אני מדבר על העובדות
אין דבר כזה "מוקדנית" כבר הסברתי איך נקרא המקצוע:"מוקדאי"- כמו חקלאי ובנאי ולא כמו קברן או זבלן.....
אלו שעונים לך במוקד הם מוקדאים שזה המקצוע שלהם ואין אחרים.
אני ניהלתי את מוקד תל אביב מקצועית, ומעולם לא שמעתי שמתשאלים את המודיע לפרטיי חייו.
להיפך, באירוע חירום אחרי קבלת הקריאה הראשונה המוקדאי שמקבל את השיחה ("המקבל")מעביר את הארוע הראשוני למוקדאי בעמדת השידור ("המשגר"), וזה מיד שולח ניידת ואם צריך גם מזעיק כוחות הצלה וגם באירוע חריג מדוווח למרד"מ (מרכז דיווח מבצעים) שמעביר דיווחים לפיקוד.
ואז המוקדאי "המקבל" שקיבל את השיחה ממשיך לברר פרטים וממשיך להעביר עידכונים למוקדאי "המשגר".
אין מוקד חדש, יש רק קצינים שכל פעם ממציאים משהו שרק מכביד על עבודת המוקדאים ולא נותן ממש תוצאות, כמו הודעות שמועברות למישהו בלתי מקצועי שיושב בעמדה שממנה הוא אמור להעביר ידיעות הלאה (כמו הפדיחה עם המחבל בתל אביב), מעשה מטומטם לחלוטין כיוון שזה תפקידו של המרד"מ שמכיר את הנושא ומצוי בקשר עם פיקודי התחנות,מרחבים,מחוז.
אפילו הקימו עמדה שמישהו יושב ומוסר טלפונים של יחידות משטרה למבקשים, מעשה מטופש של ביזבוז זמן וכח אדם.
הבעיה המרכזית של כל אלו שממציאים כל מיני דברים, לא מבינים את עבודת המשטרה (לרוב אלו טכנוקרטים של מחשבים שאין להם מושג במשטרה) , וככל שהמפקדים יהיו כאלו שלא צמחו במשטרה, כל הטריקים וההוקוס פוקוס של מחשבים, לא יעזור אלא רק יכביד על העבודה.
לא הבנתי איך רוצים לטפל באירועים - שאנשים ישלחו הודעות במסרונים ואחר כך גם בסרטונים וכו.
מישהו צריך לשבת ולראות ולקרוא במה המדובר, וגם לנסות לאתר את השולח כיוון שלא מסר פרטים מספיקים.
עשית חשבון כמה כח אדם מבוזבז פה ללא תכלית ? כמה אלפי שיגורי ניידות סרק יהיו בחודש? צריך יהיה להכפיל את מערך הסיור של המשטרה, להגדיל משמעותית את יושבי המשרדים שישבו לבדוק את הודעות הציבור.....
כאשר אנחנו מדברים על מוקד חירום שחייב לתת מענה במיידי להתרחשויות, ולא עוד איזה משרד אינפורמציה.
בשביל לאתר את מקומך, צריך רק להוסיף רובליקה למסך עמדת המקבל, וזהו. ולא להרים מערך שלם כבד ומגושם שיתקע את גלגלי המוקד......
אבל ככה זה כאשר מקבלים מפכ"ל וקצינים שאין להם מושג במשטרה.....