בוס בתחפושת? אכן המסכה מגלה את הפנים האמיתיות

וארוס

New member
בוס בתחפושת? אכן המסכה מגלה את הפנים האמיתיות

ראיתי אתמול את הבוס בתחפושת "יורד אל העם" ומתנסה בעבודות הקשות ביותר בבית מלון.
אכן, אדם חביב, בעל רגישות לאחר, לכאורה.
אלא מה?
למרות שהשווה אמו לחדרנית (עבדה כאחות, עוד סקטור שאי אפשר בלעדיו ולא מקבל תמורה הולמת) , והזדעזע מהעבודה הקשה והסיזיפית שלה, כשהוא מגלה (מה זה "מגלה" - מה הוא לא יודע?) שהן מקבלות 4 שח' לניקוי חדר, (שומו שמיים!) הוא לא פותר את זה ברמת המערכת, אלא מבטיח לה שהוא יקדם אותה מהר יותר לעבודה פחות קשה פיזית.

כואב הלב לראות את האנשים הכל כך טובים, מסורים, אחראיים, יצירתיים ונבונים הללו, כשאין להם כסף לשלוח את הבת לטיול לפולין. לעבוד במשמרת לילה, בעבודת ניקיון כל כך מתישה, לילה לילה, ולבסוף התמורה לא מספיקה לשלוח את הילדים לטיול עם הכתה, הבנק מאשר הלוואה של שלושת אלפים שח' כשהוא מבקש חמש...? זה כל כך צורם.

הפתרונות שהביא מנהל התפעול של מלונות "ישרוטל היו נקודתיים מול האנשים שפגש, "צ'ופרים" קטנים, שהתקבלו על ידם בהתרגשות רבה. לדאוג שיהיה מיזוג בחדר אוכל עובדים ? זו האחריות הראשונה שלו, שלא יסחבו שואבי אבק במעלה המדרגות ?, בושה וחרפה, שיוכלו לקבל טיפול אצל קלינאית תקשורת ? הם צריכים להיות מסוגלים לקבל דרך המשכורת שלהם, ולא כ"מתנה חד פעמית" שנותן להם הבוס.

זה כל כך צער אותי לראות את העיוורון מול מה שכל כך פשוט לראות. האנשים האלה נותנים את הנשמה כי הנשמה שלהם גדולה כל כך, פשוטה ונדיבה. חבורת המנהלים שישבו סביב שולחן ודפקו על השולחן עם העטים שלהם, מאוד לא הרשימה אותי. אכן, ככל שעולים במרומי הסולם החברתי, הניסיונות גדלים. קשה להרגיש את זולתך, כשהספה שלך מרופדת והשולחן שלך מלא, האוטו היפה שלך בחנייה, והילדים שלך רבים על מותגים.

זו תכנית טלוויזיה טובה, חשובה, היא מראה לנו שכשאנו באים לבית מלון, יש שם אנשים שעובדים מאוד קשה כדי שאנחנו נשכח את הקשיים שלנו, שנהיה לכמה שעות במין חלום של "הכל כלול".
זו תכנית חשובה, כי היא מראה את הדברים כפי שהם, ובעיקר מראה שהמלך הוא עירום, ואין לו גוף יפה בכלל!
 

dudusch

New member
אל תשכחי שהוא מנהל

כמה מאות עובדים, במספר לא קטן של אתרים (כל מלון בפני עצמו), והדאגה הגדולה שלו היא להצלחת העסק. במקרה כזה קל לשכוח את ה"ברגים הקטנים" (והחשובים) שגורמים למערכת לעבוד.

הוא זיהה את הבעיות במלון שאין בו מעלית ותיקן את כל הדברים (ארגן שבכל קומה יהיה ציוד מלא לטיפול בחדרים, ארגן תורן לסיוע לחדרניות ועוד), החליף את המזגן, כך שכן הייתה פעילות מתקנת (גם אם לא "יקרה" בהשוואה לתיקון מערכתי במלון גדול יותר).

לגבי הקידום הנקודתי - חלק מהתכנית נועד גם לחשוף את העובדים, ואם הוא ראה שהם טובים ונאמנים, למה לא לקדם אותם?
 
למעלה