראיתי אותם עושים touch-and-go על החוף).
 
בקאיי והמינהל

איך המינהל יכול לאכוף משהו כאשר לא המינהל מסמיך את הטייסים ולא המינהל מפקח על תקינות כלי הטייס וכדי לקבל רשיון טייס בבקאיי אין צורך לעבור שום בחינת חוקה, המינהל החליט שכלי טייס שאינם בעלי כנף קשיחה לא יהיו תחת פיקוחו
 

Yuval Ben Haim

New member
האיזורים הנגועים

הם, בגדול, כל איזורי האימון (3, 8, 9, 12 ו- 13), כך שזה לא משאיר לנו הרבה אופציות... אגב, בסוף צלע עם הרוח למסלול 11 באותה טיסה קיבלתי אזהרה ממוטי על באקאי הנמצא על גבול איזור ההקפה, מעט נמוך מהגובה הנוכחי שלי(פחות מ- 800 רגל); כך שגם זה כבר "איזור נגוע". המסקנה שלי היא לא לבצע אימוני נ"א בשישי שבת, בעיקר בגלל חוסר האחריות של חלק (קטן - כך אני מקווה) מטייסי הבאקאי. טיסות בטוחות, -יובל.
 
תקשורת עם בקאיי

הבקאיי לא מתקשרים על תדר האז"מים, יש להם תדר משלהם שאינו מופיע התחום הקשר האוירי הרגיל. ולא, איני יודע מהו
 

מירב ד

New member
בקאיי לא מאזינים על תדר אולטראלייט

הבקאיי נחשב מצנח ולא מטוס , את הרישיון עושים במסגרת אגודות הצניחה, הם לא מאזינים כלל על תדרים אוויריים. לדעתי אתה חייב להודיע למנהל תעופה אזרחית על הארוע כדי למנוע בעתיד תאונה עם נפגעים. יש תחומים נוספים המסכנים את התעופה הכללית כגון טיסנים שלעיתים טסים באזורים ובגבהים שבהם טסים טייסי התעופה הכללית. בכל מקרה היום האזמים טסים ברוב המקרים ע"פ החוקים והתקנות.
 
פגישה עיוורת../images/Emo25.gif

היו לי פגישות כמה וכמה פעמים עם בקאי, מצנחי רחיפה, אולטרלייטים למיניהם באיזורים של הרצליה. הם לא תמיד שמרו על גובה וכך נפגשנו, לפעמים זה היה מפחיד כי זיהיתי אותם ממש ברגע האחרון, ולפעמים זה היה נחמד, לטוס ביחד לנפנף אחד לשני בכנפיים. אם רואים אותם בזמן אפשר לבצע טיסת מבנה ביחד, אבל אם לא רואים אותם בזמן... זה יכול להיגמר בנשיקה לוהטת. לפתוח עיניים זה הכי חשוב
 
מעניין ?

איך טסת עם הצבים המעופפים האלה (זן מיוחד ונדיר) במבנה? הם טסים אולי 30 קשר, ואת לפי מה שהבנתי על מטוס שמשייט על פחות מ- 130 ביום רע שלו את לא עולה?? מה זה, התחלת להתחפש לטייסת אזמים?! בושי והכלמי... חכי חכי שישמעו על זה בקלוב....
 
טיסת מבנה

רק עם הדגמים החדישים תוכלי לטוס במבנה, אני לא מאמין ש172 יכול לטוס במבנה עם MXL או VECTOR שמשייטים ב 55 מי"ש וכדי לעלות ל60 הם צריכים לקרוע את מנוע 2 הפעימות שלהם
 
התכוונתי...../images/Emo73.gif

מה שהתכוונתי, זה לטוס במבנה כשנפגשים איתם בתוך האיזור, אני לא מדברת על טיסה של שעות, אני יכולה להוריד מהירות ל-55 ואז אין בעיה.
 
נראה לך מי"ש?! תהייה רציני...

גם להטיס ססנה ב 55 קשר זה בטח לא קל, צריך להוריד מדפים ולהחזיק את הפמ"ת פתוח מחוץ לחלון כדי לשמור מהירות...
 
לי אין שום בעיה לטוס ב-55 קשר../images/Emo127.gif

כמו כל דבר , צריך לדעת איך עושים זאת נכון. דרך אגב 20 מעלות מדפים מספיקות.
 
עכשין אני אדע.

חשוב מאוד! מעתה אקח משרוקית בטיסות בג´טפוקס ואשרוק בה כל פעם שמד המהירות יראה פחות מ- 57 מיי"ש (50 קשר בשבילך)... הג´טפוקס גם יכול לטוס סביב ה- 40 מיי"ש עם מדפים ומנוע. (34 קשר) :)
 
למעלה