בהמשך לסדנה אתמול...
לארנינה, יעל, וכל מי שיוכל לעזור אני משתתפת בסדנת יסודות. מהמפגש "הסוער" אתמול יצאתי ברגשות מאוד מעורבים של בלבול, תסכול, מבוכה, אי נוחות והרבה סימני שאלה. אין בכוונתי להעלות כאן שחזור של מהלך המפגש אתמול, אך אני רוצה להעלות את השאלות שמטרידות אותי, והוחמצו אתמול. למעשה אלה שאלות שעלו בי, מאז התוועדתי לתקשורת מקרבת, והן נוגעות לשילוב המודל בחיי משפחה עם ילדים. אני מבינה שיש להתייחס לצרכים של ילדים, כמו לצרכים של כל אדם מבוגר. אך ממש לא ברור לי איך משלבים זאת יחד עם משימות היומיום. ארנינה, הצעת אתמול להכין רשימה של הדברים עליהם אני לא מוכנה לוותר. ברשימה זו הייתי כוללת את הדברים הקשורים לבריאותם, או שמסכנים אותם, או אחרים. למשל: זהירות בכביש, מכשירי חשמל, לקיחת תרופות וכד'. ויש עוד רשימה, המכילה הרבה (!) דברים שחשוב לי להעביר להם וללמד אותם, בתחומים שונים: התנהגות וערכים (למשל: לא להרביץ, לכבד זה את זה במשפחה ובכלל), לימוד (גן, בי"ס ועוד) תזונה והגיינה (הגבלת ממתקים וג'נק, אמבטיה, גזיזת צפרניים וכד'). אני בטח שוכחת לציין כאן עוד הרבה הרבה דברים מאוד חשובים. אודה לכן/ם, אם תתנו לי עקרונות ודוגמאות איך לקיים דיאלוג של תקשורת מקרבת עם ילדים, כאשר יש התנגדות מצידם, מול בקשות שלי למילוי משימות מעין אלה. אני יודעת שאני בתחילת הדרך. בתהליך הלמידה, משלב לשלב, אני מגלה יותר ויותר עד כמה זו הולכת להיות עבודה קשה. אך זו עבודה שאני רוצה לקחת על עצמי, רק שחסרים לי הכלים, התרגול, הדוגמאות. אני מקווה שפניה כזו בפורום, תוכל לעזור לי. תודה, לילי
לארנינה, יעל, וכל מי שיוכל לעזור אני משתתפת בסדנת יסודות. מהמפגש "הסוער" אתמול יצאתי ברגשות מאוד מעורבים של בלבול, תסכול, מבוכה, אי נוחות והרבה סימני שאלה. אין בכוונתי להעלות כאן שחזור של מהלך המפגש אתמול, אך אני רוצה להעלות את השאלות שמטרידות אותי, והוחמצו אתמול. למעשה אלה שאלות שעלו בי, מאז התוועדתי לתקשורת מקרבת, והן נוגעות לשילוב המודל בחיי משפחה עם ילדים. אני מבינה שיש להתייחס לצרכים של ילדים, כמו לצרכים של כל אדם מבוגר. אך ממש לא ברור לי איך משלבים זאת יחד עם משימות היומיום. ארנינה, הצעת אתמול להכין רשימה של הדברים עליהם אני לא מוכנה לוותר. ברשימה זו הייתי כוללת את הדברים הקשורים לבריאותם, או שמסכנים אותם, או אחרים. למשל: זהירות בכביש, מכשירי חשמל, לקיחת תרופות וכד'. ויש עוד רשימה, המכילה הרבה (!) דברים שחשוב לי להעביר להם וללמד אותם, בתחומים שונים: התנהגות וערכים (למשל: לא להרביץ, לכבד זה את זה במשפחה ובכלל), לימוד (גן, בי"ס ועוד) תזונה והגיינה (הגבלת ממתקים וג'נק, אמבטיה, גזיזת צפרניים וכד'). אני בטח שוכחת לציין כאן עוד הרבה הרבה דברים מאוד חשובים. אודה לכן/ם, אם תתנו לי עקרונות ודוגמאות איך לקיים דיאלוג של תקשורת מקרבת עם ילדים, כאשר יש התנגדות מצידם, מול בקשות שלי למילוי משימות מעין אלה. אני יודעת שאני בתחילת הדרך. בתהליך הלמידה, משלב לשלב, אני מגלה יותר ויותר עד כמה זו הולכת להיות עבודה קשה. אך זו עבודה שאני רוצה לקחת על עצמי, רק שחסרים לי הכלים, התרגול, הדוגמאות. אני מקווה שפניה כזו בפורום, תוכל לעזור לי. תודה, לילי