בדמיון למשפט הקופים, האם יכול להתקיים משפט המעגלים

aetzbarr

Member
בדמיון למשפט הקופים, האם יכול להתקיים משפט המעגלים

בדמיון למשפט הקופים , האם יכול להתקיים משפט המעגלים

בשנת 1925 התקיים משפט מפורסם בארה"ב , הידוע בשם "משפט סקופס" או "משפט הקופים". ( ראו בוויקיפדיה...משפט הקופים)

בדמיון למשפט הקופים, אני מציע את משפט המעגלים.

תקציר הנושא:
המתמטיקאים מאמינים במספר יחיד המתאים לכל המעגלים, וערכו המקורב הוא 3.14
מספר זה מאפשר את המעבר מאורך קוטר של כל מעגל, אל אורך ההיקף שלו.
האמונה במספר יחיד זה קיימת אלפי שנים , בקרב המתמטיקאים.

מאמונה זו נובעת המשוואה הבאה.
יחס הקטרים של שני מעגלים הנבחרים באופן אקראי (שווה בדיוק) ליחס ההיקפים שלהם.

ניסוי מעשי הכולל מדידה חדשנית מדויקת , מפריך את אמונת המתמטיקאים.
הניסוי קובע שיחס הקטרים (גדול במקצת – הפרש זעיר אך וודאי ) מיחס ההיקפים

תוצאה זו של הפרש זעיר, מבטלת את אמונת המתמטיקאים במספר היחיד 3.14
תוצאה זו קובעת כי לכל מעגל יש מספר ייחודי, המאפשר את המעבר מאורך הקוטר אל אורך ההיקף.
המספרים הייחודיים האלה נמצאים בתחום צר בין 3.1416 ל 3.164 , כאשר הגודל הממשי של מעגל, קובע את המספר הייחודי שלו.
הכלל המנחה הוא – ככל שהמעגל קטן יותר, המספר הייחודי שלו גדול יותר.

משפט המעגלים אמור לקבוע מה יש ללמד במערכת החינוך ? את אמונת המתמטיקאים, או את תוצאת הניסוי המעשי.

גם משפט הקופים קבע מה יש ללמד במערכת החינוך, את בריאת האדם על פי הכתוב בספר בראשית, או על פי תורת האבולוציה של דרווין.

המאמר ...אני מאשים את המתמטיקה......, מתאר בהרחבה את הנושא

א.עצבר
 

aetzbarr

Member
נכון, כבר העליתי את הנושא, ואני מנסה שנית בצפי לתגובה חיובית

 
אתה כנראה צאצא של חוני המעגל

"צא נא למעגל, תן נא שיר מזמור לדל, הֵנָּה נאספו לרקוד בני העוני והשוט" (נתן אלתרמן).
 

קלייטון.ש

Well-known member
עקרונית יכול להיות שכן

בפעם הקודמת שאלת אם אפשר לתבוע את ויקיפדיה. עכשיו השאלה שונה, ואתה שואל אם כמו במשפט הקופים, אפשר ליצור תביעה סביב הוראת התאוריה שלך לתלמידים בבית ספר.
במשפט הקופים מורה שלימד את תורת האבולוציה בניגוד לחוק נתבע ע"י המדינה (כאשר מלכתחילה זו היתה המטרה של המורה ושותפיו). האם יש אפשרות דומה כאן? אולי אם תגיע למצב שתלמד את התאוריה שלך לתלמידים, משרד החינוך יתבע אותך, ואז אולי תקבל משפט שידון בתאוריה שלך.
אולי אפשר שאתה תיזום תביעה נגד משרד החינוך, בטענה שהתאוריה אותה מלמדים בתוכנית הלימודים היא שגויה. אבל זה יעלה לך בהתאם.
 

aetzbarr

Member
ומה עם האפשרות של בג"ץ ?

ואם אפשרות של בג"ץ קיימת, מהו התהליך הנדרש ?

בתודה
א.עצבר
 

רוני1955

Active member
התגובה הקודמת שלי נמחקה.

לא הבנתי בדיוק למה, אבל זה לא משנה כרגע
מה שכן משנה, שהטענה שלך לא נכונה. הערך של פאי לא חושב על ידי מדידה וחלוקת ההיקף בקוטר, אלא על ידי חישוב מתמטי
פאי שווה סינוס של (180 חילוק N) כפול N, כאשר N זה מספר החלוקות של המעגל. SIN(180/N)*N. ככל שהערך של N גדול יותר, המספר מדויק יותר. בנוסחה אין כל חשיבות לקוטר או לרדיוס. כשנציב N=100 פאי יוצא 3.09. כשנציב N=1000000000, פאי יוצא 3.14159265. בזמנו, לפני עידן המחשבים, קשה היה להגיע למספרים כל כך ארוכים בחישוב כזה, לכן עיגלו קצת. כיום בעידן המחשבים החזקים, אפשר להגיע לשורה מאד ארוכה של ספרות אחרי הנקודה העשרונית.
 

aetzbarr

Member
החישוב המתמטי מתאים רק לקטעי קו ישר,

ואינו מתאים לקו עגול סגור.
המתמטיקאי שרוצה לחקור את המעגל, נתקל בצירוף אורכים אקראי.
אורך אקראי של קו עגול סגור, ואורך אקראי של קו ישר.
צירוף אורכים אקראי שכזה מותיר את המתמטיקאי חסר יכולת חישוב.
פירוט מלא מופיע במאמר "אני מאשים את המתמטיקה....."

לחיזוק הרעיון של "חוסר יכולת חישוב" מצורף עוד תיאור מוחשי
 
למעלה