בואו נסתכל על חלקים מתוך הדגמים

tlingit

New member
בואו נסתכל על חלקים מתוך הדגמים

הכוונה שבכל פעם נבחר חלק אחר של הדגם ונתייחס אליו – מי שרוצה, יעלה תמונה מהדגם שלו, מי שרוצה יסביר, מי שרוצה יוכל לשאול שאלה או להתייעץ בהתלבטות, מי שרוצה יוכל לספר איך הוא בנה או יצר את החלק הזה, וכן הלאה מה דעתכם?
 

tlingit

New member
../images/Emo124.gif והחלק הראשון: גשרים

גשרים שעליהם רכבות עוברות, או גשרים שהרכבת עוברת מתחתם, ואם אתם יכולים לחשוב על עוד גשרים בהחלט ספרו ותארו לנו
אתם מוזמנים להעלות תמונה של גשר מתוך הדגם שלכם, או להסביר אילו אילוצים קיימים בעת בניית גשר, מי שיש לו טיפים או רעיונות מוזמן לתרום אותם וכמובן שהבמה גם פנויה לשאלות והתייעצויות
 
שיקולים בהקמת גשרי רכבת

גשרי רכבת נבנים בדרך כלל כדי להתמודד עם מכשולים בתוואי המסילה. מכשולים אלו יכולים להיות במפלס המסילה (כמו כבישים, מסילות אחרות או תעלות/נהרות בהם עוברותך ספינות גבוהות) או מתחת לתואי המסילה (כמו עמקים). במקרה הראשון, המסילה צריכה לטפס מהגובה ה-'טבעי' של התוואי לגובה גדול יותר, בהתאם לדרוש, ואז יש לחשב את השיפוע כך שלא יהיה חד מדי משני צידי הגשר, ועדיין יגיע לגובה הדרוש. גם בקטע השיפוע צריך לתמוך בתוואי, כמובן, וזה יכול להתבצע באמצעות סוללה מוגבהת או באמצעות גשר כזה או אחר. במקרה השני, אין כמובן צורך בשיפוע וניתן לבנות את הגשר לפי הטעם - יש מגוון רחב מאוד של סגנונות וטכנולוגיות, מגשרי עץ, אבן או לבנים ועד למבני בטון ופלדה עתידניים כמו זה שנבנה עכשיו בכניסה לירושלים עבור הרכבת הקלה.
 
הסברעל הקמת דגמי גשרי רכבת

בקישור הזה, בסוף העמוד, תמצאו כמה הצעות מאוירות לבניית דגמי גשרי רכבת באמצעות חומרים פשוטים (בלזה, נייר מודפס של לבנים וכיו"ב). אמנם הדוגמאות האלו הן בעיקר של גשרים מאוד בריטיים באופיים, אבל ניתן להתאימן גם לסגנונות בנייה אחרים, בהתאם לאיזור המועדף עליכם. (( דרך אגב, באותו עמוד תמצאו גם הסבר מאויר לאופן מומלץ להנחת רבד (חצץ המסילה) ))
 
שיקולים בהקמת גשר מעל מסילת הברזל

בהקמת גשרים מעל מסילות הברזל יש הרבה שיקולים, אבל בתור בוני דגמים השיקול הטכני הכי חשוב הוא מפתח הגשר וגובה הקצה התחתון שלו - חשוב מאוד להקפיד שאלו יהיו מספיק גדולים בשביל להעביר בלי בעייה את הרכבת הכי גדולה שמתוכננת לפעול על מערך הדגמים שלכם, ועדיף שישארו כמה מילימטרים עודפים מכל צד. ככלל אצבע, בקנה מידה H0 או 00 רצוי להשאיר 8 ס"מ גובה לקטרים עם פנטוגרף (מתקן עילי לאיסוף חשמל), ואלו בדרך כלל הקטרים הגבוהים ביותר בקנה מידה זה. אם הגשר נמצא על מסילה בעקומה (כלומר, בסיבוב), יש להביא בחשבון גם את בליטות גופם של הקרונות הארוכים יותר מחוץ לתוואי המסילה עצמה, במיוחד בעקומות חדות, ולהשאיר מרווח מתאים בצדדים. כמובן שאם אתם לא מתכננים להפעיל אי פעם קטרים חשמליים במערך המסילות, תוכלו לבנות גשר נמוך יותר, וכנ"ל אם אתם מתכננים להפעיל רכבות קטנות יחסית (כמו רכבות בריטיות ב-H0), אבל קחו בחשבון שיום אחד אולי תשנו את דעתכם (בדיוק כמו שקרה בהרבה מאוד מקרים במציאות, כולל ברכבת ישראל). אותם שיקולים נוגעים גם לפתחי הכניסה למנהרות, ולפנים המנהרות עצמן.
 
ממש יפה

יש לך אולי סירטוט של המסילה עם פירוט גבהיים ותוואי שטח? מהמעט שרואים פה זה יפהפה
 

shimonfu

New member
שרטוט

הי,אין לי שרטוט מכיון שהדגם נבנה כולו מהדמיון ומהראש בניגוד לדגמים שנבנים משרטוט,ניסתי לצרף אמש תמונה מתהליך הבניה שבו נראים המסלולים חשופים לפני הכסוי וממנה אפשר להתרשם על המסלול והפרשי הגבהים,לא עלה בידי,מקוה לצרפה בקרוב,להשתמע
 

tlingit

New member
באמת הראית כמה סוגים של גשרים../images/Emo45.gif

יש לי שאלה לגבי הגשר בתמונה 2 : האם הוא גשר שלם או רק חלקי? כלומר האם החלל שמתחת לגשר מגיע עד הצד השני (ליד בתי העיר)?
 

shimonfu

New member
מעבר עילי

בתמונה 2 רואים את המעבר העילי מעל מנהרה שנמצא בסוף גשר לשם הגבהה לקומה העליונה שעליה בנוי הכפר,אצרף תמונה שלו בהזדמנות מהמחשב הביתי
 

tlingit

New member
והמנהרה עצמה

האם היא "לדקורציה" כלומר רק רמיזה למעבר מכוניות או שהיא עוברת כל הדרך לצד השני וזהו גשר מלא?
 

shimonfu

New member
המנהרה

המנהרה שבתמונה הינה רק לדקורציה במקומה,,מעבר לה בדגם הנוכחי היו 6 מנהרות שבהם עברו רכבות,מצורפת תמונה נוספת של מנהרה שגם היא לדקורציה בלבד
 

shimonfu

New member
מנהרות פעילות

הוספתי גם תמונה של מנהרות רכבת פעילות שדכם נוסעות רכבות,
 
למעלה