בבקשה עצה ...

בבקשה עצה ...

אני אמא לתאומים בני 9, החוזרים לבדם מבית הספר כל יום. מהרגע שהם מגיעים הביתה-זרם טלפונים אלי לעבודה. הם רבים ומציקים אחד לשני. אחד כנראה יוזם והשני המגיב. אין לי בעיה עם המריבות, אני חושבת שזה חלק מהמהלך הטבעי של החיים. אבל כשזה מגיע לאלימות מסוג מסויים שתיכף אפרט זה כבר נהיה מסוכן. אחד מהילדים, (וראיתי תכונה זו אצלו כבר מגיל מאוד צעיר) מתקשה מאוד לשלוט בכעסיו ופשוט מוציא ממגירת הסכום סכין או מזלג ומאיים על אחיו. אני לא מאמינה שהוא רוצה לפגוע בו, אלא פשוט למד שזה מפחיד אותו ומרחיק אותו ממנו. אני לא רוצה להגיע ליום שהוא גם יממש את האיומים שלו. זה מפחיד אותי במישור המיידי. ובמישור הכללי יותר, מפחיד אותי חוסר היכולת שלו להתמודד עם תסכול, עם כעס, בצורה "נורמלית" יותר. בבקשה, בבקשה, למי יש תובנות.אשמח לשמוע.
 
הם בני תשע, שעה וחצי לבד בבית

אין לי בעיה עם זה, הדלת נעולה וכו'. ואני בקשר איתם. ויש סבתא קרוב מאוד. סכינים? כן סכיני המטבח שבמגירה ואני אפילו לא משאירה להם לארוחת צהרים.
 
בשלב ראשון היתי מעלימה לשעה וחצי את הסכיני

מטבח לפני כל הישומים האחרים של התנהגות הרצויה מולם שתירכש...לא לקחת שום סיכון!
 

sombol1

New member
מקווה שיצא לך לצפות בפרק הוא מסביר על הנושא

הסבר מעמיק מכל התחומים של הוצאת תסכולים התאפקות סיפוק להרגיש מה הילד רוצה לפעול ברגישות עם דוגמא אישית ועם גבולות ותקיפות כשצריך הכל ב30 דקות בלבד ! http://www.kab.co.il/kabbalah/short/54882 בהצלחה ! שתפי אותנו אם יש התפתחות בנושא.
 
עכשיו צפיתי. לצערי קיבלתי כיוון שכבר ידעתי

להרחיק אותו, להפריד בינהם. אני צריכה משהו ממוקד יותר. ללמד אותו לשלוט בכעסים שלו. דיברתי איתו על כך מספר פעמים-הצעתי לו אלטרנטיבות לרגעים שהוא מרגיש שהכעס משתלט עליו-להירגע בחדר, מוסיקה, קריאה, תשבץ , סתם לשבת עם עצמו, מחשב. הוא כנראה לא מסוגל לכך וזה יותר חזק ממנו. הבנתי שהפיתרון הוא אינו אינסטנט לצערי, וחוץ מזה שאני מפחדת שזה משתלט עליו בבית, אני שואלת את עצמי מה יקרה מחר בחוץ.
 
הפיתרון בהחלט לא אינסטנט- דבר ראשון חוקים!

דרושים חוקים בסיסיים בבית, שחייבים להגדיר אותם בשיחה משפחתית, לא יכול להיות שיש מצב כזה בבית, בדיוק כמו שאת סומכת עליהם שלא יחליטו לשרוף את הבית. הגבולות צריכים להיות ברורים, מעבר לשליטה על הכעסים שזה בהחלט משהו שכדאי לטפל בו ורצוי במסגרת פרטנית, נשמע שאת חייבת ייעוץ פרטני, אבל הגבול חייב להיות בבית דרך שיחות מקדימות שזה גבול שאי אפשר לעבור אותו.
 

Rinat 789

New member
אני ממליצה שכן מישהו יהיה אתם בבית

בכלל, אם כל גל הפריצות שקורה לפחות אצלנו , במרכז במיוחד לאור יום לא ממליצה להשאיר ילדים קטנים בבית. בנוסף לאור מה שאת מציינת לגבי אלימות, גם זה מסוכן, אבל יותר מזה - ואם אחד מהם ישחק עם כפתורי הגז והאחת יצית את הגפרורים או ידליק מצית??? יש כל כך הרבה סכנות כשילד לבד בבית מחקרים מראים שרוב התאונות שקוראות לילדים הן בבית
 
תודה לכל מי שענה

אני חושבת שילדים בני 9 מסוגלים להיות בבית שעתיים לבד בצהרים עד שאמא חוזרת מהעבודה וגם צריכים ללמוד ולהסתדר בינהם.זה בסדר שרבים, אבל כאמור בגבולות "הטעם הטוב" מה שאומרת שאלימות היא מחוץ לתחום, בטח ובטח מהסוג שתיארתי. אני מדברת כל יום עם שניהם, בשולחת ארוחת הערב או כשאני מגיעה מהעבודה והדברים מאוד ברורים. הצעתי גם פיתרונות אפשריים כשמרגישים שמגיע כעס גדול, וכאמור צריך לדעת לזהות את הכעס ולעצור רגע לפני. אני אנסה גם להתייעץ באופן פרטי.
 

limorsf

New member
בהמשך לעצות שניתנו לך - חשוב לעבוד בשלבים

כיי - רוצה להשתמש בדוגמא המצוינת שהבאת על מנת להסביר איך עושים התערבות במשפחה מול אלימות בין אחים : 1. שלב ראשון חייבים להגדיר דחיפות ומי צריך לבצע את ההתערבות - אם מאד דחוף - מפעילים אמצעי חירום. אם לא דחוף אך דורש שינוי - מגדירים שנכנסים לתהליך ומחליטים איזה תהליך. מחליטים - הכוונה שני ההורים!. מי יבצע את ההתערבות? במקרה של אלימות חשוב ביותר ששני ההורים יהיו מעורבים כי גבולות כמו שייעצו לך חשוב שינתנו - ייאמרו - יתבטאו במציאות על ידי שני ההורים! כך אתם יוצרים מסגרת ולא "הצעה להתנהגות". כלומר, כאשר אי אפשר לעשות אחרת - זו מסגרת! כאשר אתם לא נמצאים בשטח ואפשר לעשות אחרת - זו הצעה. מבינה? בנוסף, במקרה של אלימות ותוקפנות - חשוב ביותר שזה ייאמר בבירור על ידי האב. מה לעשות - זה מקצר תהליכים... במקרה שלך - ברור שדחוף!, לא ציינת מה עמדתו של בעלך - מניחה שגם הוא מעונין בשינוי, את נשמעת מאד אסרטיבית באמירה בכל מקרה. מציעה: לעשות איתם שיחה משותפת עם אביהם, בהמשך לשיחות השולחניות שאת עושה, ולפעול בשתי דרכים: א. או שאת מפרידה אותם פיזית עד שתהיי משוכנעת שלמדו איך להתנהג באופן בטוח עבור שניהם ב. או שהם נשארים ביחד אך מדווחים לך כל יום - איך התקדמו בפתרון הכעס ביניהם. כלומר - לא הטפות מוסר אלא - אתם ההורים - עוזרים להם להתגבר על משהו שקשה לשניהם. בתיאורים שלך יש התמקדות בזה שמתפרץ, אך מהכרותי עם תהליכים ובטח עם תאומים :) יש שם שניים שגורמים למצב - זה שמתגרה וזה שמתפרץ... התיחסות כזו תמקד את כולכם בחיובי - איך הצלחתם היום להסתדר? מה עשיתם שעזר? דברים קטנים - אפילו אם זה היה להחליט לשחק כל אחד במקום אחר, האם זה היה להבליג, וכל דבר קטן כזה לחזק - שיזכה ממך להתלהבות גדולה!!! כך בונים דרך ביניהם - אם את תעריכי במציאות היומיומית של זה שתורם לשיתוף הפעולה ביניהם - הם יתנהגו כך ויתרגלו להתנהג כך גם ביומיום. תנסי... ההחלטה על א' או ב' תלויה בהם, במה שיגידו ובמה שיעשו - אך גם בתחושתכם כהורים - האם ניתן לסמוך עליהם כך שתהיו בטוחים מעל לכל ספק שהם לא יעשו שום דבר מסוכן לעצמם או לאחר (אחיהם או כל אחד אחר). היתרון של א' - למרות חוסר הנוחות, הוא שכאשר הורים אומרים ועושים - ילדים מתיחסים הרבה יותר. כאשר אומרים אבל לא עושים עם זה שום דבר לפעמים מצבים מתמשכים. מעבר לכך, ברמה יותר עמוקה, צריך לעזור להם להתחזק ביכולתם לעמוד על שלהם ולתקשר - כמו שקרן הציעה. לתחושתי, המתגרה - צריך ללמוד להתאפק קצת יותר ולהעסיק את עצמו (לא בלהרגיז את אחיו שזה כייף גדול כמו שאנו יודעים..)ו"המתעצבן" צריך ללמוד לשלוט בכעס אך גם להשיג את שלו באסרטיביות, כמוך, ואז יצליח לעמוד בתסכול. אם את רוצה רעיונות - אנא כיתבי דוגמאות ונציע דרכים בהצלחה לימור סופר פטמן פסיכולוגית חינוכית ופסיכותרפיסטית
 

keren kr

New member
אי שליטה בכעסים - אפשר לתת כלי תקשורת

לפעמים כשלא מצליחים להתבטא דרך תקשורת, מתבטאים דרך אלימות. אפשר לעשות עם שניהם שיחה, וליצור ביניהם תקשורת. תיראו אני רוצה ללמד אתכם כלי חדש, מתי שאתם מרגישים שאתם כועסים. בוא נעשה את זה עכשיו ביחד, ופעם הבאה תנסו אתם... ואז לשאול את האח ה "מאיים" : תסביר בבקשה לאח השני : אני כועס עלייך כי , לשאול אותו מה הוא מצפה שהאח השני יעשה ע"מ שיכעס פחות. לשאול את האח השני מה הוא מציע , מה מה הוא חושב, עם מה מסכים ועם מה לא , איפה מוכן להתאמץ... ובסופו של דבר אחרי המ"ומ , להביא אותם לאיזה שהוא הסכם ביניהם. אפשר לשכלל את זה מפעם לפעם, עד שיתחילו לרכוש כלי של תקשורת.
 
תרגיל משפחתי

שלום למקווה לשינוי... העצה הבאה מתייחסת לקבוצה באשר היא- בין אם מדובר בכיתה, ובין אם מדובר במערכת המשפחתית. האדם לומד אך ורק באמצעות הקבוצה. כל קבוצה מטבעה צריכה תקנון כלשהו, וכדי ליצור אותו, עלינו המבוגרים לפעול יחד עם הילדים. מטרת התקנון: להגדיר אילו התנהגות מקובלות במשפחה שלנו, ואילו לא. ההצעה: בסוף כל יום עושים באופן קבוע מפגש משפחתי- למשל תוך כדי ארוחת ערב- ובו כל אחד מהנוכחים (ההורים+ ילדים שותפים זהים בתהליך) משתף בדברים שעברו עליו היום, ואותם היה רוצה לשנות או לשמר (כל דבר שהוא). במידה ומדובר בהתנהלות אותה הוא חושב שעליו לשנות ולמה, הוא מבקש המלצתם של שאר חברי המשפחה בדבר השאלה איך הם מציעים לו לעשות זאת. חשוב שהתהליך לא יהיה מלווה בכעס, האשמות או עונשים, אלא שכל אחד ישתף ויבין מה הוא יכול לעשות אחרת. את כל הדברים ש"גיליתם" הוסיפו לרשימת התקנון המשפחתי שלכם, ובעצם הגדירו שהחל מרגע זה אנו עושים מאמץ להצליח לעמוד בתקנון זה. חשוב מאוד לשמור על עקביות המפגשים באופן רציף, וכן כל הזמן להתייחס לתקנון. בהצלחה!
 
למעלה