בוקר אור עוד גחמה של בנט

יוליקה

Member
מנהל
עדיף כבר להחזיר את לימודי התלמוד

מסכות בבא מציעא, בבא קמא, בבא בתרא...
איך אפשר ללמוד משלי בלי ללמוד על שלמה המלך שכתב אותם??
 
"שיר השירים" בפנים, שלמה המלך בחוץ......

בנט כמו כל החרדים עושים צחוק מהציבור החילוני, דוחפים בכח הדתה ומספרים שטויות לציבור.
אז שיר השירים בפנים ושלמה המלך בחוץ? הוא או רמאי או בור=
א שִׁיר הַשִּׁירִים, אֲשֶׁר לִשְׁלֹמֹה. (שיר השירים פרק א).
א מִשְׁלֵי, שְׁלֹמֹה בֶן-דָּוִד-- מֶלֶךְ, יִשְׂרָאֵל. (משלי פרק א)

אז מה פה בחוץ ?

ועוד: "התנ"ך בבתי הספר הממלכתיים יילמד ללא הקשרים דתיים או היסטוריים, אלא כספר חילוני למהדרין, שיכלול סיפורים, שירים ולא מעט פוליטיקה והגות פילוסופית על משמעות החיים".
התנ"ך הוא לא ספר דתי, או שסוף סוף מודים שהתנ"ך הוא רק "המיתולוגיה היהודית"?

"על מי התלמידים לא ילמדו כלל בתיכון? על המלך שלמה, אליהו הנביא, על ממלכות יהודה וישראל, על ההתנחלות בארץ ישראל וכיבוש הארץ. פרט לנבואות חורבן המקדש, גם הנבואה מחוץ לתוכנית - לא חזון אחרית הימים וגם לא חזון העצמות היבשות".

מוחקים את הפן ההיסטורי למרות ההצהרה הקודמת, אבל משאירים את נבואת חורבן המקדש.

יותר ברדק מזה לא קיים.

כל הזמן מרמים את החילוניים וכמו שאמרתי, דוחפים את הדת בכח ומלמדים את הילדים שקרים בלי סוף, אגדות ופרשנויות מומצאות , ועם שטיפת המח הזו הילדים גדלים ומאמינים שזו האמת.

 

arye9

New member
תגיד לי מאיר

אתה לא למדת תנ"ך בבית הספר?
אני למדתי בבית ספר חילוני עם כובע על הראש,
לא אהבתי את שעורי התנ"ך כמו
שלא אהבתי את שאר הלימודים.
אבל אני חושב שצריכים ללמוד ולהכיר את התנ"ך.
בבית הספר בכתות א' ב' התפללנו תפילת הבוקר
(שיר המעלות) עם כובעים על הראש, ובבית כאשר
עשיתי שעורים בתנ"ך חבשתי כובע.
בכתה ז' או ח' למדנו משנה, פרקי אבות.
אני לא מרגיש שהחסרתי משהו למרות שלא
שומר על כשרות.
אריה
 
כשהיינו ילדים מכרו לנו שקרים בלי סוף, וחשבנו שזו האמת

בינתיים מתבגרים ולומדים את כל מסכת השקרים החרדיים ואת כל מעשיהם כדי להשתלט על המדינה ולהפכה למדינת הלכה ולהחזיר את ישראל למאה ה-16 החשוכה.

הצגתי פעם את העובדה שפעם כולם היו דתיים. במאה ה-16 נמאס לאנשים רבים שרצו להיות חופשיים, וכך החלה התנועה החילונית שהיא היום רוב האנשים במדינות תרבותיות ולא חשוכות (כמו שישראל פוסעת באון לקראת החושך).

עם הקמת התנועה החילונית, קמה התנועה החרדית שלא היתה קיימת לפני כן, ושמה לה למטרה להילחם בחילוניות ולהחזיר את האנשים למאה ה-16 החשוכה.

אין שום בעיה בלהכיר את התנ"ך כ-"מיתולוגיה יהודית", מיתולוגיה כמו שלשאר רוב העמים יש מיתולוגיות ומסורות, אבל רק אצלנו הפכו את המיתולוגיה לדת חשוכה ולכפיה דתית.

כמו שלומדית מיתולוגיה יוונית, כך צריך בהחלט ללמד גם את המיתולוגיה היהודית ולהפסיק להפוך מיתולוגיה לדת,
אבל זה לא יעזור כיוון שכל אלו שמתפרנסים מהשקר הזה כמובן לא יסכימו לוותר על התרנגולת המטילה ביצי זהב, וכך לאט לאט החרדים חדרו לכל זרועות השילטון (אני לא רוצה לאמר למה זה דומה) והיום אין שום דרך חזרה.

המדינה פוסעת באון לקראת הפיכתה למדינת הלכה, יש לי מזל שכנראה עד אז לא אחיה ולא אראה כיצד מולדתי משתלבת במזרח התיכון והופכת למדינה חשוכה כמו יתר הארצות שמסביב.

זו הבעיה.
לא התנ"ך שהוא המיתולוגיה היהודית, אלא הפיכת התנ"ך לדת ולכפיה הדתית שבאה בעיקבותיה, שהיא המשניאה את הדת על הציבור.

הבעיה המרכזית היא שאתה כמו כולם, עברו שטיפת מח של הדת החל מכתה א' עד כדי כך שמאמינים שזו האמת, בעוד שזה שקר אחד גדול.
בדיוק על כך כתבתי את הספר:"התנ"ך כתוב עברית שכל אחד מבין".

קח לך כפרויקט לבדוק את נושא עשרת הדיברות.
תהיה מופתע לגמרי. הרי עשרת הדיברות שאנחנו קוראים להם כך ובשום מקום הם לא נקראים כך, משה שבר אותם, תקרא הלאה עד שתגיע לסיפור שמשה עולה להר וכותב את עשרת הדיברות, והפעם הן נקראות עשרת הדיברות !!!

כז וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל-מֹשֶׁה, כְּתָב-לְךָ אֶת-הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה: כִּי עַל-פִּי הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כָּרַתִּי אִתְּךָ בְּרִית--וְאֶת-יִשְׂרָאֵל. כח וַיְהִי-שָׁם עִם-יְהוָה, אַרְבָּעִים יוֹם וְאַרְבָּעִים לַיְלָה--לֶחֶם לֹא אָכַל, וּמַיִם לֹא שָׁתָה; וַיִּכְתֹּב עַל-הַלֻּחֹת, אֵת דִּבְרֵי הַבְּרִית--עֲשֶׂרֶת הַדְּבָרִים. כט וַיְהִי, בְּרֶדֶת מֹשֶׁה מֵהַר סִינַי, וּשְׁנֵי לֻחֹת הָעֵדֻת בְּיַד-מֹשֶׁה, בְּרִדְתּוֹ מִן-הָהָר; וּמֹשֶׁה לֹא-יָדַע, כִּי קָרַן עוֹר פָּנָיו--בְּדַבְּרוֹ אִתּוֹ.

מכיוון שאני מבין שאת עשרת הדיברות שלא ניתנו לעם אלא משה שבר אותם אתה מכיר, אני מצרף את כל הפרק הדן במתן תורה באמת, כאשר כל הדברים הללו מספרים לך את פרשת מתן תורה.

את האמת הזו מסתירים מהציבור, ובלימוד מתן תורה בכתה ג' , יש למורה הוראה מדוייקת מה ללמד ואחרי שבירת הלוחות, הם מדלגים למיקום שמשה יורד מההר בפעם השניה ופניו קרנו וכו.
(בספר שלי אני מציג במלואה את תכנית ההוראה למורה מה ללמד בכתה ג' את מתן תורה. שקר על שקר על שקר).

ובכך מייצרים את ההונאה הזו, כל הזמן וכלפי כל הציבור בארץ ובעולם.
אבל, זו רק טיפה באוקייאנוס השקרים רמאויות והונאות של החרדים והדתיים את הציבור החילוני.

אני משתדל כל חיי להיות ישר ולאמר אמת, אבל אם אתה לא מאמין, תפתח את התנ"ך שלך ותראה שכשכתבתי שאני מציג את הפרק הנוגע מילה במילה, כך הוא.

 

יוליקה

Member
מנהל
מאיר, בוא נבחין בין שני דברים

התורה והתנ"ך.
מיתולוגיה זה כשלוקחים אותה כזה ראה וקדש....
אבל התנ"ך הרי לא יכול להיות כולו מיתולוגיה כאשר יש עובדות
בשטח בצורת ארכיאולוגיה ששם יש עדויות למלכות בית שאול, דוד ושלמה
וגם המלכים שהיו אחריהם... הרי לא הכל מיתולוגיה...
יכול להיות שנוספו סיפורים כמו אמנון ותמר, אחאב ואיזבל, דוד ואבשלום...
אבל לעזרא ונחמיה יש עדויות בשטח.... ספר שופטים גם חלקו סיפורים
אבל אלה סיפורים שגדלנו עליהם וגם לנו החילונים זה לא מפריע.
להפך משפחת בעלי שהם דתיים, הבנות שלהם בכלל לא הכירו את הסיפורים של האיזור בו אני גרה הם לא הכירו את אחאב ואיזבל, את נבות היזרעאלי וכד'
כי אלה סיפורים שאצל הדתיים מדלגים עליהם... כי לא רוצים שילמדו עד כמה
היה דוד המלך זנותי....

לגבי לימודי התנך בילדותינו - גם אצלנו הבנים חבשו כיפות או כובעים
בשעור תורה/תנ"ך/תושב"ע/ תלמוד....
תורה התחלנו ללמוד (1955) בכיתה ב' בלבד.
אצלנו לא נסעו לכפר חב"ד כמו שעשו לילדים שלי....
אבל היה לנו טקס שכל אמא היתה צריכה לתפור ולרקום עטיפה כחולה
לספר התורה שקיבלנו בטקס....
 
קצת ערבבת

הרי הדתיים לקחו את המיתולוגיה , והתייחסו אליה "כזה ראה וקדש" והפכו אותה לדת "קדושה".

כל הראיות הארכיאולוגיות שאת מדברת עליהן אינן הוכחות אלא הנחות.
אם בתנ"ך (התורה בפנים כידוע) כתוב שמשהו היה במקום שהוא ומתגלות שם אילו חורבות, אומרים שיש להניח שהן קשורות לסיפור.

למשל בהרודיון מצאו קבר גדול בשולי הגבעה ומכיוון שהיו סיפורים שכאן קברו את הורדוס, יצאו מתוך הנחה שזהו קבר הורדוס כי הוא גדול ומרשים.
ז"א, לקחו את הסיפור התנ"כי והדביקו אותו לחורבות.

למשל, (קרוב אליך) הסיפור על ארמון אחאב שהשקיף על כרם נבות, מצאו על גבעה מתחם עם שרידי חומות וקבעו שזהו מתחם ארמון המלך אחאב, בלי שום ראיות שזה אמנם כך, ועד היום מתנוססים שם שרידי ביתו של שייח-זרעין......
למטה ממנו, עדיין במתחם, נמצא מבנה שהוא בכלל כנסיה.....

אז בגלל שנמצא למטה מעין שקראנו לו "עין-יזרעאל" (והערבים בכלל קראו לו "עין אל מיתה" ) זה אומר שזה אמנם מעין יזרעאל כיוון שהוא סמוך למקום שבו נמצאו חורבות שיש הנחה שהן של ארמון אחאב ?

זה בדיוק לקחת ולירות חץ למטרה ואחר כך לסמן עיגולים סביב החץ.

ואם כבר , כל הבעיה איננה באילו דברי הבל מאמינים הדתיים והחרדים, הבעיה היחידה שלי היא הכפיה הדתית הבאה גם בהוראות לניהול החיים וגם בנסיון להשתלט על המדינה (ובסוף הם יצליחו) וגם בלימוד שקרים אין-סופיים וביצוע שטיפת מח לציבור עד כדי כך שמאמינים לשקרים.
זו הבעיה.

והשקר הגדול הוא נושא עשרת הדיברות, הוכחתי שאני צודק, אבל חוץ מחבר בן למשפחת רבנים גדולה שהבאתי לתשומת ליבו והוא נדהם ואמר שאני צודק, אני לא שמעתי מאף אחד שיאמר:"וואלה, וכך רימו אותנו כל השנים".
אנשים פשוט לא מגיבים על זה ומתעלמים (למשל...) והמערכת ממשיכה עם השקרים והמרמה.

הבת שלי מורה לגיל הרך וגם היא סרבה להגיב, מה היא צריכה לסכן את פרנסת את משפחתה אם תתעקש על האמת ?
צודקת. כי תמיד, אבל שתמיד , מי שהתריע על עוול/שקר וכדומה, הוא זה שנפגע.
אז העוול והשקר ממשיכים, וכל הציבור כמו עדר כבשים ממשיכים לקבל את שטיפת המח שמקבלים מהמערכת הדתית שצוחקת על כל החילוניים כל הדרך למדינת הלכה.

והחילוניים שקונים את מה שמוכרים להם, עוד נוהגים לטעון שהם לא פראיירים.....
 

נימה3

New member
אצלנו לא למדו עם כובעים על הראש

ומה שאני זוכרת מלמודי התנ"ך שלמדנו המון פרקים בע"פ וידעתי אותם ואפילו עד עכשיו אני יודעת כמה פרקים בע"פ.
בבית ספר עממי לא למדנו ביקורת התנ"ך רק בתיכון זה היה שונה ומרנין. אהבתי. גם בקיבוץ היו לנו חוגים בתנ"ך שנים רבות מדי שבוע היינו יושבים ולומדים. אין לזה שום קשר לדת.
גם כאשר למדתי בסמינר אפעל של הקיבוצים, שנתיים, שזה משהו מקביל לתואר ראשון, למדנו תנ"ך .
 

יוליקה

Member
מנהל
גם אני זוכרת פרקים שלמדנו בע"פ

שירת הים
שירת דבורה
קינת דוד
חזון העצמות היבשות מספר יחזקאל....
 

יוליקה

Member
מנהל
גם אתה מערבב

איפה מופיע הורדוס בתנ"ך? הוא נולד רק 74 לפנה"ס....
הרודיון שייך לתקופה בית שני שוב לא שייך לתנ"ך....
ארכיאולוגיה איננה הנחות.... אלא עובדות.
אם אתה מכיר בכתב היתדות מתוך ארכיאולוגיה
קל וחומר שאם נמצאו מטבעות וחרסים עליהם כתב שמיוחס לבית דוד...
הרי שחלק מסיפורי התנך נכונים...
האיזור שבו אני גרה... יש אמונה שהמבנים משתייכים לתקופה...
ומתחברים לסיפורי התנ"ך שחלקם אולי נכונים וחלקם לא...
אבל יש עובדות... שנמצאו ומשוייכים לתקופה....

לגבי עשרת הדברות, אני לא מתווכחת כי הן שייכים לתקופת התורה
לפני שבני ישראל הגיעו לכנען....
 
אמונה זו לא הנחה ?

את הורדוס נתתי כדוגמא, ולהיפך, אם הוא מתקופה מאוחרת, עובדה שגם לגבי הקבר אין שום ראיות שהוא אמנם קבר הורדוס, אז סיפורי התנ"ך כן?

כתב היתדות ? אלו שוב סיפורים שמישהו כתב ולא הוכחה קיומית. או שגם סיפוריו של יוספוס פלאביוס הם ראיה ולא המצאות להתחנפות אל הרומאים.....

"מיוחס לבית דוד" זו שוב הנחה ולא ראיה.

איך המבנים מתחברים לסיפורי התנ"ך ? רק כי הם באיזור שעליו מסופר משהו בתנ"ך ? זו איננה ראיה אלא הנחה.

לגבי עשרת הדיברות את לא מתווכחת כי הן שייכות לפני ההגעה לכנען? ומה בדבר השקר שלהן? פה הצגתי הוכחה שמשקרים לציבור ועשרת הדיברות שמלמדים הם שקר מוחלט, כשהשיקול הוא שהראשונות יותר מפחידות ומשמשות כלי לאיומים ולצייתנות של המאמינים.....

אז אפשר לאמר למשל שזאוס נולד אמנם בכרתים כי ישנה מערת זאוס...... זה בדיוק אותו קישור לא רציני.

בשורה התחתונה, התנ"ך הוא ספר מיתולוגיה שבנוי מסיפורים ומשמש בסיס לדת שמנצלת את בורות האנשים כדי להפחיד ולאיים עליהם באיזה כח מסתורי של חבר דמיוני, והאנשים יהיה עבדים של המהיגים בחיל ורעדה, בדיוק כמו שמתנהגים עדיין עד היום החרדים שרובם בורים ועמי ארצות ואסור להם ללמוד שום דבר חוץ מספר הסיפורים הנקרא תנ"ך.....

אולי תחשבי רגע, ותראי עד כמה עמוקה שטיפת המח הדתית.
רק בהתנערות מההיבט הזה, אפשר להתייחס לתנ"ך כולו כאל "מיתולוגיה יהודית" וכך כמו שלומדים על מיתולוגיה יוונית, ניתן ללמוד על המיתולוגיה היהודית, יחסים פרופוציונאלים, ולא הפיכת המיתולוגיה לדת דורסנית מטורפת, אחרת, מה ההבדל בינינו לבין הערבים ???
 
א. לכל אדם זכות להחזיק בדיעה, ובדמוקרטיה, גם להביע אותה

ב. תקראי את מאיר שלו היום ותראי שהוא אומר אותו דבר בקיצור
ג. אני עניתי נכון על 15 שאלות
 
למעלה