בהקשר בלוג הרוכב: דגם רובוטאקסי של טסלה בשפארד'ס בוש.

Ccyclist

Well-known member
לפני כשבועיים עליתי ללונדון בפעם האחרונה העונה. אני נמצא עכשיו אחרי מסע חשמלי יבשתי של 3 ימים בטסלה מדרום אנגליה לדרום ספרד. 2,500 ק"מ, עיקר הנסיעה באוטוסטרדות היתה בטייס האוטומטי. היתה גם רכבת רכבים של לה-שאטל ב-יורוטאנל, המנהרה שבין אנגליה לצרפת.

הרכב שבתמונה הוא דגם המסוגל לנסוע. לפי הצוות בחנות - הכניסו אותו לחנות באמצעות ניהוג ושלט רחוק כלשהו. לא מדובר במודל סטטי למטרות המחשה בלבד.

על פניו יש הגיון ניכר ברעיון של רכב לשני נוסעים בלבד. נראה שמרבית הנסיעות במוניות הן של נוסע או שניים. בערים עם מערכת הסעת המונים מסילתית - הזנת המערכת המהירה יכולה להיות יתרון גדול לעומת אוטובוסים ומוניות. בקייס האישי שלי- אם אני נוסע ללונדון יש מספר נקודות ביניים ביני לעיר שאם הייתי יכול להגיע אליהן ברכב אוטונומי בלי הוצאות חנייה - מחיר הרכבת לעיר היה יורד בעוד שתדירות הרכבות לעיר היתה עולה באופן ניכר לעומת התחנה הקרובה אלי. אלו נסיעות באורך שכבר אי אפשר לבקש בו הקפצה.

אני חושב שמבחינת המרחבים הפרבריים והכפריים - אוטונומיה תתן לאוכלוסיות שאינן נוהגות את החופש שתח"צ לא יכולה לתת במקומות כאלו. כתומך תח"צ אני מקווה שיתעלו את התחום האוטונומי להזנת המערכות המסילתיות כאשר הן מסוגלות להעביר נוסעים במספרים גדולים במקומות שתמיד יהיו פקוקים מדי לרכבים פרטיים בתור פתרון.

אציין גם שפוסטר שלי אצלו מתקן האיות של הסמארטפון מפליק לי תיקונים משונים כמו "ניהול" במקום ניהוג. ככה זה כשבונים מתקן איות על בסיס מילון לשפה מבוססת הטיות. עם הקוראים סליחה. בהקלדה כזו העיניים על המקלדת בסמארטפון ורק אחר כך רואים מה המכשיר עולל לכתיבה.
 

קבצים מצורפים

  • 20241204_120415.jpg
    20241204_120415.jpg
    2.8 MB · צפיות: 2
  • 20241204_120424.jpg
    20241204_120424.jpg
    2.4 MB · צפיות: 2
  • 20241204_120438.jpg
    20241204_120438.jpg
    KB 796.3 · צפיות: 0
  • 20241204_120545.jpg
    20241204_120545.jpg
    2.7 MB · צפיות: 1
  • 20241204_121235.jpg
    20241204_121235.jpg
    2.6 MB · צפיות: 1
  • 20241204_120947.jpg
    20241204_120947.jpg
    2.7 MB · צפיות: 3
נערך לאחרונה ב:
למעלה