בואו נדבר על "צדק"ו

בואו נדבר על "צדק"ו

"צדק" תובנה להיום העיקרון הבסיסי ביותר בחיפוש אחר הצדק הוא לתת לצד שכנגד ליהנות מהספק. האם אנחנו ההורים מצליחים לפעול מעמדה זו גם כאשר הילד פועל בניגוד לדעתנו או לרצוננו? עינת גבע, מכון אדלר
 

galv7

New member
הספק

עינת שלום, נושא חשוב ומעניין. מתי לדעתך עובר הגבול שבין צדק (היכולת לתת לצד השני ליהנות מהספק), לבין אדישות. לפעמים אתה יודע שהילד עשה דבר מה, אבל אין לך הוכחות ממשיות לעניין. האם גם אז נכון לתת לצד השני ליהנות מן הספק? תודה, גל.
 
אין אמת מוחלטת

שלום רב גל, אני מאמינה שאין באמת צדק. אין אמת אחת. כל אחד צודק מנקודת מבטו. ולכן, נשאלת השאלה איך אני יודע שהילד עשה דבר מה? מה הוא עשה לדעתי? האם אני יודע בוודאות שהוא עשה את המעשה? ואולי הייתה סיבה או מטרה טובה למעשה? אמונה בילד ומתן קרדיט הם הביטוח שלנו ליחסים טובים. ילדים יסכימו להחשף בפנינו, ירצו שנהיה אנשי סודם בתנאי שנכיר בטוב שבהם. כולל בכוונות הטובות. ואם טעה? שגיאות הם מעבדה ללמידה. כאשר נהיה ענווים ו"ניתן לצד שכנגד ליהנות מהספק" נעביר לו את המסר אני סומך עליך, אני מאמין בך, אני בוטח ביושרך. ילד שמקבל מסרים כאלה מהוריו לא ירצה לפשל. מה דעתך/ם? עינת גבע, מכון אדלר.
 

galv7

New member
טווח ארוך

הי, חושב שאת צודקת. בטווח הארוך, ילד שמקבל קרדיט וביטחון, מגבש לצד זה תחושת מחויבות להורה, בדיוק כמו במערכות יחסים בין אנשים מבוגרים. גל
 
"לחשוב רחוק"

שלום רב גל, אני חושבת שבהורות "לחשוב רחוק" זה שם המשחק. אנחנו לא מגדלים ילדם אנחנו מגדלים את המבוגרים של המחר. כדאי שהעברת שרביט הניצוח על הפלנטה תועבר אליהם על ידי מנטורים חושבים, אחראים ואכפתיים. לשם כך דרושים מדריכים שקולים, נדיבים וצנועים המדברים איתם ב"גובה העיניים" ומעניקים להם תחושה של שווים, מבינים ומוערכים. לכן, הכרה בסובייקטיביות שלהם, הכרה בזכותם להיות אינדיבידואלים שונים מאיתנו מניבה הערכה למחשבותיהם, עמדותיהם ורגשותיהם גם אלה העומדים בניגוד להשקפותינו ורצוננו. לסיום סיומת, אם כך, קבלה וכבוד הם לחם חוק. מה דעתך? להשתמע , עינת גבע, מכון אדלר.
 
למעלה