בוקר אור ליום שלישי פעמיים כי טוב..

הדסהש1

New member
בוקר אור ליום שלישי פעמיים כי טוב..


הלואי ויהיו רק בשורות טובות...
 

יוליקה

Member
מנהל
רק בשורות טובות...נכדתנו בת 6 היום

היום לפני 6 שנים נולדה נכדתנו שחר.
ילדה משגעת עם כל כך הרבה חוכמה מרגע יציאתה לעולם...
אנחנו אוהבים אותה מאד יחד עם שאר הנכדים שלנו...

 

emmy 5

New member
מזל טוב לנכדתך,יום הולדת משותף לי ולך!!!

12 לאפריל יום הולדת משותף
" מזל טוב "

 

הדסהש1

New member
מזל טוב לשחר בת ה 6...אלף ברכות...

שתגשים את כל שאיפותיה בעתיד...

 

מינהר

New member
יוליקה, תהני מן הנכדה המקסימה.

ואמי, גם את ילידת 12.4? אז יום הולדת שמח גם לך.
 

emmy 5

New member
מינהר יקרה,לא יום הולדת שלי,אחד הנינים שלי בן 6 ,היום

אבל לי זה יום מיוחד,נולד הבעל שלי ,מחדש

ואלוהים בירך אותי עם עוד אחד , כמה ימים אחרי זה ...הנכדים שלי עשו אותי מאושרת שנתנו את שם של הסבא ,הראשון הוא הסבא האהוב שלהם,השני הוא
נין הראשון עם השם של משפחת דיאמנט(משפחה שנשפתה באושביץ ז'ל)
 
לידיעתך

הלשינו לי שיש בחפציבה חומר על רכבת-העמק, הפעלתי קשרים ונסעתי לשם.
אמנם החומר היה דל אבל חשוב.
תחנת הרכבת "שמאמיה/ג'אלמי-אל-עתיקה" שסיפרת עליה, בנוסף לסימן שלה במפות טורקיות ובנוסף לתרשים מהספר של טורה על רכבות בא"י, בחפציבה מצאתי דפדפת טיול ועליה מפת המסילה עם תחנות, כאשר אחד הוותיקים סימן על המפה את הטחנות שהוא נסע מהן, ואחת מהן היא "תחנת-ג'למי", וגם בדפדפת מסופר שהיא אחת מעשר התחנות שפעלו באותה עת (כזכור היו לרכבת-העמק 48 תחנות).

כרגיל בישראל, עם סלילת המסילה החדשה איך לא יהרסו את ההיסטוריה, הלכו והרסו את שרידי התחנה ומנוע של רכבת-החלב שהיה על הגג נעלם. וזה סתם, כי זה לא הפריע למסילה, אלא התחנה היתה כ-3 מטר מהכביש והמסילה רחוקה מאוד, עובדה שבעצים לא נגעו.



 

emmy 5

New member
מאיר, אתה קושר אותי עם גלמי ,אני קושרת את ג'למי...

אני קושרת את ג'למי עם אייכמן ,בשבילי זה היה המזל שלנו לצאת משם..
גרנו שם בשכון שוטרים, זה55 שנה שאנחנו לא שם..רכבת העמק מזכיר לנו
שהחתן שלי היה גר בתחנת הרכבת של עפולה של פעם...הבנין נמצא עד היום באמצע עפולה ולא מוציאיים אותם משם..
 

מינהר

New member
מאיר, עם כל הידע שלך בעניני רכבת העמק

המענינת- אתה מארגן טיולים לשם? יש איזה קולגה שלך שמארגן טיולים לאורך המסילה לפי הכתבים שלך?
 
ניסיתי פעם

הוצאתי טיול לחובבי רכבות ב-2005 לכבוד 100 שנה לרכבת העמק, כל אחד קיבל שקית יום הולדת ובה ממתקים והספר שלי על תקליטור, אבל כשראיתי איך מזלזלים וזורקים את התקליטור לתא המטען או על ה-"דש בורד" כדי שיימס בשמש, החלטתי שלא נותן יותר מתנות.

חשבתי להוציא טיולים לקהל, אלא שמהנסיון שלי 50 שנה בהוראת דרך, אם לא אכניס מקום לקניות, לא ירצו לבוא.
כמו כן עלות הביטוח שלי מפני תביעות מטיילים (אפשר לכתוב ספר מסמר שיער על תביעות מטורפות) כל כך גבוהה שזה לא היה כדאי לי לעסוק בכל הבוכהלטריה הזו.

אני אוהב להדריך ולהעניק ידע, אבל לא כשאני מסתכן בכל מיני תביעות הזויות.

יש כל מיני אנשים שלוקחים טיולים שעוברים גם באילו 2-3 תחנות מספרים להם דברי הבל (למשל, שהמסילה היתה צרה בגלל טעות בבית החרושת...), וזה בסך הכל עבורם עוד משהו שחובה לעשות בלית ברירה, והם עושים זאת אמנם לצאת ידי חובה, בלי להכיר את כל המכלול של הדברים, לא מכירים סיפורים פיקנטיים.
אנשים מכירים אולי 2-3 סיפורים על רכבת-העמק, יש לי בספר קרוב ל-1450 סיפורים. (וגם 959 מקורות).

השתתפתי פעם בהשתלמות שנושאה היה רכבת-העמק. מורה-דרך שהדריך את ההשתלמות דיבר כל כך הרבה שטויות והוכיח חוסר ידע בסיסי כאשר הוא מסתמך על איזו חוברת שיש בה יותר טעויות מעובדות.

הוא חמק מהסתערות שלי רק בזכות מורת-דרך קיבוצניקית שישבה לידי ושלא נתנה לי לקום ולהראות לו מה זה.....

מאוחר יותר קבלתי ממשרד התיירות את רשימת המשתתפים ושלחתי לכולם תקציר על רכבת-העמק כדי שידעו שכל מה ששמעו בהשתלמות היה קישקוש, וגם משרד התיירות הבינו שהיתה כאן טעות ומחקו אותו מלוח המרצים בהשתלמויות.

אבל כמו הספר על כרתים, אני ממשיך לחקור ולאסוף מידע כיוון שאני חושב שתיעוד הוא חשוב מאוד והעובדה שבכל מקום כתוב שהיו 8-22 תחנות, אני מכיר 48 תחנות, ויש בספר שלי עוד מידע רב ותמונות נדירות, שלא מופיע בשום מקום, בדיוק הדוגמא של תחנת ג'למי-אל-עתיקה שראיתי סימון שלה במפה טורקית ואח"כ אממי אישרה את הסיפור, חיפשתי את התחנה ומצאתי את שרידיה ואפילו את מנוע הקרור של רכבת-החלב וכעת מצאתי בחפציבה את התרשים,
אלו מספיק הוכחות שאמנם היתה תחנה כזו שלא מוזכרת בשום מקום, וזו דוגמא.
(היא כבר לא קיימת כיוון שסלילת המסילה החדשה טרחו להרוס את המבנה כי אין להם ליווי של מומחה, וכבר הרסו גשר טורקי יפיפה שלא לצורך, עקרו את כל עמודי החשמל והטלפון של רכבת-העמק שהם תוצרת הורנשטיין, יהודי מגרמניה.....)

הנה עוד דוגמא: ידוע שהיתה תחנה בתל יוסף, אבל חוץ מאיזו תמונה של שלבי עבודת ההכנה, אין תיעוד ולא ידעו היכן היא בדיוק היתה. אני מצאתי תמונה שלה במאמר בעיתון דבר לילדים, מצאתי ותיקים שזוכרים שהיא עלתה באש, ומעבר לכך חבר עם אולטרלייט צילם מהאוויר את המסלול, וכך יכולתי לשלב את הצילום עם מפה, הגעתי למקום, ואמנם מצאתי שבשדה ישנו מלבן ובו המון אבני חצץ, בדיוק במקום של התחנה.

עוד משהו ייחודי שעשיתי לזכרון לדורות: עם 4 חברים ובידי כל אחד מכשיר ניווט אחר, (רשת ישראל ישנה, רשת ישראל חדשה, רשת עולמית במאיות, רשת עולמים באלפיות) , קבעתי את המיקום המדוייק של כל 48 התחנות, ואפילו שחלק מהן כבר נעלם ביד זידונית, הן קיימות ומתועדות בהיסטוריה.

אגב , לפי החוק כל סופר חייב להעביר 5 עותקים מכל ספר שהוא כותב, ממנו אף פעם לא ביקשו, כנראה שאין להם סידור לספרים על מדיה.....

 

יוליקה

Member
מנהל
כל דבר דפוס שמתפרסם בארץ יש להעביר עותקים

לארכיון הלאומי... ולספריה הלאומית באוניברסיטה העברית
אני זוכרת את זה מהספרים של אבא שלי וכמו כן הוא היה עורך שבועון
בשפה הונגרית וגם מזה היו צריכים להעביר עותקים.
 

מינהר

New member
אמי, ברכות לכל השמחות אצלך. למרות שלא הבנתי

איך בעלך נולד מחדש.
משפחת דיאמנט זה יהלומים, לא? מאיזה צד את דיאמנט?
 

emmy 5

New member
מנהר, הנכדים נתנו שם אחרי הסבא,אז הוא נולד מחדש

בעלי ממשפחת דיאמנט מסלובקיה.
אבל גם אמא שלי התחתנה עם דיאמנט ,היה לי אח בשם דיאמנט מרומניה ..
אני לא היתי באותו שם ..אימי התחתנה שנית .
בעלי ז'ל איננו כבר 26 שנים.אלה החיים,חיים עם סיפורים.
 
למעלה