בדיקת כדאיות להקמת עסק חדש

בדיקת כדאיות להקמת עסק חדש

מאת: מאיר לירז הבעיה החשובה ביותר העומדת בפניך כאשר עולה בראשך הרעיון להיכנס לפרוייקט של עסק חדש הינה להחליט אם רעיון העסק הינו כדאי ובר ביצוע. המתכון להצלחה בעסק חדש הינו להיכנס לעסק הנכון בזמן הנכון. השאלה היא כיצד לישם כלל זה כלומר כיצד לקבוע אם אכן העסק שאנו הוגים בו הינו העסק הנכון והאם עתה הוא הזמן הנכון להיכנס לפרוייקט זה. הסטטיסטיקה מגלה לנו כי אחוז גבוה מן העסקים החדשים המוקמים מידי שנה צפויים לכשלון ולסגירה תוך השנתיים הראשונות לקיומם. יזמים ומנהלים רבים נכנסים להרפתקאות עיסקיות מבלי לבצע בדיקת כדאיות ומסתבר להם רק בשלבים מאוחרים יותר כי העסק נועד לכישלון, אז הם נאלצים לנטוש את הרעיון כאשר הדבר כרוך בהפסד של הכספים הרבים והזמן והמאמץ שהושקעו. מטרתו של מדריך זה הינה לאפשר לך לבחון את רעיון העסק שלך בצורה אוביקטיבית ולעזור לך להחליט לגבי סיכויי ההצלחה או הכשלון שלו עוד לפני שאתה מתחיל להשקיע כספים, זמן ומאמץ בהוצאת רעיון העסק אל הפועל. המדריך ערוך בצורה של שאלות אותן עליך לשאול את עצמך. השאלות נוגעות לתחומים שונים של הקמת עסק חדש ומטרתם לעורר את מודעותך להיבטים השונים של הקמת עסק חדש וניהולו. להמשך הקש: כאן למאמרים נוספים- אתר הרשות לעסקים קטנים ובינוניים בישראל.
 
למעלה