בדרך חזרה - מחשבה על מקומות מגורים בארץ...

הכללה קצת גורפת לא?

לא יודעת מה קורה בפרדס חנה היום, אבל אני כחיילת ( לפני 20 שנה) הוצבתי בשכונת מצוקה בפרדס חנה, בה היו עוני, ואלימות, וסמים, וגם שאר פרדס חנה היתה די עניה ומוזנחת..כך שאני מניחה שיש שכונות כאלה ושכונות כאלה.. כמו בכל מקום
 

Forestia

New member
האם יש לכם אפשרות לתקופת ניסיון?

לפני שאנחנו בחרנו לחזור לארץ, הגענו לתקופת ניסיון של שלושה חודשים. התקופה נועדה כדי לאפשר לבן זוגי לחוות חיים בארץ (הוא לא ישראלי) לפי שתתקבל ההחלטה הסופית. בתקופה זו חרשנו את הארץ וחיפשנו בית עד שמצאנו את המקום הנכון לנו ואת הבית הנכון.

האם קרבה למשפחה וחברים היא שיקול מבחינתכם? זה גם חשוב.

הילדים הם בוודאי שיקול חשוב, מבחינה זו עיר קטנה או ישוב קהילתי עדיפים. אני ירושלמית במקור, ירושלים לא היתה מעולם אופציה מבחינתנו, חשבנו על מודיעין אבל היא הרגישה לנו צפופה מדי. חיפשנו וחיפשנו עד שהרגענו לתל מונד שהרגישה לנו נכון. אנחנו פה 7 שנים וקצת ולמרות בעיות רבות בניהול היישוב אחננו מרוצים מאוד מהבחירה, בעיקר בגלל האנשים ובגלל מה יש כאן לילדים. מבחינתנו ההחלטה לחזור היתה ההחלטה הנכונה, חד משמעית.

מזמינה אתכם לקרוא פוסט שכתבתי ביום שבו חגגנו 7 שנים לחזרה לארץ.
 
מרגע שזאת תקופת ניסיון מרגישים אחרת

אם רוצים לחזור לארץ (או להגר לחול) צריך לבוא בגישה של אנו רוצים לבוא לפה להתאקלם. ואם אחרי שנה+ לא מסתדרים אז כדאי לחפש מקום אחר.
 

Forestia

New member
הכל תלוי בנסיבות

במקרה שלנו, היה נכון לעשות תקופת ניסיון כי בן זוגי מעולם לא חי בארץ ולא הרגשנו שנכון לקבל החלטה על סמך שבועיים בשנה שמתארחים בבית אמי. תקופתהניסיון גם אפשרה לנו לבחון איפה נרצה לגור והתוצאה היה מאוד לא צפויה מבחינתנו.
 
נשמע שעשיתם את הדבר הנכון

כל הכבוד לבעלך שהיה עם ראש פתוח והצליח להקלט בארץ. מאחלת לי ולכל מי שהגיע השנה או יגיע השנה לארץ, לסכם בעוד כמה שנים את החזרה ארצה כ״הדבר הכי חכם שיכולנו לעשות למשפחה שלנו״.
 

SupermanZW

Well-known member
שתי אפשרויות (רחוקות מאוד גאוגראפית)

רעננה וקיבוץ קטורה.

ברעננה יש קהילה של יהודים אמריקאים חילונים (מניח שזה מה שאתם) ורפורמים ולכן יש קרבה תרבותית ומנטאלית, בקיבוץ קטורה (50 ק"מ צפונית לאילת) כמחצית מהחברים הם יהודים אמריקאים שרובם קונסרבטיבים ומיעוטם חילונים, השאר לא אמריקאים וחילונים.
 

רזאי

New member
קראת את מה שהוא כתב?

הוא ממש לא מחפש קהילה של יהודים אמריקאים.
 

oneofus

New member
אולי תסתכלי על זה אחרת

חיפה, הכרמל
1) בתי ספר טובים
2) סביבה הטרוגנית אבל שקטה
3) ילדים היום יוצאים מעט מאוד לשחק בחוץ. WHATSAPP ומחשבים מחליפים את היציאה החוצה
4) לא יקר
5) פארק הייטק ב מתם וגם טירה ויוקנעם.
 
למה לא יוצאים?

אם ליד הבית יש גינה או פארק או מגרש כדורגל או כדורסל או סקייט פארק, הילדים יוצאים ועוד איך. בשכונה שלנו יש את כל זה והילדים מאד נהנים מהכל. לא הייתי בוחרת שכונה בלי גינה/פארק בגלל טענה שהילדים יהיו על המחשב בכל מקרה.
 

oneofus

New member
תנוח דעתך

בכל שכונה בכרמל יש פארק מגרש משחקים או מגרש משחקים. זו לא הנקודה. בתור אב לשלושה אקטיביים, אני מציף בעייה קיימת. והיא השיקול הראשי. יש לי פארק 50 מטר מהבית עם מגרש משחקים וכדורסל וריאה ירוקה וכל מה שאת רוצה, וזה לא היה אפילו אחוז בשיקולים שלי לקנות לפני XX שנים. השיקול המירבי הוא סביבה (חברתית ) ונוחות.
הילדים גדלים, והיום הם בד"כ הולכים לחברים או יוצאים.
מגרש משחקים נשאר מאחור כשהם מגיעים לחטיבה , למעט משחק פה ושם.
זו עיר - הכל קרוב גם בתי הספר.
זה לא ה "שכונה "שבה גדלנו פעם.
 
אולי זה קשור לגיל הילדים בזמן קניית הבית

כי כשאנחנו בחרנו עכשיו שכונה לגור בה, שיקול חשוב היה שמהבית יש במרחק הליכה פארק, גינה בתי ספר (יסודי, חטיבה ותיכון) וקניון. זה מבחינתי עונה על קריטריון הנוחות.
זה השתלב עם החיפוש אחרי שכונה/סביבה איכותית.
 

oneofus

New member
אולי, אני לא יודע להעריך

כשקניתי אשתי הייתה בהריון עם הגדול (24)
השיקולים שלי היו - מקום נגיש , אוטובוס קרוב ,חנייה קומה נוחה ואיזור טוב
השאר לא עניין אותי.
גם היום בדיעבד
יש לי קניון 400 מטר באותו צד של הרחוב ,פארק 40 מטר , ביס יסודי 900 מטר בלי אף כביש ותיכון 400 מטר עם סמטא אחת וזה לא חשוב כיום
- הקטנים 16 ו 14 לא הולכים לקניון, חברים זה בסופ"ש וגן משחקים זה לעיתים רחוקות
כל השאר ממילא אוטו...

במבט לאחור אולי הייתי צריך לקנות בשכונת מצוקה ששם יש מתנ"ס בעלויות מסובסדות ...
 
למעלה