בואו תעשו לי סדר בבקשה

אבא 13

New member
בואו תעשו לי סדר בבקשה

דיברתי עם 3 עובדות סוציאליות שונות וקיבלתי שלשה סיפורים שונים באשר לסוגי פנימיות. סיפור 1 - יש חינוכיות ויש טיפוליות. סיפור 2 - יש חינוכיות ויש טיפוליות ויש פוסט-אישפוזיות. סיפור 3 - יש רגילות ויש שיקומיות ויש טיפוליות. בתי תשוחרר בעוד חודש מבית חולים לחולי נפש. בית החולים קבע שהיא איננה חולה, אבל יש לה בעיות רגשיות קלות. בית החולים ממליץ שהיא תלך לפנימיה חינוכית (לפי החלוקה מסיפור 1) ותזדקק לטיפול פסיכולוגי פעם בשבוע. הילדה בעלת יכולות אינטלקטואליות מעל הממוצע, איננה מרדנית, אין לה בעיות משמעת והתנהגות. היא קצת חרדתית ויש לה גם בעית הנעה (מוטיבציה). קשה לה מאוד להסתדר עם מורות נוקשות ועם המולה בכיתה. לדעתי, מתאימה לה מסגרת שבה בי"ס יהיה על רמה, שבה הכיתות תהיינה קטנות, שיש בה אלמנט טיפולי יותר גדול מאם בית+מדריך (אבל גם לא ליווי צמוד שעה-שעה). שלש שאלות מרכזיות - 1. איזה סיפור מבין השלשה הכי תואם את המציאות? 2. האם אפשר לקבל רשימה או דוגמאות של פנימיות שיקומיות (אם בכלל קיים כזה דבר)? 2. יש לכם הצעות קונקרטיות לגבי הילדה שלי?
 
אני לא יודעת איזו מהחלוקות נכונה

כי אני לא מספיק מכירה את התחום. אבל אתה יכול להיכנס פה בפורום לקישורי הפורום (בשורה הכחולה למעלה - תלחץ על קישורים) ויש שם לינק לאתר של משרד הרווחה, שנותן אינפורמציה על פנימיות. לגביי הילדה שלך ספציפית קשה לי לתת איזשהי המלצה, בעיקר כי לא ברור לי למה היא לא יכולה לקבל תמיכה בקהילה (כלומר -> להמשיך לגור בבית ולקבל מסגרת תומכת בקהילה).
 
המלצה מהלב

אני עובד בפנימייה פוסט אישפוזית (רק בנים) של ילדים עם הפרעות רגשיות קשות. ההמלצה הכי גדולה שאני יכול לתת לך - לא משנה מה ההגדרה של המקום שהיא תלך וגם פחות חשוב איכות ביה"ס, חשובה האינטימיות - ככל שהפנימייה קטנה יותר הטיפול טוב יותר. בי"ס זה לא פונקציה - הכי חשוב לשקם את חייה וליצור אצלה יכולות התמודדות וגם להקל על הסטיגמה שבאשפוז וזה יותר חשוב מתעודת בגרות שאפשר תמיד להשלים. ועוד דבר - תהיה שם בשבילה כל הזמן.
 

אבא 13

New member
היא יכולה לקבל

אבל מנסיון - זה לא היה אפקטיבי. הילדה כבר שנתיים הולכת/לא הולכת לבית ספר. האופציה של להשאר בבית הנוח נראית לה הרבה יותר מהאופציה של הלחץ בבית הספר.
 

joyjoy

New member
ברוך הבא לפורום ../images/Emo140.gif

האמת שזה לא מוזר בעיניי שקיבלת סיפורים שונים, כי גם בפנימיות שיש להן כובע והגדרה, תמצא ילדים שלאו דווקא מתאימים להגדרה וכמו כן תמצא תנאים וכלים שונים שלאו דווקא מתאימים להגדרה. עצה שלי היא להתעניין ספציפית בפנימיות שונות באופן ישיר, לבקש לראות, להכיר , לבדוק באתר אם יש , לבקש לשוחח עם העובדים הסוציאלים במקום . בנוסף כמו שכבר ייעצו לך בתגובות הקודמות למקום קטן יש יתרון באינטימיות ובמגע ישיר יותר ובלתי אמצעי בין הצוות לילדים מבחינת יחס מספרי בין צוות לילדים. שזה גם לדעתי שיקול חשוב לכך שהילד לא ילך לאיבוד. תוכל להיעזר לשם כך בתור התחלה בקובץ הזה שניתן לפתוח בקישור הבא או ברשימה החלקית בינתיים של פנימיות שיש כאן בהצלחה
 

joyjoy

New member
בנוסף נסה

להיעזר בקובץ הוורד המצורף להודעה זאת ושוב המון בהצלחה
 

אבא 13

New member
תודה לכולם

בינתיים כבר הבנתי בענין ההגדרות - יש את החינוכיות/רגילות ויש את האחרות שהן בעצמן מתחלקות לשיקומיות טיפוליות ופוסט אישפוזיות. קצת בילבל אותי שלאחרות גם קוראים טיפוליות בעוד הטיפוליות הן גם תת קבוצה שלהן. הבנתי שעניין ההגדרות חשוב מבחינת מקור התקצוב ומי מטפל במה. בעוד הפנימיות הרגילות משתייכות למשרד החינוך, הפנימיות האחרות משתייכות למשרד הרווחה. אלו דורשות וועדת השמה, ואלו וועדת החלטה. ותקנו אותי אם טעיתי.
 

ג שם

New member
בסוף התהליך...

המוצלח, אני מקווה, תהייה סוג של מומחה בענייני הפנימיות. הכל כמעט נכון, פרט לזה שפנימייה חינוכית לא מחייבת וועדת השמה. וועדת השמה היא וועדה של משרד החינוך שמתייחסת לסוג החינוך שהילד צריך לקבל (חינוך רגיל, מיוחד ודומיהם). במובן מסויים ההפרדה בין סוגי הפנימיות מתייחסת גם לסוג הצרכים של הילדים (אם כי ההפרדה לא דיכוטומית) בפנימיות החינוכיות- שיקומיות-טיפוליות- פוסט אשפוזיות הילדים מקבלים (בהתאמה לפי הרצף) יותר מענים טיפוליים, קבוצות יותר קטנות, יותר צוות מלווה וכו'. ב ה צ ל ח ה, אינשאללה.
 
למעלה