בהגדרת אין איסור חל על איסור

מתבי6

New member
בהגדרת אין איסור חל על איסור

בנות, אם יקשה עליכן קצת להבין את השפה והחומר, אפשר להיעזר בחברים בוגרי ישיבה. ידוע שאין איסור חל על איסור, דהיינו אם יש כבר איסור על הדבר מצד מסויים, לא יכול לחול עליו איסור אחר. והנה בשנים האחרונות אנו עדים לתופעת הפרשיות העונתיות של האיסורים החדשים. לא די לנו בתרי"ג מצוות, אנחנו מחפשים לחדש ולהוסיף על מה שניתן בסיני. (ואח"כ מלינים על הרפורמים שהכניסו שינוים ברוח הזמן או על הקראים שפירשו לפי הבנתם) בשנים האחרונות היה לנו את המאבק בפלאפונים, פלאפון שלא הפריש כסף לקופת העסקנים/ הרבנים (מחק את המיותר) לא מקבל חותמת. מה שיגרום לקצת בושה להסתובב איתו בביה"כ. (אני עוד זוכר אברך שמספר לי שקנה לעצמו פלאפון כשר, שאלתי מה עם האישה? אז הוא אמר- היא מגיעה עם זה לביהכ"נ? היו לנו פרשיות נוספות על איזה זן של בקר (מישהו עוד זוכר?) ז'בו. היו את הפאות (עבו"ז) וכמובן את הפרשייה האחרונה – שפע שוק. עכשו באו לנו עם דברים חדשים – תחנות חרדיות! (שאגב, לגלוש באתרים חילוניים לעת עתה כנראה שאין בעיה. אני מבין ע"י הכללים שלמדתי שאין איסור חל על איסור, ע"כ אם אוסרים את הדבר החדש, כנראה בטל האיסור הישן, או לחלופין לא יכול לחול האיסור החדש. יפלפלו הרבנים דפה ויעלו סברות לכאן או לכאן ע"מ לברר דבר ה' זו הלכה. אולי יקחו החברים על עצמם פרוייקט לברר דברים לאמיתם. אי אפשר להמשיך ולתת לכל אדם בעל אינטרסים כאלה או אחרים לפסוק הלכות ועוד לנסות לחשוב שהוא הסמכות הבלעדית לפרש ולפסוק הלכות.
 
הי הי הגזמת

עוד מעט תפתח פה ישיבה ונסגר הפורום מה אתה בא להחזיר את החברה פה למקום שעזבו אותו ?! ח ח ח ח
 

מתבי6

New member
למה?

יש הרבה שהם לא מאמינים אבל אוהבים ללמוד. לפחות יהנו קצת
 
טעות יסודית בגדר "אין איסור חל על איסור"

יש לך טעות יסודית הבנת הדין, דין אאחע"א לא אומר שפקע האיסור הקודם אלא שא"א להחיל שני איסורים בבת אחת באותו מעשה (נפק"מ גדולה בזה אחר זה) אבל אין בית מדרש ללא חידוש ולכן זכיתי לחלקי בתורת האיסור (חלק ששמור לי עוד ממעמד קידוש החמות) וזכיתי לחדש יסוד גדול שנוגע לכל אחד ואחד מאיתנו. הרי ידוע וברור לכל בר בי רב דחד יומא שהפורום (תחנה) שלנו פסול מעיקרו וכל ביאתו לעולם היתה באיסור. ממילא כשאסרו הרבנים את השימוש באינטרנט אין איסורם חל עלינו, ומותר לנו לגלוש בפורומינו הקדוש לכתחילה. ודו"ק.
 

ההגיון1

New member
שתי הערות בענין אאחע"א

לחכמי ישיבתו הקדו' קודם כל למי ששכח אין איסור חל על איסור נאמר רק לגבי חיובי עונשים ולא לגבי העבירה עצמה כמבו' ביבמות שלקוברו בין רשעים בודאי שאיסור חל על איסור שתיים למי ששכח באיסור כולל (כשהאיסור השני הוא כללי) או באיסור מוסיף (כשהאיסור השני מוסיף עוד רמה בעונש) איסור חל על איסור אגב לזה שהתלונן שהוא ברח מבית המדרש אנחנו לפחות חלק מאיתנו מאוד נהנים מההתפלספויות ההלכתיות כחכמה אנחנו לא מקבלים זאת כאמת אבל זה עדין מאוד מענין ומרתק
 
איבעיא להו

בי תרי דעאלו לגבי איתתא בהדי הדדי חד מקמה ואידך מבתרה ואמרו תרווייהו איקדשת לי מאי מיקדשא לתרווייהו או דילמא כל שאינו בזאח"ז אפילו בב"א אינו ואם תימצי לומר מיקדשא אב ובריה מאי אח ואחוהי מאי ואי מיית חד מאחי כדקא בגווה מאי מיחייב אידך לייבומי לה או דילמא מייבמא וקאי דהא אביק בה
 
למעלה