בהמשך לחידודים - הנה אחד חדש

soso_sami

New member
בהמשך לחידודים - הנה אחד חדש

הפלגת לתומך וכמו סקיפר מנוסה חדלת להיזהר מספיק. אתה מתעורר בבעתה מהשינה לגלות שמנהל המשמרת העלה את הסירה על ריף חול בעת הפלגה ממונעת. פעולותיך.... מנה את כל הפעולות הנדרשות עד הפלגה מחודשת
 

עקרבנון

New member
אחרי הסטירה לעצמך

נטרל מנוע / נפנף מפרשים בקרת נזקים + שלום אנשי צוות ,והערת כולם ותדריך, בהנחה שאין נזק, בדיקת עומקים אשר על פיה תקבל החלטות, מדחף עדיין ללא סכנת "התחפרות" שלב לאחור צוות לירכתיים, לא יצא, העבר עוגנים לכוון הירכתיים הרחק אותם בעזרת דינגי, או גלגלי הצלה/ חגורות הצלה אחרי שתפשו משוך את עצמך לאחור, לא יצא, נסה להטות את כ"ש ע"י משיכת חבל מראש התורן ו/או טלטולי הכלי ומשוך עצמך לאחור. אם מדובר בשרטון חול, סביר שבשלב זה כבר יצאת, והיה כי לא מצליח בכוחות עצמך כולל דחיפת החרטום בידיים והרמתו ע"י אנשים העומדים במים קבע את הכלי שלא שיעלה יותר "חזק" על השרטון, המתן לגאות אם יש . לא עזרו כל האמצעים, הזעק חילוץ. והיה כי יצאת תערך מחדש במרחק בטוח, בקרת נזקים נוספת, וכעת הזמן לתת את הסטירה מהכותרת , זו ששמרת במהלך כל החילוץ, למפקד המשמרת. והיה כי הכל תקין המשך בהפלגה.
 

עקרבנון

New member
ואם אתה גם מפריז בשמירת חוק,

לאחר בקרת הנזקים ובמקביל לשאר הפעולות הדלק או הנף אות "נמצא על שרטון"
 

lizard

New member
חשוב לציין

אם אתה על ריף חולי לדומם מנוע ולא רק לנטרל. שלא יכנס חול למערכת קירור.
 

עקרבנון

New member
לא בטוח שכדאי, קודם בקרת נזקים.

וזאת כי יתכן ותצטרך את המנוע לשאיבת מים, אם יש לך כבר הצפה יתכן ולא תוכל להניע מחדש, לצורך טעינת מצברים אותם סביר שתצטרך לפחות לכננת עוגן. חול במערכת קרור מי ים זו "תקלה" פשוטה וקלה לתיקון.
 

lizard

New member
לפי מה שאמרו לי בקורס

זו תקלה שיכולה להרוס מנוע. זה גם גורם להתחממות וגם מכניס חול למערכת. איך מתקנים דבר שכזה ?
 

עקרבנון

New member
יש ברב היאכטות מערכת

שבה מי הים מקררים מים מתוקים אשר הם מקררים את המנוע, כלומר שתי מערכות מים שהקשר בינינן הוא מחליף חום (רדיאטור) בו זורמים מי ים קרים על מי קרור (מתוקים + תוסף). למי הים יש פילטר שבו יש פרט לרשת הסינון גם אגן שיקוע לגופים צפים במים נקוי פילטר ושטיפה של מערכת מי הים היא די קלה, הביצוע: סוגרים את ברז מי הים. מפרקים את הפילטר ומזרימים במערכת מים מתוקים (מצינור במרינה) אפשר גם הפוך אבל אז צריך לפרק ולסתום את המפלט עמ"נ לא להכניס מים למערכת הפליטה.
 

lizard

New member
לא בכל הספינות יש פילטר מים מלוחים

וחוץ מזה, אנחנו עכשיו בים על שרטון. נכנס חול לקולר... לדעתי מה שצריך זה לדומם מנוע מיידית. לעדכן את הצוות,לבדוק את ביכטה ולחשוב איך יוצאים בצורה הכי טובה. לטבוע לא נטבע כי אנחנו על ריף
אם לא הולך אז לעלות בקשר ולתת הודעת PANPAN בבקשת גרירה (רק מוצא אחרון מאחר וזה עולה כמו חצי יכטה) מיכה
 

חי בר

New member
ויש עוד פתרון

לחכות ש-669 יבואו לחלץ אותך... עיין ערך FantaSea עולה על שרטון מול חופי סודן (לפני כמה שנים).
 

soso_sami

New member
אז הנה מה אני חושב

כל הכבוד עקרבנון!!!!! כיף לקרוא סקיפרים שכמוך. הלוואי והים ימלא רק שכמותך וכמו סקיפר. מיכה - תחזור לקורס לעוד כמה שיעורי השלמה, כדאי לך (בלי להעליב). אז ככה: קודם כל מונעים את החרפת הבעיה. סביר להניח שהרגשת את החבטה והעצירה - שלב מיד לאחור בעוצמה על מנת לעצור את הסירה מהר ככל האפשר. אם הסירה נשלפת מייד המשך אבל אל תרד לגמרי מהריף. זכור(!) הסירה קיבלה חבטה רצינית ויש סכנה שיש צורך בבקרת נזקים. אם הסירה לא נשלפת - נטרל. אל תדומם מנוע(!) אתה לא יודע אם תזדקק לו ואם יניע שוב. עכשיו אתה מיוצב, הצות ער וכל הידיים פנויות. זה השלב לאתר נזקים ולמפות את הבעיה. כעת ידוע לך שעלית על שרטון, אתה יודע אם הוא חולי או סלעי, אתה יודע עד כמה עמוק אתה בשרטון ואתה כבר יודע מה הנזקים לסירה. מעכשיו העסק כבר הרבה הרבה יותר פשוט. זה הזמן לבקרת נזקים. חסימת דליפות אם יש, טיפול בשברים וכו´. לאחר שכל זה הסתיים אפשר לעבור לשלב השליפה מהשרטון. כל ההצעות של עקרבנון מדוייקות ומלאות לרבות אופציה נוספת שלא הוזכרה - פרישת מפרשים ושימוש בהטיה של המפרשים תוך היגוי מהיר ויציאה מהשרטון וזאת כמובן אם אתם קרובים לקצה. לפני סיום עוד דגש אחד. אם עושים סיבוב נזקים מהיר ורואים שאין סכנת טביעה מיידית רצוי לשלוף את הסירה מהר ככל שניתן על מנת שלא "תתישב" בבוץ או בחול שאז השליפה הרבה הרבה הרבה יותר קשה. אחרי שנשלפים אפשר להטיל עוגן ולהמשיך בבקרת הנזקים. אם אתה על שרטון אין צורך להוציא פנפן או מיידיי שהרי אין סכנת טביעה. כל מה שצריך לעשות אם לא נחלצים - לקרוא לסיוע וגרירה. עקרבנון - תודה על הסטירה, הייתי צריך אותה :))
 

lizard

New member
לא נעלבתי ../images/Emo13.gif

כל אחד והדרך בא הוא רואה את המצב. אני חושב שאם אני על שרטו חולי (בוחן פתע,איך אני יכול לדעת על איזה סוג שרטון אני ?) קודם כל משלב לאחור,ואם לא הולך אז מדומם מנוע. כי אם יכנס לי חול תהיה לי בעיה גדולה יותר. זה גם תלוי באיזה עומק אני תקוע בריף. אם זה רק קצה הקיל (על שרטון חולי) אני מניח שאוכל לצאת מזה בלי בעיה, אבל אם אני ממש מחופר בחול אז המדחף גם הוא יתחפר וזה עוד יותר עלול להרוס לי את היכטה שלא לדבר שכל נסיון לשילוב אחורה ידומם את המנוע. שוב,זאת דעתי ובאמת שאין לי נסיון רב בזה בכלל. מישהו מתנדב שאני העלה את היכטה שלו על שרטון חולי ואבדוק אם אני צודק ? יש אחד ממש יפה בכניסה למרינה הרצליה. כזה שדורש התקעות עליו
חחח מיכה
 

עקרבנון

New member
המכשול בכניסה להרצליה,

חבל אל תעלה אליו את היאכטה שלך. פשוט תשב קצת ותמתין משהוא כבר יעלה עליו
 

soso_sami

New member
אני כבר עשיתי את זה... יותר מפעם...

כאחד שכבר ניסה את זה יותר מפעם אחת אני אמנם מתבייש אבל גם יכול לספר לך שהבעיה האחרונה שאתה צריך לדאוג ממנה זה החול במערכת הקרור. אין שום בעיה לנקות את זה ואני מכיר את כל התיאוריות על השמדת המנוע בגלל חול - זה לא עובד. המנוע יכול לעבוד לא מעט זמן גם כשמשאבת המים שואבת אבק רב. בנוסף קח בחשבון שהקיל יושב ואפילו מחופר בחול... עדיין פתח היניקה לא סתום אלא רק יונק אבק. שמע עיצה - אל תמהר להדמים
 

בת ים

New member
אם כבר מדברים של שרטון חול../images/Emo18.gif

לפני כשנתיים, העלו את המחפר של מרינה תל אביב לתיקונים והתחיל להצטבר שרטון חול די מפלצתי בכניסה. כפי שצפוי-עלינו עליו..... אתם יכולים לראות בצילומים הבאים, את הסירה מתקדמת בנוןשלנטיות לכוון הכניסה, כשאף אחד מאיתנו אפילו לא יודע על הערימה הזו, בצילום שתיים כבר תקועים ממש על פתח כמו ברווז. לאחר כרבע שעה של חוסר אונים, לא מעיזים להדמים מנוע מול סלעים,הגיחה למזלנו זודייק ודחפה אותנו ברוורס אחורנית. לשמחתנו, שום חלק מן הסירה לא ניזוק, חוץ הכתם שחור של הגומי של הזודייק על החרטום:)) יצאנו בשלום, אבל לא נעים, באמת לא נעים!
 

דמיטרי

New member
נו, אז איך יודעים את סוג השרטון?

1. אולי לפי הרעשים? רשרוש של חול מול דפיקות של סלעים 2. לפי מפה (סימונים של S ן- R) 3. אם המים צלולים - ניתן לראות 4. אם יש סלעים בולטים בסביבה - כנראה, שעלינו על סלע או שאני לא בכיוון בכלל?
 

אלמה

New member
נידמה לי

נידמה לי שהתשובה לשאלה שלך (בבוחן הפתע) צריכה להיות שאתה תדע אם אתה על חול או שרטון היא: אתה צריך להכיר את המפה. ולדעת את האיזור שבו אתה שט. במפה יש סימנים מוסכמים לסוגי הקרקע. אם קצה הקיל שלך על שירטון אז אין לך בעיה כיוון שאתה יכל לגרור את עצמך החוצה. יכל להיות דאתה על שירטון כתוצאה משפל? אז - חכה לגאות...בינתיים תהנה מהאוכל. נו? אני זוכרת משהוא?
 
למעלה