שיקולים בהקמת גשר מעל מסילת הברזל
בהקמת גשרים מעל מסילות הברזל יש הרבה שיקולים, אבל בתור בוני דגמים השיקול הטכני הכי חשוב הוא מפתח הגשר וגובה הקצה התחתון שלו - חשוב מאוד להקפיד שאלו יהיו מספיק גדולים בשביל להעביר בלי בעייה את הרכבת הכי גדולה שמתוכננת לפעול על מערך הדגמים שלכם, ועדיף שישארו כמה מילימטרים עודפים מכל צד. ככלל אצבע, בקנה מידה H0 או 00 רצוי להשאיר 8 ס"מ גובה לקטרים עם פנטוגרף (מתקן עילי לאיסוף חשמל), ואלו בדרך כלל הקטרים הגבוהים ביותר בקנה מידה זה. אם הגשר נמצא על מסילה בעקומה (כלומר, בסיבוב), יש להביא בחשבון גם את בליטות גופם של הקרונות הארוכים יותר מחוץ לתוואי המסילה עצמה, במיוחד בעקומות חדות, ולהשאיר מרווח מתאים בצדדים. כמובן שאם אתם לא מתכננים להפעיל אי פעם קטרים חשמליים במערך המסילות, תוכלו לבנות גשר נמוך יותר, וכנ"ל אם אתם מתכננים להפעיל רכבות קטנות יחסית (כמו רכבות בריטיות ב-H0), אבל קחו בחשבון שיום אחד אולי תשנו את דעתכם (בדיוק כמו שקרה בהרבה מאוד מקרים במציאות, כולל ברכבת ישראל). אותם שיקולים נוגעים גם לפתחי הכניסה למנהרות, ולפנים המנהרות עצמן.