בגרות בכיתה י?

einatgross1

New member
בגרות בכיתה י?

למה לא להתחיל אותם בכיתה ב? מבחני הבגרות אמורים לשקף בראש וראשונה בגרות. כלומר, היכולת לעמוד במבחנים שלא אתה בחרת את הנושאים בהם, את המורים שלימדו אותך לקראתם וכד', יכולת לעמוד במבחן שחשוב לרב האנשים על מנת לפתוח דלתות שהם ירצו בעתיד להיכנס דרכם. אני תוהה מדוע החליטו שמבחנים חשובים כל כך ינתנו לילדים בכיתה י שלא כולם הבשילו מספיק על מנת לדחות סיפוקים מיידיים, לפתח חשיבה עתידית וכד'. מה דעתכם? תודה,
 

freearth10

New member
יש איזשהו הגיון

בפיזור המבחנים על פני 3 שנים, כי אחרת הלחץ והמתח של השנה האחרונה הוא מאוד מתיש. יחד עם זה אני בשמחה הייתי מוותרת על מבחני הבגרות, כי הם לא מראים שום דבר אחר חוץ מזה שהשקענו זמן וכסף בהצלחת המבחן, קשה לי לקבל אותם כפרמטר להצלחה בלימודים או בכלל.
מאיה
 

ש מ ש א

New member
פיזור מבחנים

לטעמי יש צורך לפזר את המבחנים ולא להתייחס אליהם כאל "יום הדין" [מה שמורים בהחלט עושים], עד שהתלמידים יוכלו להתחיל להרגיש בנוח עם המבחנים, בלימודים בפרט ובחיים בכלל. צריך ללמד אותם להתכונן למבחנים - ואני מתכוונת למבחני החיים - כך שירגישו שהם יכולים לעמוד בהם. חשוב מאוד גם ללמד, שלומדים ומתקדמים גם אם נכשלים במבחן, וזה לא סוף העולם. תמיד יש אנשים שאינם בשלים לגמרי עדיין לשלב שבו הם נמצאים בחיים. פשוט צריך לסייע להם ולתמוך בהתקדמות שלהם, וכאן הבעיה בדרך כלל [כוח אדם? תקציבים? מי אחראי? למי איכפת?] צריך לזכור תמיד שקבוצת אנשים/כיתה מורכבת מפרטים, ומטבע הדברים הם ייחודיים ושונים אחד מהשני. אולי כך לא נאבד את החלשים וחסרי הביטחון.
 

freearth10

New member
"למידה היא חוויה - כל השאר הוא רק מידע "

לדעתי כל שיטת הלימוד לוקה בחסר. כיתות גדולות, חוסר התייחסות אינדווידואלית,למידה של חומר שלא מותאם לגיל הילד מה שמכריח את ההורים לקחת חלק פעיל בשיעורי הבית, דגש על תחרותיות במקום על יצירתיות, במרכז הלמידה נמצא החומר הנלמד ולא הילד שלומד אותו וכמובן תקציבים שלא מאפשרים מרחב למידה בטוח ומכיל. דרך אגב, החשש לאבד נכון לא רק לקבוצה ה"חלשה" אלא גם לקבוצת ה"מצויינים".
מאיה
 
הבעייה היא לא בגיל

אלא ביכולת של המוח לקלוט מידע. כשיש לנו כוס של 180 סמ"ק. אי אפשר להכניס לתוכה יותר מ-180 סמ"ק. כשיש לנו מוח מלא מתחים, יכולת הקליטה שלו מאוד מאוד מוגבלת. במקום לבדוק מתי ומה מכניסים ל-"כוס" של הידע של התלמידים (כשיש לה המגבלות שלה). ברור שיש תלמידים שהתכולה של ה-"כוס" שלהם היא של 100 סמ"ק, 150, 200, ואפילו (המחוננים) 250 סמ"ק. אבל זו כל היכולת שלהם. מערכת החינוך צריכה להתמקד בהגדלת הנפח של ה-"כוס" היכולת של כל תלמיד (ומבוגר) היא אינסופית. גם המבורכים שמשתמשים בכפול מאשר הסטנדרט, עדיין משתמשים בחלקיק מזערי מיכולתם. תלמיד כזה, גם בגיל צעיר יהנה לעבור בקלות את בחינות הבגרות וכל רגע יהיה אושר אמיתי. בלי הלחץ, המתח והחרדות שמהוות את תהליך הבחינה.
 
מה צפויי בעתיד לגביי הבגרויות שאלתי

בעתיד חוש הרגש האנושי ייכנס לפעולה אצל מכיניי הבגרויות ואלה בצורה רגשנית ייתחשבו הרבה יותר בניבחנים \המיקצעיות שלהם בנושא תקבל גוון הרבה יותר ריגשי מין גישה חדשה לבגרויות \ אמןןןןןןןן \
 

ש מ ש א

New member
טארוט יקירי, יש להבחין:

יש הבדל בין רגשנות לרגישות: רגשנות = סנטימנטליות רבה, התגלות יתרה של רגשות רגישות = ...רגישות לסבלות הזולת [בין היתר] אם התכוונת להתחשבות בנבחנים בצורה רגישה - נקווה שאכן צדקת. שבוע טוב.
 
למעלה