בג"צ דחה את עתירת ליברמן בעניין בדיקות גנטיות ובירורי יהדות

beatman

Member
בג"צ דחה את עתירת ליברמן בעניין בדיקות גנטיות ובירורי יהדות

יו"ר 'ישראל ביתנו', ח"כ אביגדור ליברמן, הרבה לטעון כי מפלים את עולי ברית המועצות במהלך בירור יהדותם, אך שופטי בג"צ דחו את העתירה שלו • הנתונים חושפים: כמעט כל הפניות אושרו (אקטואלי)

בג"ץ דחה את עתירתו של יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן, על בדיקות גנטיות ובירורי יהדות שנערכים בבתי הדין הרבניים, שופט העליון נועם סולברג אמר בדיון: "הבדיקה הגנטית מסייעת לפונים לבתי הדין".

בג"ץ קבע היום אחה"צ (רביעי), בהרכב השופטים ניל הנדל, נועם סולברג וג'ורג' קרא, כי הוא דוחה את העתירה שהגיש ח"כ אביגדור ליברמן בטענה שבתי הדין הרבניים מחייבים לערוך בדיקות גנטיות ובירורי יהדות לאנשים שאינם צד לדיון.
בפסק הדין ציין השופט נועם סולברג: "כי רק במקרים בודדים בלבד נעשתה פנייה לנשיא בית הדין הרבני הגדול לאישור ביצוע בדיקה גנטית: בשנת 2013 לא הועברה פנייה כלשהי; בשנת 2014 הועברה פנייה אחת בלבד; בשנת 2015 לא הועברה כל פנייה; בשנת 2016 הועברו 7 פניות; בשנת 2018 הועברו 6 פניות; בשנת 2019 הועברה פניה אחת בלבד".

וכאן השופט סולברג מציין פרט חשוב: "הבקשות שהוגשו לבירור יהדות: בשנת 2017 פנו 868 אנשים בבקשה לבירור יהדותם, וכ-%96 מהבקשות אושרו; בשנת 2018 הוגשו 451 בקשות לבירור יהדות, וכ-%97 מהן אושרו. הנתונים הללו מדברים בעד עצמם".

סולברג תוקף את מגישי העתירה ואומר: "מתברר כי העתירה לא הייתה 'כצעקתה'. משום שרוב מוחלט של הבקשות לבירור יהדות – אושרו ורק למתֵי מעט ביקשו לבצע בדיקה גנטית".

בדבריו מתייחס השופט סולברג, לדברי חבריו לדיון שיש לחייב את הרבנות לכתוב כללים ברורים על בירור היהדות של עולי ברית המועצות, וכך הוא כותב:
"חברי השופטים קרא והנדל טוענים שאם היו כללים כתובים, היו מייתרים את הגשת העתירה שהוגשה על רקע טענות בדבר אפליה. אלא שמסתבר שלחינם נטענה טענת אפליה".

"הליך בירור היהדות נעשה בשווה לגבי יוצאי ברית המועצות לשעבר, כמו גם ליוצאי הונגריה, מזרח אירופה, הודו, אנגליה וארצות הברית, לפי האמור בפסקה 25 לתגובת המשיבים. לשווא נטענה טענת אפליה, ופשיטא שלא ראוי לה, לטענה סתמית שכזו, להצמיח סעד למי שטען אותה".

לגבי הוצאות המשפט, קבעו שני השופטים, כי המדינה תישא בהוצאות העתירה, אך הנדל נותר בדעת יחיד והוא סבור כי על העותרים לשלם בעצמם על העתירה.
"חברי גם מציין תרומה שתרמו העותרים בהליך זה, ולפיכך ראה לחייב את המדינה בתשלום הוצאותיהם. כשלעצמי, לא הבחנתי בתרומה. אדרבה. עמד לעותרים סעד חלופי, שלא מוּצה על ידם. במקרה הראשון והשני המצויינים בעתירה, לא הגישו ערעור לבית הדין הרבני הגדול. במקרה השלישי אמנם הגישו ערעור, אך לא הופקדה ערבות, ובשל כך נמנע דיון בערעור. ניכר גם שיהוי רב. לוּ דעתי היתה נשמעת, היינו מחייבים את העותרים בהוצאות המדינה; ולא את המדינה בהוצאותיהם".

-------------------------------------------------
https://www.kikar.co.il/344953.html
 
ליברמן ממשיך להצטייר כמטומטם

הרמה האינטלקטואלית שלו ושל אנשיו נמוכה מזו של ש"ס
 

Astroo

New member
זה לא בדיוק דחיה

המדינה חוייבה בהוצאות, כלומר ביהמ"ש הכיר בכך שהתביעה לא היתה תביעת סרק.
 
הבדיקות האלה מעלות ריח רע של גזע עליון

והן מחזקות את הטיעון או הביקורת של הגויים, שיהדות היא למעשה גזע ולא עם/ לאום.
הדיבור על גן יהודי, דומה ואולי זהה לדיבור על גן ארי.
מדינת ישראל אמורה להיות מקלט ליהודי הנרדף, ובמקום זאת.. היא עצמה בודקת את היהודי ממש כמו במשטרים אפלים.
&nbsp
לא מתחבר לשום נוהג ולשום מנהג יהודי ישראלי.
שיתביישו להם.
 

beatman

Member
להרבה יהודים יש מטען גנטי קרוב

אלה שנשארו מקוריים ולא התערבבו עם מתגיירים.
גם למי שמעורבב, חלק מהגנים נשארו של יוצאי יהודה לאחר חורבן בית שני.
&nbsp
אבל בכל מקרה, הבדיקות נעשות בשביל להוכיח קרבת משפחה.
 

TaL53

New member
לא יקירי, זה הרבנים לא מבינים מה מהות הבדיקה

לא שבאופן כללי הם מבינים מה הם עושים או מה הם בודקים. הבדיקה אכן נועדה לבדוק קשר משפחתי לאדם שכן מוכר כיהודי וזה במקרה שבו המסמכים "לא מספיקים" לאותם הרבנים.
 
זו בדיקה הנסבה על וידוא "גן יהודי"

כשאדם טוען ליהדותו, ושאין לו שום קרובים או הוכחות שהוא יהודי.
גן שכביכול עובר מהאמא אל ילדיה.

אם חשבת שמדובר בווידוא קשר הורי או משפחתי לאדם מסוים, זו טעות.

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5590535,00.html
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4970046,00.html
https://www.google.com/search?newwi.....0.2..0.0.0.......0......gws-wiz.KDnoKO-1Gvo
 

TaL53

New member
עזוב מה שאומרים כל מיני רבנים

או עיתונאים ללא ידע בסיסי בגנטיקה. אין כזה דבר גן יהודי אחד ומיוחד או לכל היותר זה לא הוכח כודאי. אין כיום בדיקה להוכחת "הגן היהודי" ( אחרת חצי מהישראלים לא היו קשורים לגן הזה) וזה אני יודע כי עסקתי בנושא.
&nbsp
ראה בכתבה הראשונה מה נטען ומה ענתה המדינה:
&nbsp
>לאחרונה דיווחו ארגוני סיוע בשירותי הדת על גידול במספר המקרים שבהם הקשתה הרבנות את מתן אישורי יהדות, בעיקר ליוצאי ברית המועצות לשעבר, ועל דרישה מצדה להוכיח זאת דווקא באמצעות בדיקה גנטית הקושרת אותם לאם יהודייה במשפחה.
&nbsp
והנה מידע על הגן היהודי:
&nbsp
https://www.technion.ac.il/1900/01/חוקרי-הטכניון-ורמבם-הובילו-מחקר-נרחב/
&nbsp
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5476866,00.html
 
אז מדובר רק בהוכחת קרבה משפחתית ליהודי אחר?

ומה עושה מי שאין לו קרובים יהודים בנמצא?
 

TaL53

New member
הבדיקה המרכזית היא מסמכים

אדם צריך להוכיח קשר משפחתי לאדם ממוצא יהודי. למשל אם מדובר בסבתא אז צריך את תעודות הלידה, תעודות נישואין, תעודות שמראות שהסבתא הייתה רשומה כיהודיה. באם יש ספק במסמכים או שהמסמכים לא מספיקים אפשר להפנות לבדיקה גנטית שתוכיח כי אותו האדם אכן הוא בן משפחה של אדם יהודי ( אם הסבתא בחיים למשל). אבל בדיקות כאלה נעשות במקרים בודדים ולא כשיטה. אם אין קרובי משפחה בחיים והמסמכים לא הוכיחו שהאדם אכן קשור ליהודי אז הוא מקבל דחייה.
 
למעלה