בגלל הרוח הספורטיבית

Yosik27

Member
שבוע טוב,

אתמול יום שישי התקיים מרתון טבריה מודל 21 לאחר שנדחה לסוף השנה עקב הבעיה הידועה.
המרתון החליף זכיינים וססמתו הנה "בגלל הרוח הספורטיבית".

האירוע השנה הדומה לחבריו שני מרתוני המיג'ורס בארץ: ירושלים ות"א וכלל השנה גם מרוץ של 5 ק"מ.
השנה הוא התחיל ממלון חוף גיא.

מרתון טבריה מהווה זריקת מרץ לכלכלת העיר. סמוך ליום זה פוקדים את העיר הרבה אנשים הרצים
ובני משפחותיהם ומתאכסנים בבתי המלון בה. הוספת המקצים הקצרים יותר: חצי מרתון, 10 ק"מ ו-5 ק"מ
הגדיל את את פוטנציאל האורחים, שכן גם אם רץ או רצה אינם יכולים לרוץ את כל המרחק, ניתנת להם
אפשרות להשתתף באירוע בינלאומי עם מרחק קצר יותר.

דומה כי בתי המלון "יוצאים מגדרם" כדי לתת לרצים ובני משפחותיהם את מה שניתן כדי שירגישו נוח
במקצה שבחרו בו.
זה מתבטא בארוחת בוקר מוקדמת ב-5:00 בבוקר הכוללת את מה שצריך רץ: חטיפי
אנרגיה, בננות, תמרים, דברים מתוקים. ישנם בתי מלון הרחוקים קצת מקו הזינוק המציעים הסעה לרצים
כדי שלא ילכו מרחק מיותר לפני הריצה עצמה.

אבל יחד עם זאת, חייבים לציין שעם הכנסת מקצה חצי המרתון, האירוע איבד מעט מצביונו כריצת המרחק
המלא
- 42.2 ק"מ. בעבר מרתון טבריה כלל רק את ריצת המרתון כפי שמרמז שמו. מניסיוני ועד כמה שאני
יודע, במרתוני המיג'ורס: ברלין, בוסטון, ניו יורק, מקיימים ביום האירוע רק את ריצת המרתון המלאה.

נראה כי, מקצה חצי המרתון "נגס" חלק מהמשתתפים מהמרתון המלא. נראה שמאז 18 פחות אנשים
משתתפים במרתון המלא: ב-2016 לפני כניסת החצי השתתפו 2016 רצים , ב-2018 עם כניסת החצי
1377, ב-2020 1365,השנה 1054.

בנוסף נדמה - לא יודע אם יש קשר, שבשנים האחרונות השיאים של המנצחים "צנועים" יותר.

ישנה כאן איפוא דילמה בין הרצון למנף את העסקים בעיר מצד אחד לבין שמירת אופי האירוע כריצת מרתון
מלאה גרידא כמו כמה מאחיו בעולם. צריך אולי לנסות לחשוב על איזון נכון יותר בין שניהם.
 

Aliti

New member
מקצה חצי המרתון כפי שיושם השנה בטבריה הפריע מאד לרצי המרתון המהירים. הוא הוזנק 40 דקות לפני המרתון על אותו מסלול, מה שגרם לרצים המהירים של המרתון להיתקל בערך בק"מ 8 ברצי החצי האיטיים, והמאסות הגדולות שלהם.

משם הם היו צריכים לנתב דרכם בתוך ההמון עד נקודת סיבוב החצי (בערך בק"מ 10.5). רק אחר כך השתחררו שוב לרוץ ללא הפרעה (שם כבר מגיעה הרוח אבל זו הפרעה אובייקטיבית)
 

yuvalofer

Member
מנהל
מקצה חצי המרתון כפי שיושם השנה בטבריה הפריע מאד לרצי המרתון המהירים. הוא הוזנק 40 דקות לפני המרתון על אותו מסלול, מה שגרם לרצים המהירים של המרתון להיתקל בערך בק"מ 8 ברצי החצי האיטיים, והמאסות הגדולות שלהם.

משם הם היו צריכים לנתב דרכם בתוך ההמון עד נקודת סיבוב החצי (בערך בק"מ 10.5). רק אחר כך השתחררו שוב לרוץ ללא הפרעה (שם כבר מגיעה הרוח אבל זו הפרעה אובייקטיבית)
מה שתיארת שמעתי מעוד רץ וותיק.
כל זה מחזק את טיעוני שלא צריך
את מקצה החצי מרתון ולתת את הכבוד
למרתון ולרצי המרתון.
תודה לך ALITI , על המידע המפורט
מתוך השטח והמרוץ.

יובל עופר
 

yuvalofer

Member
מנהל
תודה לעמוס לפוסט היפה ובעיקר שהרים לי להנחתה
בעניין הדילמה :יותר כסף עם יותר מקצים או
מרתון אמיתי כשהמרתון המלא הוא המוביל.
בנימה קצת עוקצנית , אשאל לגבי סיסמת המרוץ:
האם "בגלל הרוח הספורטיבית " או בעצם
הרוח העסקית היא שתוביל את מרוץ טבריה הוותיק
(בין הוותיקים בעולם !) ?
לטעמי , מרתון טבריה צריך להסתפק בתוספת מקצה 10 ק"מ
בלבד ולבטל את החצי. רצים רבים שאני מכיר , מסיבות
שונות , מוותרים על המרתון המלא ורצים את החצי.
ישלנו מספיק מרוצי חצי טובים ואטרקטיביים , כולל בתל אביב
ובירושלים. ברגע שיורד מספר הרצים במרתון המלא הוא נראה
די מסכן. רצתי , אישית , בטבריה כשהיו 800 רצים וכשהיו 2,000.
זה הבדל עצום בהרגשה של הרצים ובעיקר בחצי השני.
עם קצת מאמץ, ביטול החצי , ותוספת רצי חו"ל, ניתן כיום להגיע
ל-3,000 מסיימים ואף יותר.
חומר למחשבה.

יובל עופר
 
למעלה