בואו נקים גם בארץ בית ספר כזה.

לב אם

New member
לא הצלחתי להבין כלום מהאתר

חוץ מהעובדה שרוצים להקים בית ספר ללא מתח (זה אפשרי?) האם את יכולה לפרט? האם לדעתך בתי ספר יחודיים כמו בית הספר במעלה צביה אינם עונים על הקריטריונים?
 
יש בודאי בתי ספר טובים

וכאן מדובר בשיטה אחרת העושה שימוש במדיטציה טרנסנדנטלית. אם תקליקי על התמונות בעמודהראשי תגיעי לסרטוני וידאו. לא ראיתי את כולם,אבל ראיתי בית ספר כזה. הלואי עלינו. יקר אמנם, אבל אם יקום בארץ בית ספר שיוסיף את התרגול הזה לתכנית הלימודים הרגילה שלו, יקבל תמיכות כספיות יפות ממליונרים שרק מחכים להזדמנות. כי לקבוצה של 500 תלמידים בישראל תהיה השפעה סביבתית מבורכת על כלל האוכלוסיה בארץ.
 

לב אם

New member
לא חושבת שיש מליונרים שמחכים

להזדמנות הזאת, אבל אני די בטוחה שבית הספר הזה יאסוף סביבו הרבה מאד גלים של עוינות ואנרגיות שליליות מצד כל המתנגדים למדיטציה בטיעון של "עבודה זרה". גם בתי הספר ברוח התנועה האנתרופוסופית, שהם בתי ספר שבאמת משרים סביבם שקט ואהבה (כי כל החינוך הוא סביב ערכים אלו ולא רקכמה דקות יומיות) זוכים למנה של התנגדות וחשדנות מצד לא מעט גורמים. עוד הערה קטנה שלי היא שאינני בטוחה שדוקא שיטת המדיטציה הטרנסנדטלית היא שיטה שמתאימה לכל ילד - אני מניחה שיש ילדים חמודים רבים שיהיה להם קושי רב עם הישיבה ללא תזוזה. והערה אחרונה: אם את באמת מתעניינת בנושא, כדאי לבדוק אם לא קיים בארץ - היו בזמנו לפחות שני ישובים של מודטים בארץ, ואני בכלל לא בטוחה שהם לא הכניסו את המדיטציה לבתי הספר שלהם.
 
תודה על התשובה

אני מכירה את הנושא די מקרוב. אין בארץ בית ספר כזה. אבל בחו"ל יש רבים. ואם תבדקי באתר הזה, תראי שהשיטה מצליחה עם ילדים קשי יום , עם ילדים עם בעיות קשב. הטכניקה הזו קלה מאד ומאד לא לוחצת. בתי הספר רכים מאד ביחסם לתלמידים. והם פורחים. יתכן שבארץ כרגע באמת יש קושי בעניין הזה,אבל כמו שבארצות הברית ובאירופה יש פריחה של הנושא הזה עכשיו, גם אנחנו נגיע. אם תרצי לדעת יותר תוכלי להכנס לקישור למטה. או לחילופין, נוכל להזמין לכאן את ד"ר דניאל גליקר הפועל בנושא זה.
 

לב אם

New member
אשמח אם יגיע לכאן לדיון על הנושא

שיספר קצת על התפיסה, איך זה פועל ומה מייחד את בית הספר.
 
אשמח לספר קצת

במערכת הלימוד יש שלושה מרכיבים - * התלמיד * החומר הנלמד * אמצעי הלימוד (שכוללים כמובן, בין היתר, את המורים). ברובם (כמעט ככולם) של בתי הספר בעולם, התפיסה הקיימת היא תשומת לב רבה לחומר הנלמד. התלמיד צריך לשנן תאריכים, נוסחאות, חומר רב וקשה. כל זה כדי שיוכלו, באיזה עתיד זהוא, "לתפוס ג'וב" טוב. מעט תשומת לב ניתנת לאמצעי הלימוד. כמעט שום תשומת לב לא ניתנת לתלמיד עצמו. לרווחתו. לאושרו. לבריאותו. לפיתוח מלוא היכולות המנטאליות שלו (שהן אינסופיות). לא צריך להעמיק ולחשוב - התלמיד - המרכיב החשוב ביותר במערכת החינוך - כמעט ולא ניתן לו שום דגש. עבורו המערכת קיימת. והוא נמצא במקום האחרון בסדרי העדיפויות. גישת 'חינוך מבוסס תודעה' לוקחת את התלמיד ומציבה אותו במקום הראוי לו במערכת החינוך - במקום הראשון. זה נעשה על-ידי הוספת תוספת אחת ליום הלימודים. תירגול משותף בכיתה של טכניקת המדיטציה הטרנסנדנטליתTM)) 10-15 דקות בתחילת יום הלימודים. 10-15 דקות בסיומו. מאות מחקרים מדעיים הצביעו על התועלת הרבה לתלמיד, לבית הספר ולסביבת בית הספר, כתוצאה מתירגול פשוט וטבעי זה. בהיותי מעורב מאוד באפשרות של הקמת בית ספר שמבוסס על התודעה, וגם בשילוב השיטה בבתי הספר הקיימים, אשמח לענות לכל שאלה.
 

לב אם

New member
תודה על ההסבר

הערכים שהצבת והמטרה לדאוג לרווחתו של התלמי ראויות למלוא ההערכה, אך אך מהניסוח שלך משתמע שהתוספת של 20 דקות מדיטציה היא שעושה את כל ההבדל. אקצין ואומר שאם אקח "בית חרושת לציונים והתנהגות מנומסת" מהזן הנפוץ, אוסיף לו את 20 דקות המדיטציה, בלי לשנות כהוא זה מסדר היום, המורים ותוכנית הלימודים של בית הספר , לדעתך זה יצור את השינוי המהותי? אני מניחה שלא נעשה ניסוי כזה, ואם הוא יעשה, התוצאות לא יהיו כל כך מזהירות. ללא שינוי בהתייחסות המורים לתלמידים, התלמידים איש לרעהו, ושינוי כל התפיסה הלימודית לתפיסה חינוכית וערכית - בית הספר יהיה כמו אחרים : לחלק מהילדים ייטיב ולחלק יזיק.
 
יש משהו מאוד מיוחד

לתלמיד ב-30-20 דקות האלה של תירגול המדיטציה הטרנסנדנטלית (TM). לכן היא כל כך שונה מכל סוג אחר של מדיטציה. הן נותנות לתלמיד עוגן של ממש בחייו. התנסות ב-'אני' העמוק והאמיתי ביותר שלו. ב-'אני' האינסופי שלו. ההתנסות היחידה שמפתחת את המוח במלואו. עם ההתנסות הזו, שהיא לגמרי חסרת גבולות, הוא יכול להתמודד בקלות רבה בגבולות שמציבים החיים. לחץ, מתח, קשיים ובעיות. חשוב להבין זאת: הוא לא ייברח מהקשיים. הם יהוו עבורו אתגר נחמד שהוא יודע שיוכל להתמודד עמו בקלות. להתגבר על כל קושי. אבל. מצד שני, לא ייתכן גם בית ספר שמקיים את התוכנית בלי שחלק מהמורים יהוו מרכיב מאוד פעיל בה. מורה שמתרגל, הופך למורה טוב יותר. יותר סובלני. יותר מבין. יותר איכותי. פחות חולה. פחות מתוח. יותר מאושר. עם שני אלה ביחד, זו תוכנית של win win. יש בה רק יתרונות. לא משנה מה תהיה תכנית הלימודים והחומר אותו צריך ללמוד, הדבר יהווה הנאה רבה גם ללומד וגם למלמד.
 
באשר למיליונרים

קראתי ב 7 ימים,בידיעות אחרונות על הקרן שהקים המליארד ואיש הקולנוע דיויד לינץ', ושם הוא גם אמר למראיינת הישראלית שישמח מאד לממן בית ספר כזה כאן.
 
למעלה