בגרות 5 יח"ל בערבית

Symbolic

New member
בגרות 5 יח"ל בערבית

שלום לכולם ברצוני לעשות בגרות בערבית (אקסטרנית) אני מגיע עם ידע חלש מאוד בערבית, לא משהו שאפשר להסתמך עליו. חייב להתחיל ללמוד ערבית מההתחלה. כמה חודשים של לימוד אינטנסיבי לדעתם אני אצטרך כדי להגיע לרמה של 5 יח"ל? האם אתם מכירים מכון כמו המכונים המוכרים (בירושלים) שמכינים מאפס לבגרות 5 יחידות בערבית? תודה על התשובות מתן
 
תשובות

לפי דעתי שנה אחת אינטנסיבית תספיק לכל ה-5 יחידות. בברליץ מלמדים ערבית, אבל לא נראה לפי מבנה הבגרות. אני הייתי ממליץ ללמוד עם ספרים וסיכומים ולקחת שיעורים פרטיים פה ושם כדי לחזק את מה שלא מובן. כמו כן- אנחנו פה לשירותך ! בהצלחה רבה!
 

Symbolic

New member
וואו...

שנה?? אינטנסיבית? מה זה הנדסת גרעין?? כולה רציתי לחסוך כמה קורסים בלימודים "מזרח תיכון" באוניברסיטה אתה בטוח שזה כזה סרט ללמוד ערבית? לא במסגרת של תיכון, אלא אם אני לומד רק את זה, ולוקח שיעורים פרטיים או מסגרת מסודרת 3-4 פעמים בשבוע כמה שעות כל פעם
 
תלוי איך אתה מגדיר אינטנסיביות

אני לא דיברתי על ללמוד מבוקר ועד ליל כל יום, אלא בערך 6 שעות בשבוע, משהו כזה. לידיעתך, בבתי הספר לומדים את כל זה במשך שש שנים 4-6 שעות כל שבוע. בכל זאת, כל החומר של החמש יחידות הוא לא צחוק, ולשפה חדשה צריך קצת זמן להתאקלם, אחרת היא תמאס עליך מהר מאוד. בכל אופן, זאת רק דעתי.. שיהיה לך בהצלחה!
 
ורק לשם המחשה

יצא קצת לא ברור אבל בטח בין כל זה תצליח לקלוט בכמה מדובר... 681 כללי להיבחן כמקצוע בחירה.1. השפה הערבית לנבחנים במגזר היהודי נמנית עם השפות הזרות שבהן אפשר — בחינה בהיקף של 3 יחידות לימוד מורכבת מן השאלונים שמספריהםכמפורט להלן:2. אפשר להיבחן בערבית בהיקף של 3 יחידות לימוד ובהיקף של 5 יחידות לימוד, — בחינה בהיקף של 5 יחידות לימוד מורכבת מן השאלונים 901 + 902 + 905 . 902 + 901 . בדרישות של בחינות הבחירה המחייבת וגם בדרישות של תרבות העולם.3. הבחינה בערבית ברמה של 3 יחידות לימוד וברמה של 5 יחידות לימוד עומדת גם מוגברת.4. הבחינה בהיקף של 5 יחידות לימוד עומדת בדרישות של מקצועות הבחירה ברמה מילונית אלקטרונית).5. חומר עזר מותר לשימוש: מילון ערבי–עברי עברי–ערבי מכל סוג שהוא (להוציא משך הבחינה ב־2 יחידות לימוד (השלמה ל־5 יח"ל): שעתיים ורבע.משך הבחינה ב־2 יחידות לימוד (השלמה ל־3 יח"ל): שעה ושלושת רבעי השעה.משך הבחינה ביחידת לימוד אחת: שעה וחצי.6. משך הבחינות: ערבית 682 משך הבחינה: שעה וחצי. הבחינה תהיה מנוקדת בניקוד פנימי מלא. הנבחן אינו נדרש לידע אקטיבי בניקוד סופי. התכנים .1 אוצר מילים יתבסס על מאגר שיפרסם המפמ"ר באתר האינטרנט של המפמ"ר http://w3.kfar–olami.org.il/ahlan תחת ההגדרה מאגר מילים. מאגר המילים באתר מעודכן לקראת כל מועד בחינה. הפועל השלם ללא בניין 9 וללא השינויים בבניין 8 .2. הפועל .3 תחביר ةلص בלבד).מציין בני־אדם, כינויי רמז (לקרוב בלבד), כינויי מושא וכינויי זיקה (במשפטי התאמת הפועל לנושא (התאמת הפועל לנושא והתאמת התואר לשם), ריבוי שאינו "אל הידיעה" כולל אותיות שמש, זכר־נקבה, תנועות עזר, נטיית השם, כללי יחידת לימוד אחת — שאלון מספר 109נושאי הלימוד לבחינה בערבית 683 מבנה הבחינה בבחינה שלושה פרקים כמפורט להלן. פרק ראשון — הבנת הנקרא וידיעת הפועל 50) נק'( בפרק הזה יינתן קטע אחד: וסגורות בערבית או בעברית (תינתן בחירה).הקטע יכלול אוצר מילים שכיח מספרי הלימוד. הנבחנים יענו על כמה שאלות פתוחות הנבחנים יידרשו לבחור בארבעה פעלים, ולכתוב את השורש ואת הבניין שלהם.כמו–כן יינתנו שמונה פעלים שיופיעו בקטע הבנת הנקרא או בתוך משפטים נפרדים. פרק שני — משפטים להשלמה 40( נק') בפרק הזה יהיו משפטים המתבססים על מאגר המילים. (כגון: הפיכת המשפט מזכר לנקבה, מיחיד לרבים; הוספת כינוי רמז וכו').ב. משימה אחת מתוך שלוש משימות אקטיביות. הנבחנים יידרשו לשחבר משפט התשובה הנכונה מתוך שתיים, למשל, َنَلْعَأ/ْتَنَلْعَأ ةَريِزَو الخْلخَْارِجِيَّة...א. משימה אחת מתוך שלוש משימות פסיביות. הנבחנים יידרשו לבחור את הנבחנים יידרשו לבצע שתיים מתוך שש משימות:פרק שלישי — תחביר 10( נק') ערבית / יחידה אחת 684 משך הבחינה: שעה ושלושת רבעי השעה. הנבחן אינו נדרש לידע אקטיבי בניקוד סופי. התכנים .1 לשון העיתונות מבוסס על ספר לימוד מסוים.העיתונות הכתובה והאלקטרונית. על–כן אוצר המילים בפרק זה אינו פרק זה יבחן את ידיעתו של הנבחן באוצר המילים האקטואלי בתחום ע"ו—ע"י, גזרת הכפולים.הסביל (בפועל השלם בבניינים 1 2, 4, 8, בצורות שכיחות בלבד), גזרת פ"ו, גזרת השלמים (כולל השינויים של בניין ,8 ללא בניין ,)9 עתיד מנצוב, עתיד מג'זום, .2 הפועל זכר, ריבוי שלם נקבה, ערך היתרון וההפלגה.ומקום, תיאור מצב, זיהוי הספרות, הזוגי בשם ובתואר (לא בסמיכות), ריבוי שלם ששת השמות, משפטי זיקה ،ةَلِص( ،)ةَفِص َناَك ،اَهُتاَوَخَأَو َّنِإ ,اَهُتاَوَخَأَو תיאורי זמן נוסף על הנושאים הנדרשים ברמת 1 יח"ל, יש ללמוד את הנושאים האלה:בפרק הבנת הנקרא.התחביר לא יופיע בבחינה כסעיף נפרד. הנבחן יידרש להוכיח הבנה תחבירית .3 תחביר 2 יחידות לימוד (השלמה ל–3 יח"ל) — נושאי הלימוד לבחינה בערבית שאלון מספר 902 685 מבנה הבחינה בבחינה שני פרקים, כמפורט להלן. בבחינה יינתן קטע מלשון העיתונות בן 70—50 מילים. הנבחנים יקראו אותו ויבצעופרק ראשון — הבנת הנקרא ,)unseen( כולל ידיעת הפועל 70( נק') כמה משימות ביחס אליו בתחומים שלהלן. .1 הבנת הנקרא 50( נק') הנבחנים יידרשו לענות על כמה שאלות, שביניהן שאלת חובה אחת או שתיים. שאלת החובה היא שאלה פתוחה ומקיפה, הבודקת את הבנת הקטע ואת הבנת מזה הניתן לכל אחת משאלות הבחירה.הרעיונות המרכזיים שבו. מספר הנקודות שיינתן לשאלת החובה יהיה רב יותר שאלות הבחירה הן שאלות מסוגים שונים: שאלות תוכן פתוחות וסגורות (רב־ הפכים וכו'.נכון", מציאת השם שאליו מתייחס הכינוי המוסב, מציאת מילים נרדפות ו/או בררה), תרגום לעברית של צירופים ושורות המסומנים בקטע, תשובת "נכון/לא על הנבחנים להקפיד לענות בעברית או בערבית, כנדרש בכל שאלה. ובניין.בקטע יסומנו שישה פעלים. הנבחנים יבחרו ארבעה מהם וינתחו אותם לפי שורש .2 הפועל 20( נק') הערה: הפעלים יופיעו בקטע ה־neesnu ו/או במשפטים נפרדים. הנבחנים יידרשו לבצע ארבע מתוך שש משימות.פרק שני — לשון העיתונות 30( נק') — תרגום מודעה/פרסומת מהעיתון.— השלמת משפט שתחילתו או סופו נתונים.— השלמת מילים בתוך משפט מתוך מחסן מילים נתון (קלוז).— תרגום משפטים מעברית לערבית (ללא ניקוד).דוגמאות לסוגי המשימות: ערבית / 2 יחידות (השלמה ל־3 יחידות) 686 השאלונים הבאים: 901 + 902 + 905 .הערה: נבחן המעוניין להיבחן בהיקף של 5 יח"ל בערבית חייב להיבחן בשלושת משך הבחינה: שעתיים ורבע. בחירת הנבחן.ניתן להיבחן בבחינות השונות באותו מועד ובאותו יום, או במועדים נפרדים, לפי התכנים הנבחנים ילמדו חמש יצירות מתוך המקראות, על–פי בחירה:1. ספרות בת־זמננו — מקראה ספרותית אלערביה: מהדורה מסחרית של חוברות ת"ל א', ב', ה'פירוט המקראות: — מבחר שירים מתוך ביטאון למורה, גיליונות 18 ו־72 .הזאת שני סיפורים בלבד.— מקראה ספרותית למתקדמים (אייל־לנדאו). אפשר לבחור מן המקראה ספרות (מהדורה חדשה).— הסיפורים המופיעים בתכנית اًعَم (מטח) בספרים ג' ו־ד' או ב־مَعًا פרקי — אורות קרובים (עמי אלעד־בוסקילה ומירב חופי).— סיפורים; מהדורה ניסויית של חוברות ג', ד' — מאמרים. הפעלים האלה יכולים להופיע בכל חלקי הבחינה האחרים (הבנת הנקרא, משפטי3. פעלים מגזרת המורכבים פ"ו + ל"י.2. הפעלים ،ءاج ىأر בבניין ראשון .1)َلَعَف( הבניין התשיעי —)َّلعفإ( הנושאים שלהלן יילמדו לשם ידע פסיבי בלבד, ולא יופיעו בפרק הפועל:— גזרת פ"י.— לו"י בכל הצורות ופעלי ההמזה.כל נושאי הלימוד לבחינה הכלולים ב־3 יח"ל, וכן הנושאים שלהלן:2. הפועל תחביר, משפטי עיתונות). 2 יחידות לימוד (השלמה ל–5 יח"ל) — נושאי הלימוד לבחינה בערבית שאלון מספר 905 687
 
המשך!!

.3 תחביר נושאי התחביר ממוינים לנושאים לידיעה אקטיבית ולנושאים לידיעה פסיבית. זיהוי־תרגום.הנושאים לידיעה אקטיבית יכולים להופיע הן בסעיפי השחבור והן בסעיפים של הנושאים לידיעה פסיבית יכולים להופיע בסעיף זיהוי־תרגום בלבד. לימוד המשלימות ל–3 יחידות לימוד, וכן הנושאים המופיעים בטבלה שלהלןבבחינה ייכללו נושאי הלימוד המופיעים בטבלה של יחידת לימוד אחת ושל 2 יחידות נושאים לידיעה אקטיבית נושאים לידיעה פסיבית — חמשת השמות — ששת השמות — ניסוח משפט המכיל עתיד — نإ ،سيلاهتاوخاو ام ،لاز مل ،لزي ،تاب ام —ماد ناك :اهتاوخأو הפעלים ،ناك ،حبصأ ،راص — משפטי זיקה ةفص( —)ةلص מנצוב באמצעות מצדר ולהפך — "לא" השוללת שלילה מוחלטת لا( )ةيفانلا — תיאור סיבה ותכלית لوعفم( —)هلجلأ/هل תיאורי זמן ומקום فرظ( نامز ومكان)כולל בנטייה ובסמיכות— הזוגי בשם ובתואר בכל היחסות, ،نم املك ،امثيح, ،امهم أمينמשפט תנאי שמני. מיליות התנאי ללא מילית תנאי باوج( ,)رملأا ביטול השפעת התנאי ,)ف( תנאי השלמות: תנאי מדומה (لو)בשלילה ובחיוב ،اذِإ( )ْنإ משפטי תנאי בסיסיים ةلمج( )ةيطرش — משפטי תנאי ةلمج( )ةيطرش — ומשפטי מצב ةلمج( —)ةيلاح תיאור מצב —)لاح( َْمت + מצדר להבעת הסביל — ْمَك + השם ביחיד— ריבוי שלם זכר ונקבה המיליות: ،لاإ ،ريغ —ىوس ההוצאה מן הכלל —)ءانثتسلاا( "פא" עם עתיד מנצוב ءاف( —)ةيببسلا "לאם" להדגשה ملا( —)ديكأتلا משפטי זיקה הפוכים ...ام( —)نم סמיכות מדומה ةفاضإ( ريغ —)ةيقيقح תיאור ההבחנה (متييز)צורה בסיסית— "מא" להבעת התפעלות ام( )بّجعتلا — ערך היתרון וההפלגה لعفا( )ليضفتلا ערבית / 2 יחידות (השלמה ל־5 יחידות) 688 נושאים לידיעה אקטיבית נושאים לידיעה פסיבית וריבוי שבור)(יתרון, הפלגה, צבעים, מומים نم )فرصلا במשקלים הנפוצים — שמות מחוסרי תנווין ءامسلأا( ةعونملما — תיאור אופן لوعفم( )قلطم — ערך היתרון וההפלגה لعفأ( التفضيل).השם המופיע אחריו.אלפיים (ללא מספרים מורכבים) + יחידות), מאה, מאתיים, אלף, (בזכר ובנקבה), עשרות שלמות (ללא — המספר המונה ددعلا( )يلصلأا 10–1 — המספר הסודר 10–1 (בזכר ובנקבה)— מילות הפנייה והשם הבא אחריהן .4 לשון העיתונות מבוסס על ספר לימוד מסוים.העיתונות הכתובה והאלקטרונית. על–כן אוצר המילים בפרק זה אינו פרק זה יבחן את ידיעתו של הנבחן באוצר המילים האקטואלי בתחום ב. שש כתבות בנושאי אקטואליה מן העיתונות, שיפורסמו באתר המפמ"ר .http://w3.kfar–olami.org.il/ahlan ערבית / 2 יחידות (השלמה ל־5 יחידות) 689 מבנה הבחינה בבחינה שלושה פרקים, כמפורט להלן. ההוראות. בפרק הזה שני קטעי קריאה. על הנבחן לבחור קטע אחד בלבד ולענות על־פי פרק ראשון — הבנת הנקרא )unseen( , כולל ידיעת הפועל והתחביר א. קטע בערבית קלאסית 80—60( מילים) הקטע.1. לתרגם את הקטע לעברית תקינה או לענות על שאלות הקשורות להבנת הנבחנים יידרשו: יחידות לימוד)סוגי השאלות כמפורט במבנה בחינת הבגרות ב–2 יחידות לימוד (השלמה ל–3 או וזיהוי תופעות או שחבור משפטים.2. לבצע כמה משימות הקשורות בפועל — ניתוח או שיבוץ, ובתחביר — תרגום הנבחנים יקפידו לענות בעברית או בערבית, כנדרש בכל שאלה. ב. קטע מלשון העיתונות 80—60( מילים) וזיהוי תופעות או שחבור משפטים.2. לבצע כמה משימות הקשורות לפועל — ניתוח ושיבוץ, ובתחביר — תרגום ב־2 יחידות לימוד (השלמה ל–3 יחידות לימוד).או בערבית, כנדרש בכל שאלה. סוגי השאלות כמפורט במבנה בחינת הבגרות .1 לענות על שאלות הקשורות להבנת הקטע. הנבחנים יקפידו לענות בעברית הנבחנים יידרשו: פרק שני — לשון העיתונות בפרק הזה יינתנו מספר משימות מסוגים שונים, והנבחנים יידרשו לבחור כמה משימות מתוכן. — השלמת משפט שתחילתו או סופו נתונים.— השלמת שתי מילים בתוך משפט מתוך מחסן מילים נתון (קלוז).— תרגום משפטים מעברית לערבית (ללא ניקוד).דוגמאות לסוגי המשימות: ערבית / 2 יחידות (השלמה ל־5 יחידות) 690 חדש.מציע למכירה מכונית, דירה, מחשב וכו'; כתוב פרסומת למכונית חדשה או למוצר — כתיבת משפט לפרסומת או למודעה על־פי נתונים. לדוגמה: כתוב משפט שבו אתה — תרגום לעברית של מודעה או של פרסומת בעיתון.בנושא תרבות, ידיעה מדינית וכו'.— כתיבת כותרת לידיעה בעיתון על־פי הגדרות: ידיעת ספורט, ידיעה כלכלית, ידיעה מטלה אחת בלבד.הנבחנים יבחרו בסעיף אחד מתוך שלושת הסעיפים המופיעים בפרק הזה, ויבצעו הנבחנים יידרשו לכתוב שש שורות לפחות (כ־53 מילים).פרק שלישי — הבעה בכתב שלוש המשימות המתייחסות לקטע.א. בבחינה יינתן קטע קצר בערבית, והנבחנים יידרשו לבצע משימה אחת מתוך — שכתוב הקטע מדיבור ישיר לדיבור עקיף או להפך.— כתיבה, עיבוד או תמצית של הקטע.הכלולים בו.— חוות דעת אישית של הנבחן, המתייחסת למסר של הקטע או לאחד הרעיונות — כתיבת הרעיונות המרכזיים שבקטע.— תשובה על שאלה 'פתוחה' המתייחסת לקטע.דוגמאות לסוגי המשימות: הספרות שאותן למדו.ב. על הנבחנים לענות על שאלה אחת מתוך שתי שאלות המתבססות על יצירות היצירות הספרותיות שנלמדו בערבית או בכל שפה אחרת.— תיאור בעיה חברתית, אנושית, פוליטית או מוסרית המועלית באחת מן — סיכום המסר או הלקח של אחת מן היצירות שנלמדו.— תיאור גיבור ספרותי שהנבחן התרשם ממנו. דוגמאות לשאלות בסעיף הזה: הנקרא".ג. שאלה כללית הנוגעת לקטע ה־neesnu מלשון העיתונות שמופיע בפרק "הבנת ערבית / 2 יחידות (השלמה ל־5 יחידות)
 

Bloodless

New member
למה אתה מתכוון כשאתה אומר אינטנסיבי?

הכנס לאתר של גבעת חביבה (גגל "גבעת חביבה"), חפש שם את החלק בקשר לקורסי הערבית שלהם. יש להם קורסים מאוד אינטנסיביים, חלק למדוברת, חלק לספרותית, חלק ארוכים וחלק קצרים. בדוק מה שם מתאים לך. אני מכירה אנשים שעשו שם את הקורס הארוך (5 חודשים) לספרותית ויצאו עם ערבית הרבה יותר טובה משל תיכוניסט ממוצע שלמד 6 שנים.
 

Bloodless

New member
אבל...

אני צריכה לציין שהקורס שדיברתי עליו הוא 5 ימים בשבוע ו-8 שעות ביום... ככה שבכל יום אתה לומד קצת יותר שעות של ערבית משלומדים בתיכון במשך שבוע שלם. XP לינק ישיר להסבר על הקורסים: http://www.givathaviva.org.il/welcome.htm?page=http://www.givathaviva.org.il/hebrew/peace/welcome.htm?page=http://www.givathaviva.org.il/hebrew/arabic_studies/courses.htm
 
אני למדתי השנה קורס ערבית באונ'

4 שעות שבועיות הביאו אותי בערך לרמה שאני רואה בפורום שרוב התלמידים לבגרות הגיעו אליה (אולי קצת פחות, אבל זה בגלל השביתה, שהיו לנו פחות שיעורים ממה שצריך). לפני זה אפילו את האותיות בערבית לא הכרתי. אני ממליצה על הספר "ערבית למתחילים" של דן בקר - יש בו את כל הבסיס והצלחתי ללמוד ממנו גם לבד חלק מהנושאים. אה, ושלום לכולם, פעם ראשונה שאני כותבת פה
 
למעלה