בהמשך לדיון על מטרות

שוKולד

New member
בהמשך לדיון על מטרות

"...שאלת המטרה היא שאלה חשובה מאד. עד שיגדיר אדם לעצמו את מטרתו שלו, לא יוכל אפילו להתחיל 'לעשות' דבר כלשהו. כיצד יתכן 'לעשות' דבר כלשהו מבלי שתהיה לאדם מטרה? ה'עשיה' מניחה מראש, קודם כל, מטרה....מהי מטרתכם האישית, אל מה אתם רוצים להגיע, ולא מה הסיבה לקיומכם. לכל אדם יש בוודאי מטרה משלו : זה רוצה אוצרות, וזה - בריאות, זה רוצה מלכות -שמיים, וזה רוצה להיות גנרל, וכן הלאה." מה דעתכם על הציטוט הזה ? יכולה להיות עשיה ללא מטרה ? האם אפשר ללכת לאן שהוא ולהגיע לאן שהוא בלי לדעת לאן הולכים ?
 

Mנטה

New member
מביא דברים בשם אומרם

מביא גאולה לעולם. של מי הציטוט ?
 

שוKולד

New member
זה משנה ? בכוונה נמנעתי

בסוף הדיון אני אכתוב את הפרטים המלאים
 

shonshon5

New member
אני מבקש לצטט

"המטרה אינה המטרה. הדרך היא המטרה" לא נזכר מי מאחורי ההיגד הזה, אבל ממש מתאים שזה יהיה אני. לילה טוב.
 

Mנטה

New member
אם מחפשים עמוק

ישר מוצאים מטרה לכל דבר, ללכת לים לשבת בשמש כדי להנות מהחיים וכו'. אבל זאת התפלספות מיותרת כי ברור שיש דברים שאנחנו קוראים להם "סתם" תוך כדי שאנחנו יודעים שה"סתם" הזה מאוד חשוב בשבילנו. בסך הכל ענין של הגדרות.
 

shonshon5

New member
אם מחפשים עמוק

מגיעים לליבת כדור הארץ. מגמה רותחת. חם לאללה. אם שורדים את המסלול הזה, נפלטים בניו-זילנד. אז למה? לא עדיף בריטיש אייוויז?
 

שוKולד

New member
כל דבר הוא התפלספות סתם

כמו גם הפורום הזה, ובכל זאת אנחנו מרגישות צורך שיהיה קיים. אם לא היה לנו הצורך לדבר על דברים גם כשהם סתם, אז לא היינו פה ואולי היינו עושים הרבה דברים אחרים שהם יתכן ולא היו סתם. אז זאת לא ממש תשובה. מאד קל לא לענות ולומר - זאת התפלספות סתם. אני מתכוונת למטרות כדבר מקדים לפעולה. אם המטרה שלך היא ללכת לים, מה תעשי כדי ללכת לשם, לעומת אם במקרה תלכי לך לשוטט ללא מטרה ותמצאי את עצמך בים. מטרה היא, כמו שאני רואה אותה, מה שמבדיל בין מקרה לכוונה.
 

luviaun

New member
מטרה היא רק תירוץ

אני מאמין שאנחנו מונחי אירועים ולא מונחי מטרה. טייסים יגידו לכם שטיסה היא בעצם תקון הטעויות של המטוס ודני סנדרסון כתב: "מנגנת.. אך בעצם מתקנת את הטעויות באמצע נגינה". יש צמתים שבהם אנו בוחרים את האפשרות הפחות גרועה, איך זה מסתדר עם התפיסה של מטרה? מלכות שמיים נשמע כמו לייבוביץ' אבל מצד שני.. שלושה משפטים רצופים שאני מבין.. לא יכול להיות.. (וגם.. פעם ראשונה אצלכן/ם.. בלה בלה..)
 

שוKולד

New member
אני חושבת שללא מטרה לא יהיו האירועי

או שהם יהיו אקראיים לחלוטין... אם אני לא אדבר במפורש אליך, אלא לאוויר הכללי, או שתשמע אותי או שלא. מיקרי לחלוטין, לעומת אם אפנה אליך ישירות. המטרה, התכווננות היא זאת שלדעתי מגדירה את האירועים.
 

luviaun

New member
ואפשר גם הפוך

נכון,אנחנו נוטים לא לקבל את האקראיות כחלק נכבד מהחיים,זה שומט את הקרקע מתחת לקונספט של "מותר האדם". ובכל זאת.. המצאותי בטווח שמיעה ממך היא האירוע שנותן תוקף להתלבטות אם לדבר אליי ישירות או לאוויר הכללי. וכשאני לא שם, המטרה הופכת להיות רק שאיפה שאין לה סיכוי.
 
תלוי מי, תלוי מה

מרבית האנשים שאני מכיר מעולם לא נעצרו לחשוב על מטרות ועל הדרך להשיג אותן, מרביתם פועלים כתגובה לאירועים פוטרתי - אני מחפש עבודה החברה שלי מדברת על נישואין - אני שוקל את זה וכו' הכיוון של החיים לעבר מטרה מחייב מבנה אישיות די חריג, זה אדם החושב במבנים לוגיים, מקיש מדבר אל דבר וגוזר דבר מתוך דבר, בוחן את החיים ומחפש את המטרה הראויה שאליה יש לכוון אותם, מציב ומטרה וגוזר ממנה אמצעים כדי להגיע אליה, מגדיר את את האמצעים הללו כמטרות ביניים ומגדיר אמצעים איך להגיע אליהן וכך הלאה, ובסופו של תהליך גם מחיל את את כל זה על חיי היומיום ומתמודד עם עצמו במקומות בהם ההחלטות לא הולכות ידי ביד עם נטיותיו האימפולסיוויות. יש מעט מאוד אנשים כאלה בעולם.
 

שוKולד

New member
אני רוב החיים שלי פועלת אקראית

הגיעה נקודה בחיים שלי שהחלטתי שנמאס לי. נמאס שמזג האוויר משפיע על המצב הרוח שלי, נמאס שאופנוען מטומטם שמחליט סתם ככה להכנס לי באוטו כי חסמתי לו מסלול יהרוסל י יום שלם, נמאס ששעה בפארק עושה אותי מאושרת ליום שלם. אני רוצה לשלוט בכל זה. להיות מסוגלת לא להגיב אוטומטית לכל גירוי חיצוני שסובב אותי. למצוא מטרה ולנוע לכיוון שלה, גם אם היא לא מתוכננת לפרטי פרטים. אבל היא תיתן לי כיוון.
 
למעלה