בדקנו את קרון האופניים החדש של הרכבת: כמו חו"ל, אבל לא מושלם

כשלוגי

Active member

קו ירושלים-הרצליה הוא הראשון שקולט את הקרונות החדשים, עם מקום ל-18 זוגות אופניים, מקום לנוסעים סביבם ואפילו (מעט) שולחנות למחשבים ניידים. מה הרשים אותנו, ולמה נצטרך לחכות​

 

Ccyclist

Well-known member

קו ירושלים-הרצליה הוא הראשון שקולט את הקרונות החדשים, עם מקום ל-18 זוגות אופניים, מקום לנוסעים סביבם ואפילו (מעט) שולחנות למחשבים ניידים. מה הרשים אותנו, ולמה נצטרך לחכות​


קונפיגורציה גרועה שתביא לעימותים עם שאר הנוסעים.

ברכבות בבריטניה יש סוג עיקרי של אזור אופניים שהוא לצד קיר הקרון. בדרך כלל אפשר למקם 3 עד 5 אופניים זה לצד זה בשטח שמבטל 3-4 מקומות ישיבה עם הגב לקיר או משהו שמקביל לרביעייה ברכבת ישראל.

יש סוג שני שראיתי ברכבות של Cross-Country שבהן יש וו שמחזיק את הגלגל הקדמי של האופניים קרוב לתקרה, מה שחוסך מקום ומאפשר למקם 4 זוגות אופניים בשני "ארונות" בקרבת הדלת במחיר של שורת מושבים יחידה.

רכבות בריטיות מורכבות ממספר מערכים של 4-5 קרונות ונהוג למקם אזור אופניים אחד בכל מערך. ברכבת בת 12 קרונות יהיו 3 אזורים כאלו, ברכבת בת 10 - 2. היתרון הוא שלא צריך להגיע לקרון יחיד אלא ישנן מספר אפשרויות ברכבת כאשר היא ברציף.

יש לציין שברכבות בריטיות יש עימות מסויים עם נוסעים שבוחרים למקם מטען כמו מזוודות באזור האופניים ולא באזורי מטען.
 
למעלה