בהמשך לשרשור על הקווים החדשים בקריות ובחיפה,

מצב
הנושא נעול.
נוספות נסיעות גם לקו 843:

בהמשך לשרשור על הקווים החדשים בקריות ובחיפה,
במפות גוגל כבר אפשר לראות את מסלולי הקווים אם מחפשים מסלולים לתאריכים מה-29/11 ואילך.
נוספות נסיעות גם לקו 843:
נסיעת בוקר ונסיעת צהריים מתל אביב לקצרין ונסיעת צהריים מקצרין לתל אביב.
 

mister K

New member
זה שינוי היסטורי אבל גם חושף משהו מסריח מאוד

נוספות נסיעות גם לקו 843:
נסיעת בוקר ונסיעת צהריים מתל אביב לקצרין ונסיעת צהריים מקצרין לתל אביב.
זה שינוי היסטורי אבל גם חושף משהו מסריח מאוד
קו 843 קיים כבר עשרות שנים, מאז ומתמיד עם נסיעה אחת בלבד באמצע השבוע.
תמיד אמרתי שהקו "התאום" שלו הוא קו 846 מתל אביב לצפת, שהוא היחיד מבין קווי ה-8XX לצפון שפועל בדיוק באותה המתכונת, מאז פתיחתו בשנת 1994.

לאחר שכל קווי הצפון עברו סידור ותיגבור בשנים האחרונות, כולל 968 מכרמיאל לירושלים שהפך לקו סדיר לכל דבר ועכשיו גם כולל 843, כעת נותר קו 846 הקו היחיד במתכונת העתיקה של שתי נסיעות בוקר לתל אביב ונסיעת אחר"צ חזרה, וזאת למרות שאין שום עוררין על נחיצותו, או לפחות נחיצות קו 848 לכרמיאל כקו סדיר שיפעל כל השבוע.
העניין הוא שמשרד התחבורה אוסר על אגד לתגבר את קווי תל אביב-כרמיאל, בטענה שהפיכתם לקווים סדירים תהווה דריסת רגל וחריגה מאחוזי התפעול שמוקצים לאגד אל מול המפעילים החדשים. זאת משום שגם 846 וגם 848 שייכים לאשכול של אגד שכלל לא אמור לצאת למכרז.
באגד יודעים שאי תיגבור הקטע תל אביב-כרמיאל הוא לא הגיוני ושיש כאן פוטנציאל אדיר (מה שגם משרד התחבורה יודע ועל זה כל העניין), אך מותר להם כרגע להוסיף נסיעות לקו 848 רק בסופי שבוע. לראייה שתי הנסיעות שנוספו לו לפני שבועיים לכיוון תל אביב ביום שישי בלבד, היום בו התיגבור הוא הכי פחות נחוץ.
משחקי הכוח האלה ממשיכים את הפארסה הזאת שמותירה את הקטע ללא שירות ראוי. באמת שלא האמנתי שאראה אפילו את קו 843 מתוגבר לפני 846/848.
 
בעוד שנתיים התגבור של 846/8 לא יהיה רלוונטי. זה פוטנציאל

זה שינוי היסטורי אבל גם חושף משהו מסריח מאוד
קו 843 קיים כבר עשרות שנים, מאז ומתמיד עם נסיעה אחת בלבד באמצע השבוע.
תמיד אמרתי שהקו "התאום" שלו הוא קו 846 מתל אביב לצפת, שהוא היחיד מבין קווי ה-8XX לצפון שפועל בדיוק באותה המתכונת, מאז פתיחתו בשנת 1994.

לאחר שכל קווי הצפון עברו סידור ותיגבור בשנים האחרונות, כולל 968 מכרמיאל לירושלים שהפך לקו סדיר לכל דבר ועכשיו גם כולל 843, כעת נותר קו 846 הקו היחיד במתכונת העתיקה של שתי נסיעות בוקר לתל אביב ונסיעת אחר"צ חזרה, וזאת למרות שאין שום עוררין על נחיצותו, או לפחות נחיצות קו 848 לכרמיאל כקו סדיר שיפעל כל השבוע.
העניין הוא שמשרד התחבורה אוסר על אגד לתגבר את קווי תל אביב-כרמיאל, בטענה שהפיכתם לקווים סדירים תהווה דריסת רגל וחריגה מאחוזי התפעול שמוקצים לאגד אל מול המפעילים החדשים. זאת משום שגם 846 וגם 848 שייכים לאשכול של אגד שכלל לא אמור לצאת למכרז.
באגד יודעים שאי תיגבור הקטע תל אביב-כרמיאל הוא לא הגיוני ושיש כאן פוטנציאל אדיר (מה שגם משרד התחבורה יודע ועל זה כל העניין), אך מותר להם כרגע להוסיף נסיעות לקו 848 רק בסופי שבוע. לראייה שתי הנסיעות שנוספו לו לפני שבועיים לכיוון תל אביב ביום שישי בלבד, היום בו התיגבור הוא הכי פחות נחוץ.
משחקי הכוח האלה ממשיכים את הפארסה הזאת שמותירה את הקטע ללא שירות ראוי. באמת שלא האמנתי שאראה אפילו את קו 843 מתוגבר לפני 846/848.
בעוד שנתיים התגבור של 846/8 לא יהיה רלוונטי. זה פוטנציאל
אדיר לטווח קצר בלבד.
 

mister K

New member
לא בהכרח

בעוד שנתיים התגבור של 846/8 לא יהיה רלוונטי. זה פוטנציאל
אדיר לטווח קצר בלבד.
לא בהכרח
קודם כל, את מה שאמרת אומרים מאז שהוחלט על הקמת קו הרכבת. תזכיר לי לפני כמה שנים זה היה? בכל השנים האלה לא נגעו בקווים האלה וגם עכשיו לא. גם אם זה רק לשנתיים, צריך לתגבר. על אחת כמה וכמה בעת שאזור כרמיאל עובר בחמש השנים האחרונות תיגבור מאסיבי מאוד של כל קווי התח"צ ובצדק.
וזה גם לא בהכרח נכון, מכיוון שהקו נותן שירות לא רק בקטע כרמיאל-תל אביב אלא גם בקטעי ביניים. לא מעט אנשים נוסעים מכרמיאל לאזור ואדי מילק ויקנעם וכן מיישובי משגב לתל אביב. בנוסף, הקווים האלה גם יכולים לשמש כזרוע נוספת לקווים 826 ו-836 בקטע צומת אלונים - תל אביב שלא חסרים בו נוסעים.
 
עם עצירות בגוש שגב, אלונים, יוקנעם, ופיזור בכרמיאל יהיו גם ל

בעוד שנתיים התגבור של 846/8 לא יהיה רלוונטי. זה פוטנציאל
אדיר לטווח קצר בלבד.
עם עצירות בגוש שגב, אלונים, יוקנעם, ופיזור בכרמיאל יהיו גם ל
יהיו לקוחות גם לאוטובוס.
בייחוד שלא תהיה רכבת ישירה בין תל אביב וכרמיאל.
במידה ולא יהיו מספיק אפשר להאריך את הקו ולהוסיף עוד תחנות בדרך.
 
תהיה רכבת ללא החלפה בין תל אביב לכרמיאל

עם עצירות בגוש שגב, אלונים, יוקנעם, ופיזור בכרמיאל יהיו גם ל
יהיו לקוחות גם לאוטובוס.
בייחוד שלא תהיה רכבת ישירה בין תל אביב וכרמיאל.
במידה ולא יהיו מספיק אפשר להאריך את הקו ולהוסיף עוד תחנות בדרך.
תהיה רכבת ללא החלפה בין תל אביב לכרמיאל
הרכבת של כרמיאל מתוכננת בתכנון הסופי לאחר השלמת החשמול, להגיע עד לירושלים.
בכל מקרה רכבת תהיה האמצעי המהיר והתדיר בין כרמיאל למרכז המדינה ולא קו 848/846.
גם מגוש שגב רכבת מכרמיאל או מלב המפרץ תהיה האמצעי המהיר להגעה לגוש דן.

כשתהיה רכבת מכרמיאל ויפתח הקו המהיר לירושלים, לא רק שקווים 846 ו 848 לא יתוגברו, אלא גם קווים 968 ו 958 יצטמצמו. יקרה להם מה שקרה ל-995.
לא יהיה הבדל בין כרמיאל לעכו ונהריה שמהן, בגלל הרכבת, אין קווי אוטובוס למרכז ולדרום (מלבד נסיעה אחת במוצ"ש של 909 שמכסה פער של הרכבת).
 
אתה לא חושב שבגלל שכרמיאל בפנים הארץ הררית

תהיה רכבת ללא החלפה בין תל אביב לכרמיאל
הרכבת של כרמיאל מתוכננת בתכנון הסופי לאחר השלמת החשמול, להגיע עד לירושלים.
בכל מקרה רכבת תהיה האמצעי המהיר והתדיר בין כרמיאל למרכז המדינה ולא קו 848/846.
גם מגוש שגב רכבת מכרמיאל או מלב המפרץ תהיה האמצעי המהיר להגעה לגוש דן.

כשתהיה רכבת מכרמיאל ויפתח הקו המהיר לירושלים, לא רק שקווים 846 ו 848 לא יתוגברו, אלא גם קווים 968 ו 958 יצטמצמו. יקרה להם מה שקרה ל-995.
לא יהיה הבדל בין כרמיאל לעכו ונהריה שמהן, בגלל הרכבת, אין קווי אוטובוס למרכז ולדרום (מלבד נסיעה אחת במוצ"ש של 909 שמכסה פער של הרכבת).
אתה לא חושב שבגלל שכרמיאל בפנים הארץ הררית
והמסלול אליה נוסע בנתיב שונה, יהיה עדיין ביקוש לנסיעות לכרמיאל או תחנות בדרך כמו יוקנעם מגדל העמק או גוש שגב?
 
מגדל העמק לא במסלול של 846 ולמגדל העמק ויקנעם יש את 826

אתה לא חושב שבגלל שכרמיאל בפנים הארץ הררית
והמסלול אליה נוסע בנתיב שונה, יהיה עדיין ביקוש לנסיעות לכרמיאל או תחנות בדרך כמו יוקנעם מגדל העמק או גוש שגב?
מגדל העמק לא במסלול של 846 ולמגדל העמק ויקנעם יש את 826
זו עובדה שגם כיום 846 ו 848 הם קווים מעוטי נסיעות. כשייפתח קו הרכבת מכרמיאל הביקוש לקווים הללו רק יקטן ולא יגדל, כך שאם כיום לא מתגברים אותם, הסיכוי לתגבר אותם אחרי פתיחת קו הרכבת יקטן עוד יותר.

אם אני הייתי במשרד התחבורה והייתי צריך לשקול בעוד שנתיים תגבור של 846/848 או של 826 וקווים ממזרח הגליל שלהם הרכבת לא תתן מענה, אני הייתי מעדיף לתגבר את הקווים המזרחיים.
לגבי תגבור של 846/848 לטווח הקצר - אני מסכים שיש לו מקום.

לגבי גוש שגב - במקום קו ישיר לתל אביב, נראה לי יותר נכון לתגבר את קווים 260, 265 ו 242 שבין השאר יתנו קישור תדיר לקווים לתל אביב.

אני בעד השקעה באוטובוסים היכן שלהם יש יתרון יחסי וברכבת היכן שלה יש יתרון יחסי. שום קו אוטובוס מהגליל המערבי והמרכזי למרכז ולדרום לא יכול באמת להתחרות ברכבת.
להיפך - אני הייתי הופך את תחנת כרמיאל למרכז תחבורה עבור הגליל המרכזי כולו לצורך קישור למרכז ולדרום.

זו עובדה שגם כיום מרבית תושבי אזור כרמיאל הנוסעים למרכז משתמשים ברכבת (דרך תחנת עכו)
 

mister K

New member
הם לא משתמשים באוטובוס כי אין אוטובוס, פשוט מאוד

מגדל העמק לא במסלול של 846 ולמגדל העמק ויקנעם יש את 826
זו עובדה שגם כיום 846 ו 848 הם קווים מעוטי נסיעות. כשייפתח קו הרכבת מכרמיאל הביקוש לקווים הללו רק יקטן ולא יגדל, כך שאם כיום לא מתגברים אותם, הסיכוי לתגבר אותם אחרי פתיחת קו הרכבת יקטן עוד יותר.

אם אני הייתי במשרד התחבורה והייתי צריך לשקול בעוד שנתיים תגבור של 846/848 או של 826 וקווים ממזרח הגליל שלהם הרכבת לא תתן מענה, אני הייתי מעדיף לתגבר את הקווים המזרחיים.
לגבי תגבור של 846/848 לטווח הקצר - אני מסכים שיש לו מקום.

לגבי גוש שגב - במקום קו ישיר לתל אביב, נראה לי יותר נכון לתגבר את קווים 260, 265 ו 242 שבין השאר יתנו קישור תדיר לקווים לתל אביב.

אני בעד השקעה באוטובוסים היכן שלהם יש יתרון יחסי וברכבת היכן שלה יש יתרון יחסי. שום קו אוטובוס מהגליל המערבי והמרכזי למרכז ולדרום לא יכול באמת להתחרות ברכבת.
להיפך - אני הייתי הופך את תחנת כרמיאל למרכז תחבורה עבור הגליל המרכזי כולו לצורך קישור למרכז ולדרום.

זו עובדה שגם כיום מרבית תושבי אזור כרמיאל הנוסעים למרכז משתמשים ברכבת (דרך תחנת עכו)
הם לא משתמשים באוטובוס כי אין אוטובוס, פשוט מאוד
בדיוק כמו שאנשים לא מחכים בתחנות בשבת... אותו הדבר.
אם 848 יופעל מדי יום אפילו עם 4 נסיעות לכל כיוון בתור התחלה, אתה תראה שיהיו לו נוסעים.
הכרמיאלים לא בוחרים לנסוע לתל אביב דרך עכו מרצון. פשוט אין להם אופציה אחרת.
זאת בניגוד לכל שאר הערים בצפון הארץ שלכולן יש קישור ישיר לתל אביב. כולל ערים קטנות משמעותית מכרמיאל. יוצאת הדופן הנוספת היחידה היא צפת, אבל לה יש קישור סופר תדיר לבני ברק במשך כל היום.
לאחרונה יוצא לי לפעמים להגיע לאזור ללא רכב ואני אכן עושה זאת לרוב עם רכבת ללב המפרץ ומשם 265. אם לקו 848 היו נסיעות באמצע השבוע בשעות הבוקר והצהריים, הייתי נוסע בו. חד משמעית.
אפשר לקחת כדוגמה גם את קרית טבעון, בה רוב הנוסעים לדעתי מעדיפים את 826 ולא נסיעה דרך לב המפרץ. חלקם נוסעים לתחנות הביניים.
אני גם בספק רב אם חיבור קו הרכבת לירושלים יביא לגסיסתו של 968. זה תלוי מאוד בזמן הנסיעה הצפוי. מה גם שהקו לא משרת רק את כרמיאל אלא גם ובעיקר יישובים אחרים בדרך כמו יישובי משגב, יישובי העמק וקרית טבעון.
 
אגב, מפות גוגל תוקנו ומציגות את המטרונית בתור אוטובוס

בהמשך לשרשור על הקווים החדשים בקריות ובחיפה,
במפות גוגל כבר אפשר לראות את מסלולי הקווים אם מחפשים מסלולים לתאריכים מה-29/11 ואילך.
אגב, מפות גוגל תוקנו ומציגות את המטרונית בתור אוטובוס
ולא בתור רכבת קלה. לא יודע מתי זה תוקן, עכשיו או כבר לפני כמה חודשים.
 
והנה המסלול המוזר של קו 14, מישהו מצליח להבין מה הפשר


בהמשך לשרשור על הקווים החדשים בקריות ובחיפה,
במפות גוגל כבר אפשר לראות את מסלולי הקווים אם מחפשים מסלולים לתאריכים מה-29/11 ואילך.
והנה המסלול המוזר של קו 14, מישהו מצליח להבין מה הפשר

עבור מה ועבור מי הקו הקצרצר הזה מיועד? הרי קווים 11 ו-13 כבר עושים את הקטע הזה.

 

orenhz

Member
בצד אחד הקו מגיע למועדונית לקשישים, ובצד השני מגיע למרפאה

והנה המסלול המוזר של קו 14, מישהו מצליח להבין מה הפשר

עבור מה ועבור מי הקו הקצרצר הזה מיועד? הרי קווים 11 ו-13 כבר עושים את הקטע הזה.
בצד אחד הקו מגיע למועדונית לקשישים, ובצד השני מגיע למרפאה
זה עונה לך על השאלה...?
 
הנה הפשר:

והנה המסלול המוזר של קו 14, מישהו מצליח להבין מה הפשר

עבור מה ועבור מי הקו הקצרצר הזה מיועד? הרי קווים 11 ו-13 כבר עושים את הקטע הזה.
הנה הפשר:
החל מיום ראשון 29/11/2015 יופעל קו חדש, קו 14 מהקריון (ייצא ממרפאת זבולון) לבית העלמין צור שלום וחזרה.

קו 14 מהקריון (מרפאת זבולון) לבית העלמין צור שלום וחזרה (קו סיבובי):
ייצא ממרפאת זבולון (רחוב המייסדים), יפנה ימינה לדרך עכו-חיפה, ימינה (בצומת עין אפק) לרחוב התל, ישר עד בית העלמין צור שלום, יבצע פרסה וימשיך חזרה לרחוב התל, יפנה שמאלה לדרך עכו-חיפה, שמאלה לרחוב המייסדים ויסיים את מסלולו במרפאת זבולון.
 

alantan

New member
יש סיבה שבית העלמין נמצא ליד מועדונית הקשישים?


הנה הפשר:
החל מיום ראשון 29/11/2015 יופעל קו חדש, קו 14 מהקריון (ייצא ממרפאת זבולון) לבית העלמין צור שלום וחזרה.

קו 14 מהקריון (מרפאת זבולון) לבית העלמין צור שלום וחזרה (קו סיבובי):
ייצא ממרפאת זבולון (רחוב המייסדים), יפנה ימינה לדרך עכו-חיפה, ימינה (בצומת עין אפק) לרחוב התל, ישר עד בית העלמין צור שלום, יבצע פרסה וימשיך חזרה לרחוב התל, יפנה שמאלה לדרך עכו-חיפה, שמאלה לרחוב המייסדים ויסיים את מסלולו במרפאת זבולון.
יש סיבה שבית העלמין נמצא ליד מועדונית הקשישים?
 
תחנת בית עלמין צור שלום (51469) עדיין לא מופיעה באתר המפות.

הנה הפשר:
החל מיום ראשון 29/11/2015 יופעל קו חדש, קו 14 מהקריון (ייצא ממרפאת זבולון) לבית העלמין צור שלום וחזרה.

קו 14 מהקריון (מרפאת זבולון) לבית העלמין צור שלום וחזרה (קו סיבובי):
ייצא ממרפאת זבולון (רחוב המייסדים), יפנה ימינה לדרך עכו-חיפה, ימינה (בצומת עין אפק) לרחוב התל, ישר עד בית העלמין צור שלום, יבצע פרסה וימשיך חזרה לרחוב התל, יפנה שמאלה לדרך עכו-חיפה, שמאלה לרחוב המייסדים ויסיים את מסלולו במרפאת זבולון.
תחנת בית עלמין צור שלום (51469) עדיין לא מופיעה באתר המפות.
 
קו 20 הארכת מסלולו עד נווה יוסף

בהמשך לשרשור על הקווים החדשים בקריות ובחיפה,
במפות גוגל כבר אפשר לראות את מסלולי הקווים אם מחפשים מסלולים לתאריכים מה-29/11 ואילך.
קו 20 הארכת מסלולו עד נווה יוסף
כבר תקופה שקו 20 הוארך מסלולו עד אמצע דרך יד לבנים, כעת יושלם מסלולו ויסתיים בנווה יוסף.
ומשם יתחיל מסלולו.
 
תגבור משמעותי של תדירות קו 13 בחיפה

בהמשך לשרשור על הקווים החדשים בקריות ובחיפה,
במפות גוגל כבר אפשר לראות את מסלולי הקווים אם מחפשים מסלולים לתאריכים מה-29/11 ואילך.
תגבור משמעותי של תדירות קו 13 בחיפה
כל 1/2 שעה והארכת פעילות עד 20:00
 
41157 בית חולים רמב''ם

בהמשך לשרשור על הקווים החדשים בקריות ובחיפה,
במפות גוגל כבר אפשר לראות את מסלולי הקווים אם מחפשים מסלולים לתאריכים מה-29/11 ואילך.
41157 בית חולים רמב''ם
<font>קו 17 ו-24 למרכזית חוף הכרמל דרך בי"ח רמב"ם ומחלף אלנבי.</font>
<font>ותחנת עצירה בפארק הכט בשני כיווני הנסיעה (למטרונית אין תחנה שם)</font>



 
מצב
הנושא נעול.
למעלה