בארץ הפלאות - הגיג מס. 1

shonshon5

New member
בארץ הפלאות - הגיג מס. 1

היום קראתי באחד העיתונים: "עובדי משרד הפנים העניקו שירות לאזרחים". ואני תוהה: מה זה "העניקו"? יענו, מין צ'ופר כזה? פרס? בונוס? כאילו, זה לא מה שהם צריכים לעשות בשוטף? יאללה, סאלאמאת!
 

שוKולד

New member
אבל שימי לב

את קוראת את הנוסח של העיתונאי ומשליכה אותה על משרד הפנים כאילו הם קבעו את הנוסח. ויתכן וזאת היתה בדיוק כוונת המשורר - על שהם הואילו בטובם סופסוף לשרת את האזרחים. למרות שידוע שלעובדים עצמם אין בכלל מילה בעניין, ובכל זאת מאשימים אותם. כמה פעמים קורה שאנחנו קוראים משהו, וכלכך כועסים על הכתוב בלי לקחת בחשבון שזאת דעתו של הכותב בלבד שלא חייבת לייצג את דעתנו. קרה לכם ?
 

Mנטה

New member
יקירתי שונשון זה הוא ולא היא

ואני אתו. הם לא מעניקים, הם נותנים. זה העבודה שלהם !
 

שוKולד

New member
אופס ../images/Emo163.gif

נכון זאת העבודה שלהם, אבל העובדים עצמם רוצים לעבוד, זה האיש עם השפם שאומר להם לא לעבוד, והמינוח שהיה כתוב הוא דעתו של העיתונאי ולא של אנשי משרד הפנים או כל אחד מהמשרדים האחרים השובתים. אז כל מה שאמרתי - לשים לב למי מגיבים. אני מסכימה, זאת עבודתם והם לא עושים לנו טובה. אבל למה להתעצבן על מילותיו של עיתונאי ולהשליך את הכעס על המשרד עצמו.
 

Mנטה

New member
לא נכון !

המילים הן לא של עיתונאים בהכרח, יכול להיות שהן המלים של דובר משרד הפנים שחושב כך או שרוצה שאת תחשבי שהעובדים חושבים כך כדי להילחם במאבק שלהם. האיש עם השפם ? למה לזלזל בו ? זה שימוש מאוד מזלזל בפרט של בן אדם, כמו אלו שקוראים לערפאת "האיש עם השערות על הפנים". אפשר לחשוב. זאת ירידה לשפה נבזית וילדותית כאחד. המאבקים החברתיים שנעשים דרך השביתות האלו היו מצליחים הרבה יותר וקצרים הרבה יותר, לו היתה קצת יותר סולידריות בקרב אלו שסובלים מהשביתות והזדהות עם השובתים. למה, להורים שלך, לא לקחו את הפנסיה ? לך יש עבודה ? אם היתה לך עבודה היו לך תנאי עבודה מכובדים ? כאלו שמאפשרים באמת לחיות ? סתם זכויות כמו ימי חופש ? מחלה ? ביטוח ? סביר להניח שלא. סביר להניח שגם אם את תמצאי עבודה, אחוזי האבטלה רק יעלו. זאת המדינה שלנו היום והאיש עם השפם הוא היחיד שעומד בפרץ ומנסה להילחם פה על זכויות בשביל המוני אנשים שלא מעריכים את זה שהוא עובד גם בשבילם. להסתדרות יש המון פאקים והיא עשתה טעויות בלתי נסלחות לאורך ההסטוריה, אבל אי אפשר לקחת להם את זה שהיום הם היחידים שמנסים איכשהו להילחם בממשלה הזאת שלנו שנחושה בדעתה להרוס את המדינה. ומי שרוצה יותר פרטים על המשנה הכלכלית מאחורי ההודעה הזאת, שילך לפורום המתאים בתפוז, הפורום של דור לוי. על כל השאלות המספריות הוא יוכל לענות לכם ביתר דיוק.
 

shonshon5

New member
רגע.. רגע........

קודם כל אני מבקש להצהיר במעמד זה ומעל בימה נכבדה זו כי אין ולא היה בליבי דבר כנגד העובדים ככלל או עובד מסויים. נהפוך הוא - העובדים אכן נקלעו לסיטואציה לא ממש נעימה ואני יותר ממשוכנע שאין הם רואים בה דרך לפתרון מצוקותיהם. זו אכן סיטואציה שמעידה יותר מכל דבר אחר על הצורה השלומיאלית בה מתנהלים העניינים בתחומים שונים של מערכות השלטון בישראל. לעיצומים בשירות הציבורי יש כמה צדדים, כל אחד מהם תרם את חלקו לתבשיל הבאוש אותו אנו נאלצים לבלוע עד שבא כבר להקיא. השירות הציבורי הינו הפן אותו מפנה הרשות המבצעת אל מול האזרח, והוא צפוי להיות זמין, תומך, שוויוני, קורקטי וגו'.. אלא שכל אחד מאתנו, אלא אם הוא קומבינטור, יודע שרצוי מאד להצטייד במלאי של נורופן ופרוזאק לפני שניגשים לאיזה שהוא משרד ממשלתי. העובדים אשמים? שלילי חזק. משחר ההיסטוריה - יענו 1948 - דומה מערכת היחסים בין השלטון לאזרח לזו שהיתה נהוגה בין פקידי הברון ל"נייטיבס" במקרה הטוב, ובמקרים פחות טובים ליחסם של הכובשים ההולנדים לתושבי אינדונזיה.. ככה זה - האזרח תלוי במוסדות השלטון, מערכת משוואות אהודה מאד על השלטון, ולכן אין הקודקוד ממהר לכרות את הענף עליו הוא יושב לבטחה. אלא שישיבה מרובה וממושכת עשויה לעודד הופעת טחורים רחמנא ליצלן, ועל מנת למנוע זאת, מקפידים הקודקודים לקצר עד כמה שאפשר את חלון הזמן בו עליהם לבוא במגע עם האזרח, ובמילים אחרות, זמני קבלת קהל מינימלים, חרה שירות. נו, די, נמאס לי לכתוב למרות שממש לא מיציתי. צ'או, אריבדרצ'י!
 

שוKולד

New member
כי דיונים פוליטיים גוררים מריבות

תמיד! אני לא חושבת שהם תורמים להעשרת הפורום. אז אני מודעת לחיבתך הרבה לתחום הפוליטי, אבל בואי נשאיר אותו מחוץ לבית.
 

Mנטה

New member
אז באמת בואו נדבר שניה על מהות

הפורום
אני חושבת שיכולה להיות בו פינה פוליטית מדי פעם כי זאת המציאות שאנחנו חיים בה. אבל לא חייבים להתווכח בה או לריב. אפשר סתם לנסות לראות את זה בעיני הפלאות שלנו. האם זאת פשרה מקובלת ?
 

שוKולד

New member
אפשר לנסות, אבל

בפעם הראשונה שזה נגרר לויכוח חסר טעם אנחנו מפסיקים, טוב ?
 

shonshon5

New member
חפרתי ופשפשתי קדמה וימה...

ולא מצאתי בדברי עניינים פוליטיים העלולים להסעיר את רוחות הקוראים. אופסס.. שכחתי לחפש גם צפונה ונגבה. אבל.... יאללה, מעליש. למה לעורר מדנים וחילוקי דעות בהנהלה? כי אם בשוKולד ובMנטה נפלה שלהבת, מה יהיה על מסTיק Bזוקה?
 

jessy19

New member
בימים אלה בהם כולם שובתים...

הפתיחה של משרד הפנים היא כנראה צ'ופר...
 
למעלה