מה זאת אומרת
כל התורה מדברת על איך לעשות את זה
וגם החסידויות למיניהם... כמו חב"ד , ברסלב , אשלג,הבעל שם טוב,
וכל הקבלה(האר"י , הרמח"ל...) והזוהר מדברים על העניין הזה
אולי לא קראת את התורה , אבל המהות של התורה היא ממש לא ספר של סיפורים ומעשיות וממש לא ספר היסטוריה ,
כלומר הפשט והלבושים שלה הם לא התורה ממש, על זה אמר דוד המלך,
גל עיני ואביטה נפלאות מתורתך(כלומר מתוך/מתחת ללבושים של התורה),
אלה עיקרה הוא ספר(החומש הכוונה) שכל הפסוקים בה הם דברים עליונים וסודות עליונים שלא מדברים בכלל על הגשמיות אלא על עניינים רוחניים
וכל ענייני המצוות הם בעיקר רוחניים , אין הרבה קשר לגשמיות,
תפריד בין החומש לשאר הספרים(שאלה שלא מוצפנים ,כן יכולים לדבר על היסטוריה , החומש הוא לא נכתב מתוך שכל אנושי ולכן לא מתעסק בכלל בדברים האלה)
אם לא קיבלת על עצמך עול מלכות שמיים, אז אתה לא חייב כלום (מבחינתי תעשה מה שאתה רוצה, אתה לא חייב לי דין וחשבון , אני לא הבורא),
אי אפשר לכפות על מישהו יהדות , זה משהו שהוא צריך לקבל על עצמו תורה ומצוות,
רשום: דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום
לגבי השבת התבלבלת , המהות שלה היא לא יום חופש רגיל,
כמו שאר ימי השבוע,
אי אפשר לעשות כמו הנוצרים שהעבירו את המנוחה ליום אחר,
השבת וספציפית רק השבת ,אין מה להשוות (וטיפה ראשי חודש וימים טובים/חגים מסויימים , אבל עדיין לא כמו השבת), ובמיוחד בחלק של רעוא דרעוין בשבת(זמן רצון הרצונות , שבה השבת היא בשיא עוצמתה , בזמן המנחה וסעודה שלישית של שבת)
תיסע ותפתח חנות מתי שבא לך , ותאכל איזה בשר שבא לך,
זה פיספוס שלך , אף אחד לא מחייב אותך,אתה פשוט לא מבין את הטעמים מאחורי העניינים האלו אז זה נראה לך פרימיטיבי , כי זה מעל ההיגיון השכלי,
אתה יכול לעבוד בשבת , ולא בשלישי,
ואתה יכול ההיפך כלומר לעבוד בשלישי ולא בשבת, ואתה יכול כל השבוע לעבוד,
בכל מקרה הסכום שתקבל יהיה אותו דבר(המתמטיקה פה נכונה, לא התבלבלתי)
כלומר תעבוד בשבת אז תפספס את הייתרונות שלה,
ואם עבדת בערב שישי-יום שבת , אז סתם עבדת יותר , הסכום יהיה בסופו של דבר השנה , אותו סכום, למרות שזה לא נראה הגיוני,
אבל יש מה שנקרא כסף בלי ברכה, ויש כסף עם ברכה
למה לא להיות עם המשפחה בזמן הזה?
לשמוח ביחד ,לאכול טוב
אני לא אכפת לי גם אם תלך לים , רק שואל למה לא לנצל את היום הזה בשביל להיות עם המשפחה
מה זה חייב ליסוע , מה מחייב אותך?
ולמה אתה חייב לראות את אותו בן אדם,
פשוט תשמרו מרחק אחד מהשני אם אתם לא מסתדרים ביחד
למה ליסוע דרך הישיבה שלו? האם אתה עושה את זה במטרה לעצבן אותם וליצור פרובוקציות? או כי באמת אין אופציה אחרת?
לגבי השבת אתה מפספס את האורות חסדים שיש בשבת , וכל עניין התכנסות העולמות כלפי מעלה ביום הזה(גם מה שבגן עדן עולה לגן עדן עליון) שאנחנו יותר קרובים לאור אין סוף של הבורא, ושאין ביום הזה אין דינים ואחיזת הקליפות (ולכן משתדלים גם לא לעורר דינים בשבת כי זה כאילו הדליק אש הגהינום , שזה עיקר ה"לא לבשל") , כל העניין זה לשמוח ולהתרחק משליליות כמו כעס ודיכאון ולא לריב ולא להעניש... זה העיקר ,אלא לשמוח חזק על בריאת העולם לקבל את המאור של יום השבת לנפש, להיות ביחד עם המשפחה באחדות ואהבה, לאכול טוב להנות שרים שירי קודש, להזדכך עם התורה שלומדים בשולחן שבת ,להיטהר מהטבילה של שבת , בשבת מקבלים נשמה יתירה , זה יום שעוסקים בעיקר ברוחניות ולא בחול ותאוות וייצרים אלא יום נטו לנפש, וכל מצווה ביום הזה שווה פי אלף מביום רגיל של חול,ובשבת דברי תורה שהם מוצפנים פתאום נפתחים לך בתודעה ,וגם ייתרונות בקשר להתבודדויות ,אז שבת אם שומרים אותה נכון היא 1/60 טעם עולם הבא , ממש לא סיגופים ודיכאון כמו שנראה
הרבה חושבים שהטעם של השבת זה:
מנוחה מעבודה,
אין קניות וכסף , אין חשמל(מחשב וטלוויזיה) , אין אוטו וטיולים , אין ים,אין בישול,
וזה בכלל לא הטעם של השבת , היא הרבה יותר ממנוחה ואיסורים,
חבל שהקטינו אותה למשהו כזה , פשוט ככה זה נראה לחילונים, ששבת זה לקבל על עצמך סיגופים והגבלות , וזה בכלל לא העניין מאחורי השבת,
כשתטעם שבת אמיתית , אתה כבר לבד תרצה לשמור
מה זה אומר בשר לא כשר? בשר בלי שחיטה כשרה? מערבים/שטחים? או בשר עם שחיטה כשרה אבל בלי מלח שגם ככה מיועד לעל האש?
או שאתה מדבר בכלל על חזיר/שרימפס/צדפות/לובסטר/סנפיר של כריש/שיפוד חרגולים/זנב זאבים?
לאוכל שאוכלים יש השפעה על המידות מתוך מה שמגולגל באותה חיה ומהטבע שלה,
וכשהמידות מתקלקלות קשה לתורה להיכנס לנפש כי היא מתכסה במלא קליפות שיונקים ממנה שפע, ואז הסיכוי להיות צדיק או להיות בקדושה יורד דראסטית,
גם פה לא המטרה לסבול וסיגופים ושהאוכל יהיה מגעיל,
אלא לשמור על המידות של הבן אדם, ולנסות לא להידבק מידי לתאוות גשמיות וחומר(הנפש יכולה בגלל זה בזמן בחירת הדין שלה במקום לעלות לגן עדן,לחזור לעולם הזה שוב בגלגול מרוב שהיא דבוקה בהנאות העולם הזה) , זה כדי שזה לא ייעכב את ההתפתחות הרוחנית, ולעזור להאיץ את תיקון וזיכוך הנפש,
ככה שזה עיקר עניין האכילה הכשרה , בכלל לא עניינים שקשורים לבריאות גשמית כמו שנראה(מה לעשות יש הרבה שחושבים שהטעם מאחורי לא לאכול חלב אחרי בשר , זה בריאות, אבל אין הרבה קשר, זה בכלל לא הטעם מאחורי זה),
וגם הברכות הנהנין שמברכים על אוכל הם הרבה מעבר למילים להודות לבורא על הארוחה,
ברכה מסוגלת לשינוי המבנה המולקולרי במים למשל, כי מים מושפעים מתודעה וכוונות,
אז כמובן שעדיף לשתות מים מבורכים מאז רגילים ובטח שלא מים מקוללים ממישהו שכעס חח,
בנוסף לזה כשמברכים על האוכל וברכת המזון, זה לברר את הניצוצות קדושה של מה שמגולגל באוכל ולעלות אותם באופן רוחני אל הקדושה ,בדומה לזה שקוראים קדיש על מישהו כדי שיעלה יותר גבוה לגן עדן... כנל לגבי ברכת האילנות(למרות שזה גם קשור מעבר למה שמגולגל בעצים , לנשמות עולם התהו, כף הקלע וכל זה , להרים אותם משם ולהמתיק להם את הדין), מה לעשות , ברכה של יהודי זה לא סתם מילים באויר, הרי, חיים והמות ביד הלשון ,... צדיק גוזר הקב"ה מקיים