בוא לבנות קריירה ב-שירות לקוחות

בוא לבנות קריירה ב-שירות לקוחות


נתקלתי בפוסט הנחמד הזה, והנהנתי בהבנה והזדהות. הבחור הייטיב לתאר מצב שקיים כבר מספר שנים ונראה שרק הולך ומשתדרג - הנטייה של חברות כ"א ולא רק, לנסות לדחוף אנשים לכיוון שירות הלקוחות ולא רק משוחררים טריים וסטודנטים, אלא גם אקדמאיים ומעבר לכך, אנשים שיכולים בכיף למצוא עבודה בתחומים אחרים, גם אם לא יוקרתיים מאוד. אנשים שלמדו והשקיעו בכיוון מסוים ו-הכל נגוז ברגע שרכזת השמה זו או אחרת זוכה ללחצים לעמוד ביעדים... ולצד זאת יש את אותו "קהל" של הדיוטות שמנסים לשכנע את אותם אנשים שאכן אין להם אופציות בשוק מלבד שירות לקוחות, ולכן גם עם תואר שני ולפעמים עם ניסיון, זה מה שהם צריכים לעשות..

עם כל הכבוד לשירות לקוחות (וכפי שאתם יודעים - יש המון כבוד), הקטע הזה הורס אותי כל פעם מחדש, והתגובות שהבחור קיבל רק מחזקות את התחושה הזאת. בוא תגידו אתם - הייתם ממליצים לאדם עם תואר/תואר שני לעבוד בשירות לקוחות? או שאתם יכולים לחשוב על תחומים משתלמים יותר? חלקכם כבר בשלב של "מעבר", מה אתם ממליצים לאנשים כמו כותב הפוסט?
 

אוגלה

New member
עם כל הכבוד, איזה עבודה היית מציעה לו?

תואר ראשון בסוציו' ומזרח אסיה, ונסיון רק בתחום שירות לקוחות.
 
יש הרבה אפשרויות

לא בהכרח במקצוע שלמד, אבל יש. תשומת לב שהוא דובר אנגלית ברמת שפת אם, והכרות עם תרבות אחרת (גם אם זה באופן תיאורטי) עשוי להקנות לו יתרון בהגשת מועמדות למשרה שכוללת עבודה מול חו"ל, בדגש על חלק זה של העולם. מכאן אפשר להתרחב ללא מעט תחומים.

יש לא מעט משרות שמיועדות לאקדמאים "לא משנה במה", זה דורש לעיתים מוכנות להשקיע בהכשרה בתקופה בה השכר לא גבוה, אבל זה בהחלט אפשרי ו-שירות לקוחות זו ממש לא האופציה היחידה.

אגב, לי, שאני בוגרת תואר + השכלה נוספת בתחום קצת יותר "נחשב" + ניסיון דיי ממוקד, הציעו שירות לקוחות מהסוג ההתחלתי, ולא כי חשבו שאני לא מוכשרת למשהו מעבר - היה ברור שמדובר בניסיון של "אולי אולי...", ויחסית לסיפורים ששמעתי, נראה שהרכזת התייאשה מהר יחסית, אם כי בהתחלה ניסתה להציג את זה כמצב שונה ממה שזה באמת (אולי ככה זה יצליח?
)
 

1Shir

New member
אני אשמח אם תוכלי להרחיב לגבי הפסקה השניה שלך

איזה עבודות אלה והיכן מוצאים אותן?
 
זה לא משהו שאפשר להציג על רגל אחת

זה כולל גם עניין של מזל וגם דורש ראייה רחבה.

נתחיל בדוגמה הכי בנאלית: אם תיכנסי לבנק ותשאלי את הפקידים שם מה ההשכלה שלהם, יש סיכוי לא רע שתופתעי. יש גם סיכוי שתופתעי אם תשאלי את אנשי ההנהלה לגבי ההשכלה שלהם - יש מסלולי עתודה ניהולית לבוגרי תארים במדעי החברה שאינם פיננסיים, ואנשים בעלי כישורים מתאימים יכולים להתברג במשרות שונות למרות ההשכלה ה"שונה".

יצא לי להכיר בוגרת מדעי הרוח שמצאה את עצמה במשרה ניהולית שכוללת קשרי חוץ - היה לה יתרון של שפה זרה פחות נפוצה + כישורים אישיים + המסלול שעשתה בלימודים שלה התאים למעסיקים, היות שהוא כלל קורסים שקשורים להתנהלות במדינות שעימן הם בקשר. אותה בחורה עברה מעבודה במלצרות בתקופת התואר השני ישירות לאותה משרה שהיא לא ממש זוטרה. חגית גם ציינה אפשרויות נוספות, וזה רק על קצה המזלג.

יש עוד דוגמאות ועוד מקרים. איפה מוצאים? פוקחים את העיניים ובודקים אופציות, פותחים את הראש לכיוונים שלא בהכרח חשבתם עליהם ו-נעזרים באנשי השמה רציניים, אם כי בימינו זה קצת פחות טריוויאלי מפעם.
 


אני מכיר חברת פרמצבטיקה שבדרישות הקבלה למגוון רחב של תפקידים (למשל מבקרי איכות) דורשים תואר אקדמי כלשהוא, גם אם אין זיקה בין התואר לתפקיד.

אני מניח שתואר מהווה עבורם "אישור רצינות", כמו גם הוכחה ליכולת למידה שנדרשת לתפקיד.
 

1Shir

New member
אני מבינה. לגבי אנשי השמה רציניים -

יש לך רעיון מאיפה להתחיל?
חוץ מללכת לחברות כוח האדם הגדולות ולהגיד מה אני מחפשת.
אולי המלצה כלשהי?
אם למישהו יש, אשמח לשמוע!
 
מה הכיוון שלך?

את צריכה להגדיר מה את מחפשת, אחרת לא תקבלי ממש מענה בחברות ההשמה. הסיטואציה של רכזת ההשמה שמוצאת לך עבודה בהתאם לכישורים שלך היא אוטופיה, ולצערנו זה לא ממש קיים, חוץ מאשר במקרים של משרות לא מקצועיות שעל זה כבר הרחבנו די והותר. את צריכה להיות ממוקדת ולפנות בקשר למשרה ספציפית.

במקביל - למה שלא תבדקי אופציות בחברה בה את עובדת? מכירים אותך שם ויכולים להציע לך משרות שלא בהכרח חשבת עליהן, אפילו משרות שאת לא בהכרח תואמת את הדרישות היבשות, אבל לאור ההיכרות איתך יהיו מוכנים להכשיר אותך במקום לגייס מישהו אחר מבחוץ.
 

אוגלה

New member
לכי לבנק ותשאלי איפה הם התחילו

כן - בתור טלרים או בנקאים במוקד. הם התחילו בשירות לקוחות! את יכולה להביא דוגמאות של אנשים שהצליחו, אבל בסופו של דבר כמעט כל האנשים עם תואר במדעי הרוח/חברה מתחילים משירות לקוחות ומתקדמים הלאה ככל שהם צוברים ניסיון תעסוקתי.
 
את יכולה להגדיר טלרים כשירות לקוחות

ובאותה מידה להגדיר גם בנקאים בכירים ככאלו וגם יועצי השקעות ככאלו - אבל זה עדיין שונה מאוד (מאוד) מנותני השירות הקלאסיים, ומשירות לקוחות מהסוג שהציעו לאותו בחור שכתב את הפוסט שהבאתי, כשההבדל הוא לא רק באופי העבודה ובסטטוס, הוא גם בתנאים ובאפשרויות הקידום. מוקדי בנק זה משהו אחר, אבל אני התכוונתי לעובדי בנק שלא התחילו במוקד, שבו אפשר אגב לעבוד ללא השכלה פורמלית ובלי ניסיון בשום תחום.

אני הזכרתי גם את נושא העתודה הניהולית - שגם במסלול הזה אין פן של שירות לקוחות (אלא אם כאמור, מתייחסים לטלר ופקיד בנק כעובדי שירות לקוחות). יש תחום שלם שנקרא "אקדמאים ללא ניסיון", שכולל שלל אפשרויות. נכון, זה ידרוש בהתחלה לעבוד בשכר נמוך יחסית ולהתמקצע, אבל להתחיל מלמטה זה משהו שנדרש במרבית המשרות.

אגב - בחברות ההשמה עצמן מי עובד? אקדמאים (אקדמאיות בעיקר) חסרי ניסיון שעובדים בשכר נמוך וצוברים ניסיון, ובהמשך מתקדמים למגוון אפשרויות - יועצי השמה בכירים, מנהלי משאבי אנוש, יועצים ארגוניים... ולמרות שמדובר בעבודה עם קהל, רכזי ההשמה לא נחשבים בעיני כעובדי שירות לקוחות, מה גם שהלקוחות של חברות ההשמה הם המעסיקים ולא מחפשי העבודה.
 

חגית 53

New member
טנגו של שניים..

חברת כ"א לא יכולה להציע משרות שאין לה.

מטבע הדברים, התחלופה הגבוהה והדרישות מביאות להצע בתחום שרות לקוחות. זה מה שיש להם, זה מה שהם מציעים. ברור לי שאם היו להם משרות אחרות הם היו מציעים אותן.

מצד שני, הבחור יושב בבית מתוסכל ולא מבין למה משרת חלומותיו לא צונחת אליו משמים או מגיחה אליו מהטוסטר.

ויש, יש הרבה מה לעשות עם תואר בסוציולוגיה ובמזרח אסיה - החל ממדריך טיולים וכלה במנחה קבוצות או יועץ ארגוני. הכל שאלה של מה הוא יודע לעשות ומה הוא מוכן לעשות או ללמוד כדי להשיג את משרת חלומותיו.

מאוד קל להגיד מה לא (וכמיטב הישראלים, לקטר על מה שהוא מקבל) וכמו שרבים מאיתנו היו שמחים למשרת חלומות שאינה כרוכה בשרות לקוחות, כל עוד אין לנו אפשרות (או רצון) לשינוי, נמשיך עם זה.
 
את לא כל כך מדייקת כאן

נכון, חברת השמה לא יכולה להציע משרות שאין לה, אבל לא כל חברות ההשמה מתמחות בשירות לקוחות, ועם כל הכבוד - זה דיי אבסורדי לנסות לדחוף שירות לקוחות לאנשים שהם לא ממש קהל היעד, וזה דיי בזבוז זמן עבור רכזי ההשמה.

אני לא חושבת שהבחור יושב בבית מתוסכל ולא מבין למה משרת חלומותיו לא צונחת אליו מהשמיים וכו', לפי מה שהבנתי, הוא פנה לחברת ההשמה בקשר למשרה אחרת, וזכה למענה שזכה. מהניסיון שלי - לפעמים שווה לפנות לחברות השמה, כמובן בתנאי שפונים בהקשר למשרה ספציפית שהיא רלוונטית ולא באופן אקראי עם ציפיה ש"ימצאו לי עבודה", כי השורה האחרונה מובילה בחברות השמה בעיקר למקום אחד - מוקדי שירות הלקוחות.
 
יש בכלל נטייה לחברות השמה בשנים האחרונות

להיות מאוד מגוחכות.
אני מאסתי בכלל מלשוחח איתם.

אתה נכנס לאתר חיפוש עבודה משקיע למצוא משרה שנראית לך מתאימה ומעניינת שולח קו"ח ואז מתקשרים אלייך מאחת חברותה ההשמה ומה המשפט הראשון:
קיבלתי את קו"ח שלך, במה את מחפשת עבודה????

כשאני טוענת ששלחתי למשרה ספציפית אז הן עונות שהן קיבלו את זה דרך המאגר.

זה מאוד מרתיח אותי, היחס המזלזל הזה בזמן שלי... אני יושבת וקוראת כל מודעת דרושים ברצינות שולחת למשרה שמעניינת ובסוף בכלל מתברר שזה איזו הודעה קולקטיבית שהם עושים כדי למשוך אנשים לשלוח קו"ח.

ואז כמובן יש את מה שאת כתבת-
שזה להציע עבודות שמאוד לא תואמות את הכישורים שלפניהם רק כי זה מה שיש.

לדוג':
אני מחפשת משרה עם שעות גמישות שכן אני אימא ונאלצת לסיים מוקדם 3 פעמים בשבוע- מה זה מוקדם? 16:00 (!) ויכולה למשוך קצת פעמיים בשבוע.
בתפקידי אני אשת מכירות בכירה.
חברת כ"א: יש לי משרת טלמיטינג בחברת מעריב.
אני: מה פתאום טלמיטינג??
הם: אבל זה ממש מתאים לאימהות...

הלו?
הסתכלת על קורות החיים שלי?
לא כתוב בהם אימא.... כתוב בהם 8 שנות ניסיון במכירות כולל ניהול ומכירות בתפקידים בכירים.


טוב, ההודעה יצאה מתוסכלת משהו... אבל אני בדיוק בחיפושי עבודה וזה מעצבן אותי.
 
מעניין מה שאת כותבת

אני בזמנו גיליתי את המהפך שעברו חברות ההשמה בדרך דיי מבאסת: פניתי לחברות השמה ולא קיבלתי ממש התייחסות. כשהתקשרתי לברר, נאמר לי באחת החברות הגדולות ביותר שאני נדרשת לשלוח קו"ח למשרה ספציפית, אחרת אין לי מה לפנות אליהם. כשביקשתי לדבר עם רכזת השמה בתחום שלי, לא קיבלתי מענה. בחברה אחרת רק אחרי שהגעתי פיזית דיברה איתי רכזת, אבל היא בעיקר ניסתה לשכנע אותי לעשות הסבה לאדמיניסטרציה היות שהיו לה משרות כאלו שדרשו איוש.

בפעמים אחרות כשפניתי בקשר למשרה ספציפית זכיתי לתגובות אחרות לגמרי, ורואיינתי ע"י רכזות מקצועיות (לרוב).
 
הנה סיפור מעניין-

לפני 3 וחצי חודשים חיפשתי עבודה ופניתי למשרה שמאוד עניינה אותי דרך חברת השמה-
ברגע שהתקשרה ציינתי בפניה שאני נדרשת לגמישות בשעות אבל שבמקביל הם מקבלים מישהי מאוד מאוד מוכשרת וטובה במה שהיא עושה וזה שווה להם.

היא מיד טענה כי לא ניתן, וזה לאחר שבדקה מולם לטענתה.

התקבלתי למקום אחר שממנו פוטרתי השבוע בגלל סגירת המשרה ושוב שלחתי קו"ח לאותה משרה אך ישירות לחברה אמרתי לעצמי שאנסה שוב.

החברה חזרה אליי- כבר בטלפון ציינתי בפניה את נושא השעות והיא בדקה וחזרה ואמרה לי שזה בסדר מבחינתם.
היום אחרי תהליך של שבוע וקצת של ראיונות מבחנים ובדיקת ממליצים הודיעו לי שהתקבלתי.

להזכירך זו בדיוק אותה משרה שהבחורה בחברת ההשמה אמרה שאי אפשר ועכשיו אני בספק אם בכלל טרחה לבדוק מול החברה.

לכן אני לא סומכת על חברות השמה בדרך כלל מלבד חברות ההשמה הבכירות והטובות ולא הרגילות כמו עתיד וכו'...
 
למעלה