בהמשך לחידה:הדקוטה הראשונה והאחרונה

בהמשך לחידה:הדקוטה הראשונה והאחרונה

אז אחר שראינו את גורלו המר של ה DC-1 נברר מה קרה ל DC-3 הראשו ו..האחרון. אז הדקוטה הרשונה (DC-3 נקראה גם DST ר"ת של Douglas Sleeper Transport ) הועברה לאחר תקופת ניסויים לחברת אמריקן איירליינס ולאחר מכן לחברת TWA. עם פרוץ מלחמת העולם השניה היא גויסה לצבא ארה"ב והתרסקה, כנראה ללא נפגעים, בשנת 1942, בארה"ב. הדקוטה האחרונה נוצרה בשנת 1947 ונמסרה לחברת סבנה הבלגית. גם היא לא האריכה ימים והתרסקה בעת נחיתה בלונדון-היתרו בשנת 1948 (שנה בדיוק לאחר שנמסרה ללקוח). כאן היה המחיר כבד: 20 הרוגים (ושני ניצולים). בתמונה: הדקוטה הראשונה.
 

ארזS

New member
תודה על הסיפור ועל התמונה, ובהמשך..

סיפרתי לכם כבר על ידידי מיכה [וגם העליתי כמה תמונות ''ענתיקות'' שצילם אבא של אשתו, ויש למיכה הנ''ל עוד כמה תמונות שצריכות להגיע היום מסריקה [הוא סורק תמונות ונגטיבים ישנים במעבדה מיוחדת לדבריו] ובלי נדר אעלה לכאן עוד כמה תמונות בקרוב. יש לכם למה לצפות !
 

ronenec

New member
היה שווה לחכות...

הנה התמונה לה חיכיתם... תמונה נדירה של דקוטה של ארקיע באילת בתחילת שנות החמישים.
 

ronenec

New member
ועוד תמונה נדירה...

הפעם של 707 של אל על בנתב"ג באמצע שנות ה-60. כמו שאמרתי... היה שווה לחכות.
 
4X-ADA שבתצלום

שירתה אחר כך בח"א (עם המספר הנחמד 007) ולפני המכירה קיבלה רישוי 4X-FNA ונמכרה לארה"ב.בדרך לארה"ב היא "נתפסה" במלטה.
 

ארזS

New member
תודה רונן ידידי

הקדמת אותי בשעה קלה... לבקשת מיכה המתנתי עם התמונות עד להעלתן לאתר ההוא. תודה על הסיוע
 
ומה קרה ל DC-5?

הדי סי 5 שנחשב ל"אח הנשכח" במשפחת מטוסי הנוסעים של דאגלאס, תוכנן על מנת להוות השלמה לדקוטה. לכאורה הוא היה מטוס משוכלל יותר והשינוי העיקרי היה גלגל חרטום. המידות היו זהות ומספר הנוסעים בהתאם. למטוס היו בעיות קשות מתחילת דרכו ומרוב תיקוני ליקויים באבטיפוס (שהמריא לראשונה ב 1939) העסק התמזמז עד פרוץ מלחמת העולם.הוזמנו מספר מטוסים, בעיקר על ידי BOAC ו KLM אולם בפועל נבנו רק חמשת המטוסים של קל"מ ושבעה מטוסים צבאיים (בסימון של חיל הים האמריקאי R3D). המטוס האחרון ששרד היה דווקא בישראל...הוא נקנה בתקופה בה קנו מטוסים מכל הבא ליד והוא הגיע ארצה מאוסטרליה בשנת 1948, טס כמה טיסות וקורקע בגלל בעיות טכניות. המטוס הועבר לבית הספר הטכני של ח"א ומשם נעלמו עקבותיו (ואם מישה יוכל לאמר לי פרטים עליו, אשמח). סיפורו של המטוס הזה מאד מעניין ויש צילומים רבים שלו במזרח אסיה בשרות קל"מ ובשירות חברות אוסטרליות והצבא האמריקאי בשנות הארבעים. הוא עבר גם שתי תאונות אבל שרד אותן. החברה האחרונה שהפעילה אותו היתה New Holland Airways והוא כונה "באלי קליפר". בתמונה נראה המטוס "הישראלי" בשירות הצבא האמריקאי בדרום מזרח אסיה, בזמן מלחמת העולם השניה.
 
והנה כ"באלי קליפר"

וכמובן, אם מישהו יוכל לאמר לי מה עלה בגורל המטוס, אשמח...
 
וודאי..אם זה היה האתר...

את האינפורמציה הבסיסית על הדי סי 5 אפשר לקבל בהרבה אתרים. את האינפו' כולל התמונות של הדי סי 5 המסויים, יש לי כבר כמה שנים. אז חבל על הציניות..זה פשוט לא מעודד להמשיך...
 

avinoam549

New member
ה-DC-5

את הסיפור המלא אודות מטוס ה-DC-5 האחד והיחיד ששירת בחיל האויר אפשר למצוא בלינק הבא:
 
חבל שהעתיקו מאתר אינטרנט ללא ביקורת

כך למשל חזרו על טעות בתמונה של שדה התעופה בלוד. במרץ המטוס היה עדיין באוסטרליה...
 

ארזS

New member
זאת אמנם לא דקוטה-אבל משהו נדיר ../images/Emo41.gif

שימו לב לתמונה הזאת : זה מטוס הראלד של ארקיע שצולם בשנות השבעים באבו רודס שבסיני ! את התמונה צילם החם של מיכה הנ''ל שעבד אז בשדות הנפט באבו רודס. התמונה הזאת עדיין לא התקבלה ע"י אתר הAirliners אבל הנה היא כאן להנאתכם.
 

ארזS

New member
כן, תודה, זה מוכר לי ועכשיו זה יהיה

מוכר לעוד חברים פה, ובעניין הויקאונט הזה, יש לידידי מיכה כמה תמונות שלו שצולמו פה בישראל, רק שהתמונות הן באיכות לא טובה וצריכות קודם כל לעבור סריקות מיוחדות ברזולוציה גבוהה [מיכה משקיע בזה המון !], ולאחר מכן אשתדל לשפצן ולפרסמן.
 
אחד המטוסים ממלא כיום תפקיד חינוכי

בPima Community College בטוסון אריזונה. אם מישהו קרוב לשם, אולי יוכל לעדכן?
 
למעלה