בבקשה עצתך יונה לילד בכתה א שאובחן

mimi131

New member
בבקשה עצתך יונה לילד בכתה א שאובחן

פסיכולוגית בית הספר אבחנה את חוסר ההשגים של הילד בבית ספר כנובעים מחרדה ומכך שאיננו פנוי ללימודים. הוא נבון סקרן אינטיליגנטי אבל יש לו משהו נגד תהליך הלמידה . כתוצאה ההשגים שלו חלשים מאד. מה אפשר לעשות?
 
תבקשי לדעת עוד פרטים

אם הוא בחרדה - מה הסיבה לזה ? תשאלי... תחקרי, תבקשי שהיא תכתוב... כך תוכלי להבין יותר, ולדעת באיזה כיוון להתחיל טיפול. מה הילד אומר ??
 

mimi131

New member
הילד אומר: אני במילא לא אצליח

נסיתי לקרוא אתו וזאת היתה תגובתו
 

papylove

New member
אפשר להבין את הילד

הוא מתוסכל שאחרים יכולים והוא לא מצליח כמוהם כמו הרוב. אתם כהורים צרכים ים של סובלנות וסבלנות וכל משפט או מילה שהצליח לקרוא לעודד, לשמוח להגיד לו כל הכבוד ובקיצור לרומם את רוחו. לא לתת לו לקרוא מהתחלה טקסטים ארוכים אפשר להתחיל הוא מילה את משפט אחר כך הוא שתי מילים ואת ממשיכה משפט אפילו שניים. כל הזמן לעודד אותו ולהגיד לו כמה יפה הוא קרא ואיך הוא התקדם. תראי שאחרי חודש יש שיפור בתנאי שקוראים יום יום.
 

papylove

New member
ישנה האפשרות שגם

הילד דיסלקטי ואז שיטת לימוד הקריאה היא שונה. אני יכולה לספר לך שהבן דוד שלי אובחן כדיסלקטי רק בסוף היסודי וזה היה לפני המון זמן הוא מאוד סבל ביסודי ולמד רוב הזמן בפינה ובעונשים. היה לו קשה ללמוד בשיטה הרגילה אותו לא הבינו ולכן גם היה מפריע פעמים רבות. כאשר היה נבחן בעל פה היה מקבל ציונים גבוהים כשהיה צריך להבחן בכתב פשוט לא קיבל ציון כי לא היה מה לתת. מכיתה ב ועד סוף היסודי אחותו ואמא שלו היו קוראות לו את השיעורים הוא היה עונה והן היו כותבות. בסופו של דבר התגלתה "הבעיה" והיום הילד מסיים לימודי רפואה. אמנם לפעמים קשה לקבל שהילד שלנו מעט שונה מאחרים אבל זה לא שוני זה המיוחדות שבהם. כדאי לך לאבחן כבר עכשיו ולתקוף את הבעיה מכל הכיוונים עדיף לבדוק ולשלול מאשר לא לדעת מה קורה
 
לא להניח

גם כשילד נותן תשובה כזו, לשאול אותו למה, מה הוא חושב... איך הוא מרגיש, מה היה יכול לעזור לו לדעתו, איך אפשר להשיג זאת, וכו'... .לעטוף אותו לעטוף ועוד לעטוף, עד שתגיעי איתו למקום שבו הוא ימצא יחד איתך מה קורה ומה הלאה. לא להסתפק בתשובה "סותמת" כזו.
 
למעלה