באתי -ראיתי - ושואל:

ביפו

New member
באתי -ראיתי - ושואל:

מה השינוי שיש כאן? איזה שינוי יש ואיזה - צריך לדון בו?
 

magy

New member
למה להאחז

במילה "שינוי" אם יש פה גם "מצבים" ומצבים יש פה בשפע.
 

magy

New member
הרי דוגמא

איך הרסו לי קריאה של ספר . אני רק בתחילתו....אבל סיפרו לי את כל העלילה, שבעצם אמורה להיות סודית עד סוף הספר. מילא, הוא לא אוהב את הספר, מוצא בו פגמים, אבל להרוס את כל המתח לקורא? באמתתתתתתתתת.... ואיזה סופרלטיבים, "רומן למשרתות טיפשות"....... אוי......זה כבר יותר מסתם ביקורת... זו השמצה גלויה.......
 
אף פעם, לעולם לעולם לעולם,בחיים

בחיים בחיים לא קוראים ביקורות על ספר לפני שקוראים את הספר עצמו, אלא אם כן רוצים לקלקל את הכיף של הקריאה. אחרי שקוראים את הספר , בשביל מה צריך את הביקורת? אז בקיצור לא צריך ביקורות - קוראים ונהנים או שלא.
 

magy

New member
לא חיפשתי אותה

לא ביקשתי אותה. היא היתה מונחת בעיתון של סוף השבוע.. בדרך כלל, זה קורה לי אחרי קריאת הספרים...... ורק מוסיף נדבך למה שכבר גיבשתי......בעצמי רק עוד דעה בערימת דעות...... הפעם נתקלתי בה כשפתחתי עיתון בחלקו הספרותי... והיה לי קשה להתאפק......שלא לקרוא..... עוד לא נתקלת בספר זיכרונות שבקצהו התחתון יש קיפול משולש....של הדף..... וכתוב.... סוד כמוס לפרה ולסוס? ולא לפתוח.........!!!! זה דבר ראשון שפותחים.... אני ממשיכה בקריאת הספר, כאילו לא קראתי את הבקורת וקראתי את הבקורת כאילו איני קוראת את הספר..... אפילו מצאתי שם כמה משפטים יפים...... לדוגמא : "מי כמוך באיל(מ)ים , אדוני" שמתייחס לשתיקתו של האל.....כש...נטבחנו, נשרפנו, עוננו, הוגלנו - במסעות צלב, באינקוויזיציה, בעלילות דם, בפרעות, בשואה. "מי כמוך באילמים אדוני" - שהיה אדיש ושתק ולא שעה למאמיניו ששמו את מבטחו בו.....כמציל ומושיע.... עוד דוגמא: אותו אל, מכה ללא רחם ונותר בצד דומם ואילו מאמיניו, כאשה מוכה על ידי בעלה, שואלים את עצמם בלי הרף: במה עוויתי, במה חטאתי, ומה עשיתי לא כשורה שגורם לו להכות אותי...... וממשיכים לבדוק ולפשפש בחטאיהם (שאינם), כדי להבין את האל הכל יכול...... ולהצדיקו.
 
למעלה