יש להם מזל שאנחנו עדיין לא מדינת הלכה
אלא מדינה עם עוד איזה ניצוץ דמוקרטי שבני האדם שווים, ולא שלטון אבסולוטי של לובשי השחורים שאצלם
כי בספר שנקרא משנה כתוב שהם לא ככל האדם ויש להם המון איסורים - ""חרש שוטה וקטן פגיעתן רעה, החובל בהם חייב והם שחבלו באחרים פטורים".
(מישנה, בבאקמא פרק ח משנה ד). הרי דמוקרטיה אין אצל החרדים. זו עובדה. ובמסגרת זו הם כוללים גם את הנשים שהן כמו אלו פסולות לעדות...
אצלם כל אחד כזה הוא משוגע.
גם משכילים מסתייגים מאנשים כאלו :
פירוש הרמב"ם
חרש שוטה וקטן פגיעתן רעה כו': כל זה מבואר ויש (לו דינים) [לדיינים] לייסר אותם כדי להסיר הזיקם מבני אדם:
א. חרש שוטה וקטן
מתוך:הראיות בדיני התלמוד > הראיות בדיני התלמוד > שער שני הפסולים לעדות > פרק תשיעי חסרי הדעת והנשים
סיעה שנייה של בני אדם שהם פסולים לעדות , היא חסרי הדעת . אף אלה , כקרובים , מיעוט ניכר מהם או רובם אינם אומרים אמת , ולפי שבדיני הראיות אומדן האמת שעל פיו מחייבים בעל דין , הוא אומדן על פי כל בני אדם ממין זה , ועל פי כל העובדות העולות ממציאות זו , מלבד יחידים , יש לפסול את חסרי הדעת . חסרי הדעת הם חרש שוטה וקטן , ואין הם רגילים להעיד אמת משני טעמים . אחד , משום שהם משקרים ; והשני , משום שהם טועים , וחושבים שראו פרטים שלא ראו , ופרטים שראו הם סבורים שלא ראו , ובכך דומים הם לקרובים . אבל הבדל אחד יש ביניהם לבין הקרובים והוא , שקרובים אינם אומרים אמת בכוונת שקר , ואילו חסרי הדעת אין להם דעת כדי להתכוון לשקר , והם משקרים משום שאינם מבינים את הצורך בהגדת האמת . ומשום שאינם יודעים את התוצאות של הגדת דברים מן הדמיון , מגידים הם דברים שעולים בדעתם שלא ראו אותם במציאות . כיוון שחסרי הדעת אינם אומרים אמת משום שהם טועים מחמת חוסר דעתם , פסולים הם בין שהיו חסרי דעת בשעת הראייה בלבד ובני דעת בשעת הגדת העדות , ובין שהיו חסרי דעת בשעת הגדת העדות בלבד ובני דעת בשעת הראייה . שהרי לטעות אפשר בין בשעת רא... (המשך בספר)
[הוצאת אוניברסיטת בר אילן]
והם כוללים בפסולים לעדות גם את הנשים.