"בובי פישר מלמד שחמט" - מומלץ ?

volfson

New member
"בובי פישר מלמד שחמט" - מומלץ ?

כמו"כ מחפש כזה משומש ?
 

aaa123

Member
בובי פישר... מומלץ רק ללא מדורגים

הספר הזה כולל תרגילים שהמטרה היא למצוא אם יש מט או אין מט ויש שם הרבה בעיות שהמטרה היא למצוא אם לבן יכול לתת מט במסע אחד או כמה מסעים. לדעתי הספר יכול לעזור משמעותית לשחקנים מתחילים או לשחקנים ששיחקו רק חודש או חודשיים. עבור שחקנים מדורגים הבעיות קלות מדי ,ולכן אני לא ממליץ להם על הספר הזה.
 

aaa123

Member
אין לי המלצות מיוחדות כי לא התקדמתי

בזכות ספרים. אני מאמין שאפשר להתקדם משמעותית עם תוכנות ללימוד שחמט אבל מעולם לא ניסיתי ללמוד שחמט ברצינות פרט לניתוח משחקים שלי כדי ללמוד מטעויות ,ונסיון להקנות לעצמי הרגלי חשיבה טובים יותר של תשומת לב לאפשרויות השונות. יש לי בשנים באחרונות דרגה ראשונה ומד כושר יציב בסביבות 2000. בשח מהיר אני באופן יחסי קצת פחות טוב כי שם אין זמן לשים לב לכל האפשרויות במסע הקרוב(חוסר תשומת לב לאפשרות במסע הקרוב הוא שגיאה שאפילו שחקנים טובים עושים ,ובאחד המשחקים שלי עם אמן היריב הודה אחרי המשחק ששגיאה פוזיציונית שלו נבעה מזה שהוא לא הביא בחשבון את התשובה שלי לפני שהוא שיחק את מסעו אם כי הוא ניצח בסוף את המשחק למרות הטעות כי אני גם עשיתי טעויות מאוחר יותר). גם אני יכול לעשות טעויות כאלו(אני רק בן אדם) אבל אני לפחות משתדל להמנע מהן על ידי זה שאני שואל את עצמי מה הן האפשרויות שלי ,ומה הן אפשרויות היריב אחרי המסע שאני מתכנן.
 

aaa123

Member
אני יודע על chess assistant

כעל תוכנה שמלמדת אותך אבל בינתים לא השתמשתי בתוכנות כדי ללמוד שחמט. כמובן שאפשר ללמוד גם מניתוח משחקים מול המחשב אבל גם בדרך זאת כמעט לא השתמשתי,ורוב הלימוד שלי היה מניתוח משחקים. היו כאלו שהמליצו לי על ספרי תיאוריה אבל אני לא חושב שזה דבר בעל חשיבות רבה ברמה של דרגה שלישית(התוכנה הגרמנית List4.61 שהיא בברור ברמה הרבה יותר גבוהה מדרגה שלישית ניצחה לאחרונה תחרות למרות שהיא לא השתמשה בספר פתיחות והיריבים כן השתמשו בספר פתיחות). אפשר להוריד את המשחקים אם אחרי כניסה ללינק המצורף בוחרים בQuali0202 אם בוחרים בPhases ואחר כך בPhase1 אז אפשר לראות שList ניצחה בgroupD באופן משכנע. את המשחקים ניתן לראות אם בוחרים בGame במקום הPhases. כל התוכניות שם פרט לRdchess הם תוכניות טובות שחזקות מהתוכנית שלי וגם RDchess איננה תוכנית חלשה ,ואני מאמין שהיא ברמה של מועמד לאמן לפחות.
 

erezsh

New member
ספר מצוין ללימוד ותרגול טקטיקות

עד רמות בינוניות.
 

Gezer

New member
אני

ממליץ בחום על הספר של עמנואל לסקר שנראה לי נקרא "משחק המלכים" - ספר נהדר!!!!!!
 

elihaim

New member
reasess your chess

זה ספר שהזמנתי מאמזון - הוא נחשב לאחד מהספרים הטובים ביותר למתקדמים וכולל אסטרטגיות ודרכים לשיפור תהליכי החשיבה.
 

skier

New member
בובי פישר

ראיתה את הסרט "לחפש את בובי פישר"הם ראיתה אתה לא צריך ספר אתה יכול לילמוד את כל הטאקטיקות מהסרט
 
למעלה