אני משיב, בלי לקרוא את חלק מהתגובות
ובמכוון......
אני רוצה להתחיל לא מה"בעיה" אלא ממה שאני קורא בפוסט המקורי ולנסות לעזור לך להרים דגל במקום המתאים. תנסי לצאת איתי לרגע מהמצב העובדתי שתיארת (עובדות החיים שלך, עובדות החיים שלו, המורכבות של המשפחה וכדומה) ולעבור למישור עקרוני ....
ממה שנכתב אני מבין שייתכן ותראי את התגובה שלי כביקורת נוקבת עלייך אישי, אבל גם אם זה יהיה כך החלטתי לעשות את המאמץ ולהעביר כמה מסרים.
אתחיל בסוף של הפוסט שלך - "צריכה להילחם כדי לשרוד וכדי שגם הזכויות שלי לא ילכו לאיבוד". בעקרון, אמונתי היא, שברגע שאדם ניגש לדברים בחיים מתוך נקודת ראייה כזו, היא תהפוך מהר מאד למכוון הרגשי שלו ולכן הוא כבר במצב של מגננה בתוך מלחמה והדברים לא יגיע לשום מקום טוב (במקרה הקל) או באמת למלחמה. זה לא חייב להיות מלחמה בקולות תרועה, אבל זה יכול להיות במסרים הרגשיים שאת מעבירה לבן זוגך, באינטונציה, בשפת הגוף שמתלווה לאמירות, בפסקניות של המסרים שאת מעבירה לו ועוד.
לגבי הזכויות - השאלה שאני תמיד שואל היא האם אנשים בונים בניינים כדי לשמור על זכויותיהם, או שהם בונים מערכות רגשיות כאלה שבתוכן זכויותיהם נשמרות.... זה אולי נקרא אותו דבר במבט ראשון, אבל זה ממש שונה בנקודת המוצא הרגשית שעליה נבנה האמון ושונה מבחינת תשומת הלב, כי מי שפועל להגנה על זכויותיו דומה לשומר עירני תמידית ולכן הוא "נפיץ" יותר ממי שבונה אמון ומערכת יחסים שבה גם אם לפעמים "זכויותיו" מעוקמות זמנית לא צריך לקפוץ ולהפוך עולם....
חוץ מזה, ואחרון לנקודה זו, לא בדיוק הצלחתי להבין אילו "זכויות" שלך יכולה ילדה בת 14 ליטול?
העניין הבא שאני רוצה לנסות להאיר (ובכוונה נכתב בא' כי לכך הכוונה) את עינייך לגביו הוא הנימה הנראית שזורה בכתוב לגבי בן זוגך. ושוב, נעלה לרגע מעל המקרה לגופו ונעבור לבני אדם בכלל. האם יש מצב שבו אדם אחד משדר לאדם אחר ביקורתיות לגבי היבטים רגשיים עמוקים מתוך הקרנת ידענות יתרה בתחום העניין ותוך דרישה שישנה את דרכיו תוך פיקוח של האדם המבקר ויזכה לשיתוף פעולה מלא? תחשבי על זה קצת מול הראי ותראי (לפחות ממה שקראתי אצלך) שאת היית קופצת הרבה קודם מבן זוגך והוא ככל הנראה עדין מאד ....
אז, תעזבי, ממה שאני קורא שניכם כאחד לא בדיוק מבינים מה קורה שם ואין אחד מכם חכם או יודע יותר מהשני. אתם לא בדיקו יודעים ולא בידוק מבינים אילו מרכיבים בהתנהגות הילדה הם מרכיבים של התבגרות, אילו מרכיבים נובעים מהסיטואציה המשפחתית, אילו נובעים מהתגובות שלכם ומהמתח ביניכם וכדומה. וגם, תעזבי את המונח "הדרכה הורית" - הוא בא מאנשי מקצוע שממוקמים נמוך בשרשרת המזון של המקצועות הרכים והוא מתייחס יותר לפרקטיקה ופחות לבניית היכולת. לכן, הצעתי, מניסיון, לכו יד ביד, כשני שווים, לפסיכולוג/ית נוער ותניחו על השולחן את תיאור התנהגות הילדה, את האמירות שלה, את מה שהיא כותבת, את הצעקות שלה וכדומה. דברים כפי שהם ולא את הפרשנות שלכם. תגיעו כדי ללמוד ולהבין את נפש הילדה בגילה, כדילרכוש את היכולת לנסות להבין מה קשור להתבגרות ומה קשור למקורות אחרים. אם שניכם נבונים (ואני מניח שכך הוא) הלימוד הזה יקנה לכם את הבסיס להרבה שנים, כי מתוך התובנות לנפשה תוכלו לשוחח ולגבש עקרונות התנהלות איתה ומולה ששניכם תוכלו לעמוד בהם כי השורשים שלכם יהיו במקום זהה.
אתם גם תעברו תהליך אישי וזוגי תוך כדי כך וזה גם יביא את האמון והיחס ביניכם למקום חדש וטוב יותר כי אני מקווה שזה יביא אתכם למקום שבו איש מכם לא ירגיש עדיף על השני, מנהל את ההתקדמות של השני וכדומה.
ו..... ליתר הפרטים בפוסט אני לא רוצה להתייחס מכיוון שלדעתי האישית ממה שקראתי יש כאן צורך לטפל באופן שורשי ולא באופן נקודתי, או שזו פשוט האמונה שלי שכך עושים דברים כאשר הם נוגעים לעולמם הרגשי של בני אדם (עד כדי מצוקות שצעקת בפוסט שלך).
ו.... זה בסדר, גם אני למדתי בדרך הקשה, עובדה שאני כאן .....