בובות ככלי טיפולי לגיל הרך

פ י ו ל ה

New member
בובות ככלי טיפולי לגיל הרך

שלום שלום!
כאמור השנה אני חוזרת לגן.. הלוליה!
וכנראה שאעבוד גם עם פעוטות, שזה תחום שאני פחות מכירה. אני יודעת שהעבודה היא מאוד חושית ושהרבה נוהגים לשלב מוסיקה ו/או תנועה.
דברים שראיתי בעבר זה אנשים שהפעילו והילדים היו צופים משתתפים כאלה אבל מאוד חשוב לי שהילדים יהיו ממש פעילים,כמה שאפשר.
אשמח אם יש לכם רעיונות בשבילי שאתחיל ככה לסער את מוחי לקראת פתיחת השנה...
תודה!
 
היי פיולה

עוד פרטים גילאים - מאוד משמעותי...מה את מתכוונת לעשות....
זה נכון לגבי מוסיקה ותנועה, אבל חסרים הרבה פרטים...
סוף שבוע מדליק
 

פ י ו ל ה

New member
סליחה זה היה לי כה ברור שלא רשמתי

אני אעבוד עם גילאי 6 ומטה אבל כשאמרתי פעוטות התכוונתי לגילאי 2-3.
מה אני מתכוונת לעשות איתם זו בדיוק השאלה... הרעיון הוא לפרמט את מפגש הבובות שלי שאני עושה עם הגדולים שבו אני עובדת עם פרסי (או עם בוטן החדש) והם עובדים עם בובות משלםה ויש אינטראקציה ביניהן סביב כל מיני דברים, זה מפגש רגשי אז התוכן שמובנה מראש הוא מאוד מצומצם.
אני חושבת שלקטנטנים זה לא מתאים בפורמט הזה, אז אני מנסה לגבש איזה רעיון יותר מותאם..
 
לצערי הרב, הפעם אני לא ממש אוכל לעזור לך

פשוט לא עוסק בתחום הספציפי הזה, אני אומנם עובד עם ולילדים ומכיר אותם ואת הנשמה, הרגשות והרגישות ואת ההתנהלות שלהם וגם יודע "לפצח" אותם
בחיים המקצועיים ובמציאות.
יחד עם זאת אני לא איש מקצוע מוסמך כדי לתת עצות בנושא הזה, אלא מתוך היכרותי וניסיוני בלבד ולא מתוקף לימודים או תעודת הסמכה כזו,
אבל לשם כך באמת אזדקק להודעה יותר מפורטת ( כן, גם מזו שבאה אחרי בקשתה של חגית)
חוץ מזה, אני חושב שחן (Chen Milyoner) למדה את הנושא וכבר הסבתי את תשומת ליבה לשאלתך בשרשור אחר.
לא בטוח שאני צודק אבל נדמה לי שגם לחבובית יהיה מה לתרום לך בנושא...הלווווו יפעת...את פה
 

פ י ו ל ה

New member
דודי ונשיקות

קודם כל תודה רבה על ההיענות והרצון הטוב.

אני לא כל כך יודעת מה עוד אני יכולה לפרט מלבד מה שפירטתי..
בכל מקרה אל תרגישו שאתם צריכים לתת לי עצות של בעלי מקצוע, גם רעיונות מליבכם או מנסיומכם יהיו טובות כי זה מיועד לסיעור מוחות שלי עם עצמי, שום דבר אני לא לוקחת ומיישמת כמו שהוא (גם אם הייתם בעלי הסמכה). כך שגם אם תביאו לי פעילויות של הפעלת בובות עם קטנטים שראיתם איפשהו ומצאו חן בעינכם או שעולים בראשכם, אני בטוחה שאוכל להפיק מזה משהו ומקסימום להתייעץ עם מדריכים שלי לגבי מקומות רגשיים שאני לא בטוחה בהם..

וגם אם לא עולה לכם כלום אז בכל מקרה תודה!
 
מנסה לעזור

עם קטנטנים לא יותר מ20 דקות. את לא יכולה לעבוד על דבר אחד יותר מידי זמן. אני בהצגות לגילאים הללו, קצת מקצרת ועושה 2 הפעלות עם מוסיקה.
אם אזכר בעוד משהו.....
בהצלחה
 

פ י ו ל ה

New member
אחלה מעולה, תודה!

זה כבר טיפים שעוזרים, מספיק נראה לי שתכתבו לי מאפיינים של הגיל הזה סתם מהנסיון שלכם בעיסוקיכם וזה יתן לי מידע חשוב.
תודה!
 
עניינים בטיחותיים

כשאני נותנת לקטנטנים אביזרים: לא קטן מידי - שלא יבלעו - יחנקו חס וחלילה. שיהיה עמיד (בשבילך לטווח ארוך)
אני עובדת הרבה עם אביזרים שאני מכינה - לבד מודבק על שפדל, מטפחות, כתרים מלבד וכיד הדימיון הטובה עלייך.
 

Chen Milyoner

New member
כמה רעיונות...

פיולה- אמנם דודי זכר שאני מסיימת לימודי טיפול בתיאטרון השנה, אבל צערי אין לנו הכשרה לא של עבודה
עם בובות, וגם לא עם הגילאים האלה. אני אנסה לעזור מהמעט שאני יודעת.
פעוטות נמצאים בשלב משחקי של חיקוי, והם מאוד נהנים משחקי תפקידים ו"חקירה" של בובות וחפצים- שזה מה שאמרת על העבודה החושית.
אני לא יודעת מה הסגנון פעילויות, אבל אני אתן דוגמה לחיקוי וחקירה- אם למשל את מספרת סיפור שיש בו ציפורים, את יכולה לבקש מהילדים להיות ציפורים
(אפשר להתחיל בילד אחד שמדגים לכולם אם הם לא ביישניים) ואז לעשות מעין דמיון מודרך- שהם יעופו בחדר, ואז באה רוח ומעיפה אותם גבוה...הן מתעייפות ונהיה חם...הן מגיעות ליעד
והן מתרגשות...הן מתקרבות לשמש מסנוורת וכולי. לפעילות כזו מוסיקה יכולה להוסיף בזמן ההליכה בחדר.
דוגמה נוספת לחיקוי - לי יש משחק פתיחה שאני מאוד אוהבת שנקרא: "עיניים רגליים". עומדים במעגל, וכשאת אומרת "רגליים" כולם מסתכלים על הרגליים. "בעינים" כולם מרימים ראש ומסתכלים בזוג עיניים. את מתרגלת מעט ואז מסבכת- מוסיפה עוד תנועה. למשל "אריה", בה את עושה תנועה עם קול, וכולם מחקים כשאת אומרת את ההוראה. את יכולה לשנות קצב ולבלבל, הם אוהבים את זה (כמו ים יבשה, שאת אותו עיקרון את יכולה ליישם גם על המשחק הזה)
אני עושה את התרגיל כחימום, וההוראות הן לפי מה שהולך להיות בסיפור. למשל אם אספר על דירה להשכיר, נעשה יונה, חתול וכדו'.
כשאת מספרת את הסיפור את יכולה לבקש שכשאת מספרת על אחת החיות, הילדים עושים את התנועה שלמדנו. קחי בחשבון שזה יכול לקטוע רצף אז לא תמיד זה נכון, תלוי...

מקווה שעזרתי
 
לדעתי -

חיקוי וחקירה, רעיון מצויין אבל הם קצת צעירים, לכן יש להביא בחשבון שלא תמיד יהיה ילד מדגים.
ואת פיולה תצטרכי להדגים ותוך שניות תראי איך הם מחקים אותך.
חן, יופי של רעיון.
 
למעלה