בדיקה לפני קניה ועלות אחזקה?

yuvalfra

New member
בדיקה לפני קניה ועלות אחזקה?

האם יש צורך לבדוק כלי מפרטי (לא שליחויות) שעבר רק 4,000 ק"מ (בקרוב לשנה) לפני קניתו ? ובנוסף, מה ההבדל בעלות האחזקה של קטנוע מקורר אוויר וקטנוע מקורר מים (ומה ההבדל בשתיית בדלק) ? לצורך השוואה טייפון\סטריטבורד או ספידפייט\ג'ילרה.
 

Skid McMarks™

New member
כן.

כל כלי בודקים לפני קניה. גם כשקניתי מפרטי קטנוע בן ארבעה חודשים שעבר מעט והיה עדיין באחריות לקחתי אותו לבדיקה. למה? כי זה לא שווה את הכאב ראש שיכול להיות אחר כך וכי עדיף לישון בראש שקט ןלדעת שקנית כלי במצב טוב. לגבי השאלה השניה - אין לי מושג...
 

fazer

New member
לא תמיד...

הכל שאלה של עלות לעומת תועלת - הסיכון לעומת הסיכוי - מחיר הקטנוע לעומת עלות הבדיקה (או במילים אחרות, ההפסד האפשרי). ועוד דבר: היה לי DR-BIG שקניתי לפי כל כללי הטקס (בדיקת קניה וכו') - ובשלושה חודשים שהוא היה ברשותי הוצאתי עליו 7000 ש"ח על אלף-ואחת שטויות, ולעומת זאת קטנוע שקניתי לבת זוגי באותם ימים, שעבר רק בדיקה שלי שהיה סוס עבודה עד ערוב ימיו. לפעמים צריך לקנות לפי הרגש (כמובן שזה מתיחס אך ורק לכאלו אשר הרגש אצלם מגובה בידע
). Fazer
 

אורי-

New member
וכלי מסוכנות?

הסוכנות נותנת אחריות בד"כ , או שצריך גם אותו לבחון?
 

Titanium

New member
עוד יותר חשוב

יש צדיקים בסדום, אבל לאנשי מקצוע יש בד"כ הרבה יותר יכולת לעבוד עליך, וגם להתנער מאחריות אח"כ. בנוסף על כך, בן-אדם פרטי עם כלי ומצפון בעייתי, יעדיף הרבה פעמים להפטר מהכלי שלו דרך תיווך ולא להיות בקשר ישיר עם הקונה שיידפק. ברור שיש יוצאים מן הכלל, אבל תמיד צריך להפעיל שיקול דעת וזהירות.
 
למעלה