בולמי זעזועים

  • פותח הנושא Ran m
  • פורסם בתאריך

Ran m

New member
בולמי זעזועים

יש לי אופני trek 4400 בעלי זנב קשיח מאלומיניום. הבולם הקידמי הוא של RST. לפי סימני הלכלוך של השמן, לא משנה כמה הרכיבה קופצנית, בולמי ה80 מ"מ שלי יורדים רק ב 20 מ"מ. רציתי לדעת איך אני יכול בצורה הנכונה ביותר (ובלי לפגוע בבולמים) להוסיף ריכוך לבולם. אופני ה specialized שכמעט קניתי - היו גם בולמי זעזועים של 80 מ"מ אבל עשה רושם שהם יותר רכים. דרך אגב, אני יודע שאני מסתכן באיבוד אנרגיה ככל שאני מרכך את הבולמים, אבל זה חשוב לי. תודה, רן
 

bonanai

New member
למה אתה מתכוון ב "רכיבה קופצנית"?

בכדי "לסגור מהלך" כלומר לנצל את כל המהלך התיאורטי אתה צריך להיות קצת יותר מ"קופצני" חוצמיזה שסימני השמן אינם תמיד אינדיקציה טובה. אם אתה רוצה באמת לדעת מה המהלך המקסימלי אליו הגעת, סגור אזיקון סביב אחת מרגלי הבולם - לא חזק מדיי -כך שתתאפשר לו תנועה אנכית חלקה אך עדיין שלא יחליק מטה בחופשיות. הורד עד לתחתית הזרוע וצא לרכיבה. מדוד לאחר מכן עד לאן הגיע האזיקון (בבולמים יקרים יותר יש טבעת פלסטיק ייעודית לכך. לצערי ב RST שלך כנראה שלא...) אינני חושב שניתן "לרכך" את הבולם שלך מכיוון שהוא מבוסס אלסטומרים ולא קפיץ (תבדוק אולי ניתן להחליף אלסטומר לרך יותר אם בכלל יש כזה דבר) בכל אופן לא הייתי משקיע מפני שכלכלית זה לא ישתלם - תחשוב על UPGRADE, אולי יד שנייה... *קח בחשבון שכל בולם לא ינצל את כל מהלכו ברכיבות רגילות - אחרת הוא לא יהיה יעיל - אני מניח שאתה מתכוון לתחושה כללית.
 

ido pro

New member
אתה צודק אבל

בבולמים איכותיים כאשר הסאג מכווון נכון (20%) סאג הבולם ירד ברכיבה רגילה ושטוחה לפחות עד 50% ממהלכו והבולם לא אמור להיסגר גם בקפיצות גדולות (מנגנון למיעת סגירת מהלך אחראי על זה) אים אתה אומר שהבולם יורד לך במקסימום רק 20 ממ שהם 25% ממהלכו של הבולם אז הבולם לא מכוון טוב ואינו מתאים למישקל שלך
 
מנדנון למניעת סגירת מהלך?

זה משהו חדש? תגיד בשביל מה יש בולם? בשביל שהוא ישכך לך את המכה אם הוא לא יסגר לא תנצל את כל המהלך ובעצם לפי מה שאתה אומר במקום לרכב על אופני 8 אינצ' תרכב על אוןפני 4 אז בבקשה תפסיקו לדבר שטויות מה שכן יש זה קומפרשן למהירות גבוהה שגורם לבולם ליהיות יותר פרוגרסיבי אבל לא מונע סגירת מהלך
 

ido pro

New member
ראה פוקס 40 2006-7 פוקס 36

אחי תתחיל לילמוד וליקרוא ליפני שאתה מגיב
 
ראה תמונה

לא יודע מה איתך אבל הבולם ירד פה בקצת יותר מ40 אחוז והוא קצת סגר מהלך
 

xX Parsi men Xx

New member
גם בסרטי פרי רייד אני רואה מלא

שהם סוגרים מהלך ושמים את זה על הילוך איטי איטי ואתה רואה ממש שהבולם מגיע עד הסוףףף!!והוא איזה 300 ממ!
 

ido pro

New member
אח שלו תגיד מאפה הפלצתה את זה ?

1 תפסיק לדבר שטויות 2 (הוכחה שאתה לא אומר דברים נכונים) הפוקס 40 הוא 200 ממ 3 הבולמים היחידים שאני מכיר מעל 250 הם מרזוקי סופר מונסטר (300 ממ) ביג פוט(350 למיטב ידיעתי) ובולמי מוטו קרוס 5 מנגנון למניעת סגירת מהלך הוא מאוד פשוט העיקרון כל כך פשוט שבמרזוקי בבולמי שמן הם ממליצים לשים 5-10 % יותר שמן כך שהסיכוי לסגירת המהלך ירד (כן אני משועמם וקראתי את חוברת הוראות ההפעלה והאחזקה של מרזוקי) 6 כל בולם יסגור מהלך מתי שהוא 7 הבולמים מכוונים שם על מצב רך 8 שמתה לב שאן 4?
בכל מצב צא לירכב ושחרר את ה 9*9 או כל דבל שתימצא (יש אצלי בישוב דבלים ממש קלים אתה מוזמן (דבר במסרים
 

urbanrider

New member
לא נכון,

בולם צריך להסגר פעמיים -שלוש ברכיבה רגילה (רגילה- סוג הרכיבה שלו מיועדות האופניים), זה אומר שאתה מנצל את כל המהלך של הבולם.
 

bonanai

New member
פעמיים או שלוש?

אני פשוט חייב לדעת. הבולם שלי (TALAS) לא נסגר אתמול אפילו פעם אחת, ואני נשבע שהרכיבה הייתה מה זה ר-ג-י-ל-ה... אתה חושב שאני צריך להחליף אותו דוקטור?
 

eitanob

New member
אתה סתם מלגלג

ראה מה כתב מיקי בר-אור: http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=652&msgid=36492102 "בולם שמכוון במו שצריך אמור לסגור מהלך פעם או פעמיים ברכיבה אגרסיבית (או במילים אחרות - ברכיבה אמיתית)"
 

bonanai

New member
אתה סתם ממהר...

ראה מה כתב הבחור לו עניתי: "בולם צריך להסגר פעמיים -שלוש ברכיבה רגילה (רגילה- סוג הרכיבה שלו מיועדות האופניים)". מי אמר שמדובר ברכיבה אגרסיבית? (רק מיקי בר-אור ואתה מספיק זמן בפורום בכדי לדעת בדיוק למה הוא התכוון) פותח השרשור מדבר על טרק 4400 ואני מניח שהוא לא קופץ דרופים של 2 מטרים. מעבר לכך, הציניות שהפגנתי הייתה בתגובה לסגנון של הבחור - "לא נכון" החלטי ולא מנומס בכותרת ותוכן דיי חלש מעידים על חוסר מחשבה, אימפולסיביות מיותרת וחוסר כבוד לחברים הכותבים פה...
 

amirgal

New member
אז בו תסביר לי מה ההגיון בבולם

80מ"מ, שאתה מנצל רק 40 מ"מ ממנו?
 

bonanai

New member
אם תרכוב אגרסיבי ופני השטח יידרשו

סגירה של 100% ממהלך הבולם ולא תקבל זאת - יש בעיה. אבל טרק 4400 ברכיבה רגילה (ואני מניח שהכותב לא התכוון לאגרסיבית, הוא בטח לא אמר זאת!) לא יסגור מהלך כשהשטח וסגנון הרכיבה אינם דורשים זאת - הוא ישכך את מה שצריך (גם אם היה בולם טוב יותר מה RST). השורה התחתונה היא שאין חובה לסגור מהלך וזה לא בהכרח מצביע על כמה הבולם טוב או יעיל. אתה מנצל רק חצי מהמהלך כי זה מה שתנאי השטח והרכיבה מכתיבים - אין זה אומר שלא תסגור 100% אם תצטרך... הבחור בעצמו אמר שהוא מחפש PLUSH ולא איכפת לו אם זה יבוא על חשבון יעילות!
 

amirgal

New member
אם אתה מגדיר רכיבה רגילה,

שרגילה זה מה שאופניים אמורים לעשות, אז כן, צריך ליסגור לפעמים את המהלך. ואני לא מדבר אנשים שרוכבים בפארק הירקון עם בוליט.
 

xX Parsi men Xx

New member
לחבר שלי יש טרק 4400 והוא מנצל

אותם בצורה מקסימלית ולוקח גם פודיום בתחרויות ולפי כמה אימונים שעשיתי איתו אם הבולם הוא 100 ממ אז הוא בקושי מנצל 15 ממ..
 

nintense

New member
במקום לבזבז כספיך על אופניים....

חדשים, תשקיע אותו במזלג איכותי כמו ה R7 \ ריבה \ או פוקס F-X, כולם באיזור ה 100 מ"מ ועם איכות שיכוך שמקבלים באופניים יקרים בהרבה משלך, כל זאת כמובן בתנאי ששאר חלקי האופניים שלך טובים.
 

Ran m

New member
תראו..

לא הבנתי כלום ממה שאמרתם, לפי סוג האופניים שלי אתם יכולים לראות שאני לא במתקדמים עדיין, אין טעם להשתמש במונחים מטורפים. אם תוכלו להסביר לי מה זה לסגור מהלך פעמיים שלוש וכו', אני אשמח. השאלה שלי הייתה באמת תמימה: בדקתי. הבולם רק יורד 25% ממה שהוא יכול. האם אני יכול לגרום לו להיות יותר רך? אני אשמח אם התשובות יהיו יותר בסיסיות.
 
למעלה