בדיקת של חיבור. אשמח לחוות דעת והצעות ייעול

SHARON 103

New member
בדיקת של חיבור. אשמח לחוות דעת והצעות ייעול

מטלת כתיבה ממועד יולי 2013 ( לדעתכם, האם על המדינה לסייע באיתור ובחילוץ מטיילים בחו"ל ולשאת בהוצאות הכרוכות בכך? נמקו)


נוף הצעירים במדינת ישראל מאופיין בדהירה לעבר הטיול הגדול לאחר צבא. במקרים רבים מדובר במסע ארוך הרחק מגבולותיה של מדינת ישראל.
בשנים האחרונות מתקבלים דיווחים על מטיילים שנקלעו למצוקה או הקשר עימם נותק. כמו כן ניטש הוויכוח בכל הקשור לנושא של אחריותה של מדינת ישראל כלפי אזרחיה אשר נמצאים מחוץ לארץ. סלע המחלוקת נע בין אלו שסבורים כי על המדינה לסייע באיתורם של המטיילים, בחילוצם בשעת הצורך ובהענקת הטיפול הרפואי הדרוש להם, לבין הטוענים כי האחריות מוטלת על כתפו של המטייל בלבד והוא מוכרח לנקוט בכל אמצעי הזהירות שיבטיחו את שלומו. אני גורסת שעל מדינת ישראל לסייע בזמני חירום שפוקדים את אזרחיה גם במקרים בהם הם שוהים מחוץ לגבולות המדינה.


ראשית, אני משוכנעת שמטיילים עורכים הכנות לקראת הטיול, במרבית מן המקרים הם דואגים להצטייד בביטוח המתאים לאופי הטיול המתוכנן. ברצוני להתייחס למקרה קיצוני שבו המטייל שוהה במדינה שאינה מפותחת ותחום הרפואה אינו מתקדם כלל ולכן במצב של פגיעה פיזית רצינית שעלולה לגרום לנזק בלתי הפיך, על המדינה לנקוט בצעדים שיבטיחו את שלומו של המטייל ויספקו מענה רפואי שמטרתו הצלת חיים.


שנית, מדינת ישראל מוכרת כמדינה שמושיטה יד למדינות זרות אשר נקלעו למצב חירום כתוצאה מאסונות טבע למשל. לא פעם שלחה המדינה משלחות של כוחות חילוץ והצלה בניסיון לחלץ לכודים שאינם אזרחי מדינת ישראל ובנוסף לכך נשלחו רופאים מומחים. רעידת האדמה שהתרחשה בהאיטי גבתה מחיר כבד של הרוגים ופצועים והתמיכה והסיוע ממדינת ישראל במקרה זה ראויה לשבח, לכן המחשבה שאזרח מדינה נתון בסכנה ולכוד במדינה זרה ובמקביל אין הענות מצד המדינה ואין צעדים לסיוע עבורו, אינה מתקבלת על הדעת.


אוסיף ואומר כי במקרים בהם מטייל נעדר במהלך מסעו והקשר עמו נותק , על המדינה לפעול למען איתורו. במדינה יש גופים בכירים ומקצועיים שיוכלו לסלול דרך קצרה ביחס למשפחתו של המטייל ויהיו יעילים יותר למען איתורו של המטייל. הסיכויים שהמדינה תוכל לערב גורמים בכירים במדינה הזרה שבה שוהה המטייל גבוהים בהרבה מאשר סיכויי משפחתו של המטייל.


מתנגדיי טוענים כי המדינה אינה מחויבת להושיט סיוע למטיילים. הם טוענים שהאחריות מוטלת על כתפו של המטייל. הם נצמדים לדוגמה מעולם התעסוקה שבו אדם מקבל סיוע ופיצוי ממקום עבודתו ברגע שנפצע או נגרם לו נזק בעת מילוי תפקיד במקום העבודה. אילו האדם נפצע ואינו במקום עבודתו או לחלופין לא בזמן תפקיד, מקום עבודתו לא יישא באחריות. מתנגדיי מקבילים דוגמה זו לנושא של אחריותה של המדינה כלפי המטייל ששוהה במדינה זרה.
הם דבקים בעמדה שגם במידה ויש סיוע מצד המדינה המטייל ישלם עבור ההוצאות הכרוכות בכך.


אני סבורה שמדינה חייבת להיות אחראית ונאמנה לאזרחיה ועליה לדאוג להם גם במצב שבו הם שוהים בארץ זרה. עקרון של טוהר חיי אדם הוא אחד מאבני היסוד שעליו מושתת המדינה. בציר הזמן של חיי רבים מאתנו מוסדות חינוך , צבא וגופים נוספים החדירו נושא זה ודאגו להנחיל את החשיבות של חיי אדם, ולכן חוסר סיוע במצב חירום של מטייל ישראלי בחוץ לארץ מבחינתי מעיד על נסיגה מעקרון חשוב זה.


לסיכום, נושא האחריות של המדינה כלפי מטיילים בחוץ לארץ גוררת אחריה דעות רבות. כפי שציינתי המדינה אחראית לאזרחיה וצריכה לפעול למענם. לדעתי אחריותם של המטיילים הנה רבה, במקרים רבים יש עשייה ומחשבה רבה לפני טיול ארוך וממושך. במקרה בו מטייל נקלע למצוקה על המדינה לנקוט בצעדים למען הצלתו ולפעול במלוא הרצינות והאחריות.
 

Dalton3

New member
ראי הפוסט למטה לגבי שימוש במילים ובביטויים

שנשמעים גבוהים, אבל שהכותב לא מכיר היטב את משמעותם. כמה דוגמאות רבות ומשונות מהחיבור שלך: נוף הצעירים במדינת ישראל מאופיין בדהירה סלע המחלוקת נע (איך נע, זה סלע) במדינה יש גופים בכירים ומקצועיים שיוכלו לסלול דרך קצרה עקרון של טוהר חיי אדם הוא אחד מאבני היסוד שעליו מושתת המדינה. בציר הזמן של חיי רבים מאתנו מוסדות חינוך , צבא וגופים נוספים החדירו נושא זה נושא האחריות של המדינה כלפי מטיילים בחוץ לארץ גוררת אחריה דעות רבות
 

SHARON 103

New member
.

צר לי לבשר לך שתגובתך מעידה על חוסר הבנה של לשון מטאפורית.

הביטויים השזורים בחיבור מעידים על הבנת יתר מצידו של הכותב.
 

israelmiv

New member
אקווה שמישהו ייתן חוות דעת מקיפה יותר

התרשמותי היא כזאת: במימד התוכן, ממש מצוין. הטענות הן חזקות ומקוריות. יש התייחסות לטענות הצד שכנגד ומענה ראוי מצידך. ניכר שאת חושבת באופן עצמאי ושלא העתקת סתם מהמטלה.

פסקת הסיכום לא כל כך טובה מכיון שהיא לא מתייחסת מספיק לנאמר קודם לכן.

במימד הלשון: הבעיה העיקרית היא זאת שציין Dalton3 (אני לא אכנס לשאלה של האם הביקורת שלו נאמרה בצורה ראויה) כדאי לך מאוד לשנות את זה. הביטויים הלא מתאימים בחיבור שכתבת מאוד בולטים ומסיחים את הדעת מהקריאה, ובמקרים מסוימים הם מפריעים בהבנת הכתוב. ניתן לכתוב בשפה פשוטה, לא מורידים על זה נקודות.

הערה נוספת: (פחות משמעותית) החלוקה לפסקאות היא מיותרת בכמה מקרים. אין צורך לכתוב כל טענה בפסקה בפני עצמה.

בהצלחה!
 

SHARON 103

New member
אנשים כמוך בפורום זו ברכה !

האמת שהביטויים האלו מלווים מאז ומתמיד בחיבורים שלי, בזמנו שעשיתי קורס המדריך לא העיר לי על כך, ההפך הוא ציין את זה כנקודת שימור.

אני אשתדל ליישם את ההמלצות. תודה רבה :)
 

ברק צלק

New member
ככה

פסקה שלישית- המשפט האחרון ארוך מדי מבחינת משפט ומורידים על זה ניקוד - הייתי ממליץ אחרי לשבח לשים נקודה ואז "ראויה לשבח. לכן," - עוד דבר אחד קטן - להוסיף "לכן, לדעתי," כלומר תמיד להוביל ולחזור בסוף פסקה שזו הדעה שלך ואני חושבת ככה כי סך הכל את מובילה את הקורא - בפשוטו לפי הכתיב אני מבין שזה הדעה הרווחת וזו דעתך בלבד לחיבור.

הייתי אומר שפשוט גם תנסי לחלק קצת את המשפטים שלך- גם בפסקה השנייה יש לך שני משפטים אחד קצר יחסית ואחד ארוך יחסית. את יכולה לעשות משפט פתיחה, משפט עיקרי ומשפט שחוזר על הדעה שלך בצירוף עיקר הפסקה, סך הכל לדעתי זה גם יותר נעים לקריאה כשהמשפט לא ארוך.

פסקה רביעית- גופים בכירים ומקצועיים שיוכלו לסלול דרך קצרה ביחס למשפחתו של המטייל - אילו גורמים בכירים ואיזה גופים בכירים(אסור לדבר בססמאות) וכשאת אומרת לסלול דרך קצרה אפשר גם להגיד פשוט לאתר או לחלץ פשוטו כמשמעו במהירות רבה יותר מניסיונות משפחת המטייל.

פסקה חמישית- אולי להגיד מתנגדיי עלולים/עשויים לטעון.

זאת ועוד - בכל התחלת פסקה צריכה להיות מילת קישור! מאוד חשוב. בפסקה הרביעית יכולת לומר "נוסף על כך," ובפסקת המתנגדים "אולם, מתנגדיי עלולים לטעון" ומיד לאחריה "אמנם, אני סבורה ש" - מילות קישור הם מפתח מאוד חשוב בחיבור כי זה הדבר שמנווט את הקורא הכי הרבה ועושה את החיבור שלך לברור.

פסקה שישית- מושתתת=מושתת(אבני היסוד שעליהן מושתתת המדינה). גופים נוספים - תמיד כשאומרים גופים- אילו גופים, כשאומרים המצב הקיים- להגיד מהו המצב הקיים. אפשר להסתפק במוסדות חינוך וצבא זה ממצה את זה.

סיכום - מטרת פסקת הסיכום הינה לחזור בתמצות על מה שנכתב בחיבור כולו ובסופו של דבר להציג את הקביעה, קרי דעתך שתסגור את החיבור - "דעות רבות"- איזה דעות?

הכתיבה שלך טובה, והביטויים ה"גבוהים" שצוינו הם בסדר גמור כי מימד התוכן שלך הוא גם גבוה בהתאם(תשימי רק לב שזה לא יבלבל אותך מבחינת תחבירית באמצע החיבור). לדעתי האישית לגבי התוכן, אולי היה עדיף שתורידי את הפסקה הרביעית ותפתחי קצת יותר את הטיעון המרכזי שלך כי הכל נראה באותו מבנה, הייתי נותן שני טיעונים טובים בפסקה לאחר הפתיחה או משהו כזה.

בהצלחה!
 

Dalton3

New member
שאלת הבנה והסקה

למרות שאינו מיומן בבדיקת חיבורים, ניסה ברק את כוחו במתן פידבק לחיבור. ברק כתב את המשפט הבא:

הכתיבה שלך טובה, והביטויים ה"גבוהים" שצוינו הם בסדר גמור כי מימד התוכן שלך הוא גם גבוה בהתאם.

מהו הכשל הלוגי בדבריו של ברק?
 

ברק צלק

New member
ככה

ככה אני מתבטא, כנה ואני לא מתיימר להיות מיומן.. אני ממש לא מיומן. רק מייעץ מהעולם שלי, וגם אם יש כשל לוגי.. זה מה שאני התכוונתי לומר בכל מילה.
 

Dalton3

New member
אין לי מושג

איך מה שכתבת עכשיו רלוונטי למשהו בעולם. מה שכן, אם אתה לא מיומן בבדיקת חיבורים, כדאי לציין את זה בראש התגובה לחיבור, אחרת אתה עשוי להכשיל כל מיני דבילים שחושבים שסלע המחלוקת נע.
 

israelmiv

New member
גם לתלמידים שבאים אליך לשיעורים פרטיים

אתה קורא דבילים? אני בטוח שהם חוזרים לעוד.
 

israelmiv

New member
והנה שאלה לוגית בשבילך

מי מועיל לפורום יותר: אדם לא מיומן בבדיקת חיבורים שנותן ביקורת מפורטת ומנומסת, או אדם מיומן שמתייחס רק להיבט אחד של החיבור בצורה מעליבה ואחר כך תוקף ביקורות של אנשים אחרים רק בגלל שהם לא הסכימו עם דעתו.

אם את כל זה אתה עושה בגלל שפעם העירו לך על זה שפרסמת בפורום ועל המחירים שלך, אז אתה הבן - אדם הכי נקמני שפגשתי בחיים שלי.
 

niruzu

New member
במקום להעביר ביקורת נוראית, תבדוק את החיבור

גם חרטטן, גם מתנשא, גם עצלן
 

Dalton3

New member
רק אתה עובד בחינם בייבי

מה שכן, הבדיקות החינמיות שאתה עושה כאן הן ברמה טובה. המשך כך!

 

SHARON 103

New member
אל יתהלל חוגר כמפתח.... מוכר לך?


מרוב שחצנות אתה עוד תיפול על האף..... אאוץ'
 

Dalton3

New member
חשבתי שסיכמנו משהו

לגבי שימוש בביטויים שהעושר הלשוני שלך אינו מאפשר שימוש בהם. אבי עוסק בפסיכומטרי כבר 15 שנה, כך שחוגר הוא בטח לא.

יהירות, אם כבר, היא לכתוב חיבור בנאלי שעושה שימוש לקוי במשלב לשוני גבוה לשם הרושם בלבד. יהירות היא גם חוסר המוכנות לקבל הערות בונות אם הן אינן מנוסחות כמו שאתה אוהב.
 

SHARON 103

New member
חחחח


טוב תקשיב... גם בחינם לא הייתי לומד אצל מורה שקורא לתלמידים שלו "דבילים" ומזלזל באינטיליגנציה של כל מי שסביבו.
אז אתה עוסק בפסיכומטרי ואתה גאון הדור אבל אפילו לא יודע לנצל את הפלטפורמת שיווק הכי בסיסית שהפורום הזה מקנה לך כדי לפרסם את עצמך- אתה עדיין לא הבנת שככה לא משיגים לקוחות חדשים?!? אהה כן, אתה יוצא מנק' הנחה שהם דבילים אז הם יבואו ללמוד אצלך בכל מקרה.... שיהיה בהצלחה.
אהה ועוד משהו, יואל גבע מוסר לך ד"ש חם
 

Dalton3

New member
ד"ש בחזרה

מעולם לא קראתי לתלמידים שלי דבילים, כי הם לא. רק לדבילים אני קוראת דבילים. נניח, לאנשים שמקבלים מענק שחרור של 16 עד 24 אלף שקלים ומפרקים שליש עד חצי ממנו כדי לשבת בכיתה עם עוד ארבעים איש וללמוד לעבוד כמו רובוטים. נשמע לי שזה מתאים לך בול!
 
למעלה