כבר כתבת דברים משכנעים יותר
למשל
כאן.
אינני חולק על כך שהפרת אמונים היא בבחינת בגידה. גם ביחסים שבין בני זוג, הפרת אמונים מכונה בגידה, וגם בנדון זה אין קשר למדינה. אלא, שמאחר שכתבת לעיל : " ... ראוי ביותר שהוא יתנסח בלשון המובנת
לציבור ולא בלשון משפטית יבשה המובנת רק לבעלי המקצוע ... " מצאתי לנכון להגיב שדווקא ב
לשון הציבור מתקשר השורש ב'ג'ד' יותר עם עברות כלפי מדינה או כלפי בני זוג ופחות בהקשר של הפרת אמונים של עובד ציבור כלפי בוחריו, וזו אולי הסיבה שהשופט הרחיב ולא הסתפק בכנוי בוגד באופן עצמאי : " ... הנוטל שוחד הינו בבחינת בוגד, איש מעל הבוגד באמון שניתן בו אמון שבלעדיו לא יכון, יקום ויהיה שירות ציבורי מתוקן".
כאמור, הרחבה זו שהצבעת עליה מרככת את ביקורתי, אולם לעצם העניין "די" היה לכנות את אולמרט, מועל, מושחת, משוחד למען בצע כסף וכיוצ"ב. יכול היה השופט לשלב בדבריו פסוק ידוע מישעיהו א' : " שָׂרַיִךְ סוֹרְרִים, וְחַבְרֵי גַּנָּבִים--כֻּלּוֹ אֹהֵב שֹׁחַד, וְרֹדֵף שַׁלְמֹנִים " ובכך לשקף יפה את לשון האשמה ולא לסחוט בכוח את אוצר המילים העבריות כפי שעשה הפייטן של אותו וידוי שהזכרת (
א שמנו,
ב גדנו,
ג זלנו,
ד ברנו, דפי ... וכך עד לאות
ת ) שנסח רשימת חטאים בתבנית אקרוסטיכון אולי כדי לבטא באורח פיוטי שכל אות באלף-בית יכולה לייצג חטא, כלומר אנו גדושי חטאים. באותה מידה יכול היה עבור האות ב' להשתמש במילה אחרת, ואם תעבור על רשימת החטאים קרוב לוודאי שתמצא כמה מקבילות ענייניות שאין תכליתם אלא פיוטית מאולצת.