hrpbiiapnrpeltework
Well-known member
מלכתחילה", איש האשכולות והגאון הרב-תחומי מאור פז שמח לדווח שהוא ממשיך ללמוד איך לומדים וההישגים שלו באוניברסיטה ממשיכים להשתפר. רק כמו מה שאמרתי בפעם הקודמת, רק חבל שלא לימדו אותי איך ללמוד מלכתחילה ככה שאני צריך לפצח את זה בעצמי. עוד חבל שזה לקח לי שלוש שנים ללמוד איך ללמוד. בגלל ששלוש שנים לא ידעתי איך לומדים, הממוצע שלי בינוני. 75. היה יכול להיות ממוצע טוב. 85. אבל החל מהסמסטר הראשון של השנה הרביעית ללימודיי, התחלתי להתנסות בהרגלי למידה אחרים ולכן חל שיפור, אבל עדיין לא מספיק ויש עוד עבודה לעשות.
אלו הכללים שאימצתי בסמסטר הראשון של השנה הרביעית ללימודיי:
1. ללמוד ארבע שעות ביום לפחות.
2. לענות ולהגיש את כל הממ"נים.
3. לעשות שני קורסים בכל סמסטר במקום שלוש.
4. ללמוד למבחן סוף הקורס עם מבחני סוף הקורס מסמסטרים קודמים.
לאחר אימוץ הכללים הנ"ל, בקורסים של הסמסטר הקודם, הקורס "רגרסיה וניתוח שונות", קיבלתי ציון סופי של 64, ובקורס "התנסות במחקר ובכתיבה מדעית", קיבלתי ציון סופי של 62.
זה אולי לא נשמע וואו, בוודאי שזה לא נשמע כמו שיפור, בהתחשב בממוצע של ה-75, אבל זה דווקא כן שיפור, ואנחנו יכולים להתחיל להבין את זה, ברגע שאנחנו מתחילים להיכנס לפרטים הקטנים, כפי מה שאלו הוסברו בשרשור "לאט-לאט איש האשכולות והגאון הרב-תחומי מאור פז לומד איך לומדים, וההישגים שלו באוניברסיטה משתפרים. רק חבל שלא לימדו אותי איך ללמוד מלכתחילה" (השרשור המדובר על גרסאותיו השונות בפורומים השונים בהם פורסם מצורף כנספח לשרשור זה).
גם לאחר הסמסטר הראשון של השנה הרביעית ללימודיי, הפקתי לקחים ועדכנתי את הכללים לקראת הסמסטר השני של השנה הרביעית ללימודיי וכל הסמסטרים שעוד יבואו בעתיד, לדוגמה בדיוק לא מזמן סיימתי את סמסטר הקיץ, הסמסטר השלישי של שנתי הרביעית ללימודים, לאחר מכן יש לסיים את התואר, תואר השני שאעשה בפסיכולוגיה קלינית של המבוגר, דוקטורט בפסיכולוגיה, וכל התארים הנוספים שאני עוד עלול לעשות בעתיד מעבר לכך:
1. ללמוד ארבע וחצי שעות ביום לפחות.
2. לענות ולהגיש את כל הממ"נים.
3. לעשות שני קורסים בכל סמסטר במקום שלוש.
4. ללמוד למבחן סוף הקורס עם מבחני סוף הקורס מסמסטרים קודמים.
5. לראות את כל ההקלטות עד שבוע מיום העלאתן לאתר.
בעקבות כל השיפורים החיוביים האלו, ההישגים המשיכו להשתפר. בסמסטר ב', שהתחיל במאי ונגמר ביולי, עשיתי שני קורסים, אך מכיוון שלמבחן סוף הקורס של אחד מהם אגש רק בעוד זמן מה ,והוא כבר ייחשב לציון של הסמסטר הבא, זה משאיר אותנו רק עם קורס אחד שהשלמתי בסמסטר ב'. הקורס "פילוסופיה של החינוך". את הקורס סיימתי בציון סופי של 100, מה שמעמיד את ממוצע הציונים שלי לקורסים של הסמסטר הנוכחי על 100. שיפור לא קטן בהשוואה לשני הקורסים של הסמסטר שלפני כן, שסיימתי בציונים סופיים של 62 ו-64, מה שמעמיד את ממוצע ציוני הקורסים של הסמסטר שלפני כן על 63. נראה שמקסמתי את הלמידה שלי ואין צורך בשיפורים נוספים לקראת הסמסטר שסיימתי זה עתה (סמסטר ג') ואלו שיבואו אחריו
רק עצוב וחבל שאת כל הדברים האלו הייתי צריך ללמוד בעצמי, כאשר מה שאני מרגיש לפחות, זה שאלו דברים שאמורים ללמד את הסטודנטים (אני רציני. ממש צריך להגיד לסטודנטים "נכון ללמוד בשיטה ככה וככה ולא בשיטה ככה וככה. אם תלמדו בשיטה ככה וככה תקבלו ציון ככה וככה ואם בשיטה ככה וככה אז ככה וככה. נכון ללמוד כזאת וכזאת כמות של שעות ביום ולא כמות כזאת וכזאת. אם תלמדו כמות שעות כזאת וכזאת תקבלו ציון ככה וככה ואם תלמדו כמות שעות כזאת וכזאת תקבלו ציון ככה וככה").
נספחים:
לאט-לאט איש האשכולות והגאון הרב-תחומי מאור פז לומד איך לומדים, וההישגים שלו באוניברסיטה משתפרים. רק חבל שלא לימדו אותי איך ללמוד מלכתחילה | תפוז פורומים (tapuz.co.il)
לאט-לאט איש האשכולות והגאון הרב-תחומי מאור פז לומד איך לומדים, וההישגים שלו באוניברסיטה משתפרים. רק חבל שלא לימדו אותי איך ללמוד מלכתחילה | תפוז פורומים (tapuz.co.il)
לאט-לאט איש האשכולות והגאון הרב-תחומי מאור פז לומד איך לומדים, וההישגים שלו באוניברסיטה משתפרים. רק חבל שלא לימדו אותי איך ללמוד מלכתחילה | תפוז פורומים (tapuz.co.il)
אלו הכללים שאימצתי בסמסטר הראשון של השנה הרביעית ללימודיי:
1. ללמוד ארבע שעות ביום לפחות.
2. לענות ולהגיש את כל הממ"נים.
3. לעשות שני קורסים בכל סמסטר במקום שלוש.
4. ללמוד למבחן סוף הקורס עם מבחני סוף הקורס מסמסטרים קודמים.
לאחר אימוץ הכללים הנ"ל, בקורסים של הסמסטר הקודם, הקורס "רגרסיה וניתוח שונות", קיבלתי ציון סופי של 64, ובקורס "התנסות במחקר ובכתיבה מדעית", קיבלתי ציון סופי של 62.
זה אולי לא נשמע וואו, בוודאי שזה לא נשמע כמו שיפור, בהתחשב בממוצע של ה-75, אבל זה דווקא כן שיפור, ואנחנו יכולים להתחיל להבין את זה, ברגע שאנחנו מתחילים להיכנס לפרטים הקטנים, כפי מה שאלו הוסברו בשרשור "לאט-לאט איש האשכולות והגאון הרב-תחומי מאור פז לומד איך לומדים, וההישגים שלו באוניברסיטה משתפרים. רק חבל שלא לימדו אותי איך ללמוד מלכתחילה" (השרשור המדובר על גרסאותיו השונות בפורומים השונים בהם פורסם מצורף כנספח לשרשור זה).
גם לאחר הסמסטר הראשון של השנה הרביעית ללימודיי, הפקתי לקחים ועדכנתי את הכללים לקראת הסמסטר השני של השנה הרביעית ללימודיי וכל הסמסטרים שעוד יבואו בעתיד, לדוגמה בדיוק לא מזמן סיימתי את סמסטר הקיץ, הסמסטר השלישי של שנתי הרביעית ללימודים, לאחר מכן יש לסיים את התואר, תואר השני שאעשה בפסיכולוגיה קלינית של המבוגר, דוקטורט בפסיכולוגיה, וכל התארים הנוספים שאני עוד עלול לעשות בעתיד מעבר לכך:
1. ללמוד ארבע וחצי שעות ביום לפחות.
2. לענות ולהגיש את כל הממ"נים.
3. לעשות שני קורסים בכל סמסטר במקום שלוש.
4. ללמוד למבחן סוף הקורס עם מבחני סוף הקורס מסמסטרים קודמים.
5. לראות את כל ההקלטות עד שבוע מיום העלאתן לאתר.
בעקבות כל השיפורים החיוביים האלו, ההישגים המשיכו להשתפר. בסמסטר ב', שהתחיל במאי ונגמר ביולי, עשיתי שני קורסים, אך מכיוון שלמבחן סוף הקורס של אחד מהם אגש רק בעוד זמן מה ,והוא כבר ייחשב לציון של הסמסטר הבא, זה משאיר אותנו רק עם קורס אחד שהשלמתי בסמסטר ב'. הקורס "פילוסופיה של החינוך". את הקורס סיימתי בציון סופי של 100, מה שמעמיד את ממוצע הציונים שלי לקורסים של הסמסטר הנוכחי על 100. שיפור לא קטן בהשוואה לשני הקורסים של הסמסטר שלפני כן, שסיימתי בציונים סופיים של 62 ו-64, מה שמעמיד את ממוצע ציוני הקורסים של הסמסטר שלפני כן על 63. נראה שמקסמתי את הלמידה שלי ואין צורך בשיפורים נוספים לקראת הסמסטר שסיימתי זה עתה (סמסטר ג') ואלו שיבואו אחריו
רק עצוב וחבל שאת כל הדברים האלו הייתי צריך ללמוד בעצמי, כאשר מה שאני מרגיש לפחות, זה שאלו דברים שאמורים ללמד את הסטודנטים (אני רציני. ממש צריך להגיד לסטודנטים "נכון ללמוד בשיטה ככה וככה ולא בשיטה ככה וככה. אם תלמדו בשיטה ככה וככה תקבלו ציון ככה וככה ואם בשיטה ככה וככה אז ככה וככה. נכון ללמוד כזאת וכזאת כמות של שעות ביום ולא כמות כזאת וכזאת. אם תלמדו כמות שעות כזאת וכזאת תקבלו ציון ככה וככה ואם תלמדו כמות שעות כזאת וכזאת תקבלו ציון ככה וככה").
נספחים:
לאט-לאט איש האשכולות והגאון הרב-תחומי מאור פז לומד איך לומדים, וההישגים שלו באוניברסיטה משתפרים. רק חבל שלא לימדו אותי איך ללמוד מלכתחילה | תפוז פורומים (tapuz.co.il)
לאט-לאט איש האשכולות והגאון הרב-תחומי מאור פז לומד איך לומדים, וההישגים שלו באוניברסיטה משתפרים. רק חבל שלא לימדו אותי איך ללמוד מלכתחילה | תפוז פורומים (tapuz.co.il)
לאט-לאט איש האשכולות והגאון הרב-תחומי מאור פז לומד איך לומדים, וההישגים שלו באוניברסיטה משתפרים. רק חבל שלא לימדו אותי איך ללמוד מלכתחילה | תפוז פורומים (tapuz.co.il)