בוקר טוב וחג שמח לכולם
יודעת שזה לא כל כך קשור לפורום הנ"ל , אולם זה קשור לאורח חיינו בפרט ולחיינו בכלל. בשלושת החודשים האחרונים אני עובדת בנהיגה. נוסעת קרוב ל 450 ק"מ מידי יום. לא פשוט כלל וכלל. מעייף אבל לא נורא. מצד אחד אתה צריך להגיע ליעדך בזמן ומצד שני אתה נמצא במלחמה תמידית במטורפים הנוהגים מולך. בתקופה הזאת למדתי יותר מכל 23 שנות נהיגתי. לא בקטע של לנהוג אלא בקטע של להבין את הנהגים ולקרוא את הכבישים ברמת הגולן. ישנם רגעים בנסיעותיי שעד היום אני מתפלאת שיצאתי מהם ואיך הגעתי הביתה בשלום. אני לא באה ללמד נהגים לנהוג. בשביל זה יש מורי לנהיגה שלדעתי לא עושים עבודתם אלא מטרתם להרוויח כסף בלבד וזה כבר דיון אחר. רוצה רק להעיר מספר דברים שיכולים להציל חיים ברגע. הדלקת אורות - ============= החורף בצפון הגולן קשה יחסית. לא הכביש הרטוב הוא המסוכן, אלא הערפל המכסה את הדרך כך שאין לך אפשרות לראות את הנהג מלפניך וממולך. בזמנים כאלה חשוב להדליק אורות אולם לא כל הנהגים עושים זאת. מבחינת הנהגים, ברגע שעבר התאריך 31.3 באותה שנה - אין חובת הדלקת אורות ולא חשוב מה מזג האוויר ומה המצב בכביש. נהגים עדיין לא הפנימו את העובדה שהדלקת אורות היא בשבילם בלבד - בכדי שנהג שבא מולך או מאחוריך יראה אותך ויתנהג בהתאם בזמן. הייתי ממליצה אפילו להדליק את שני הוינקרים (המשולש?) בכדי שכמה שיותר תיראה. זה בסך הכל בשבילך. עקיפות ========== כל עקיפה ברמת הגולן - בין כל הסיבובים - היא מסוכנת במידה ואתה צמוד למשאית או לרכב גדול. קח לך את הזמן. במידה ואתה רוצה לעקוף - התרחק מעט מהמשאית שלפניך ואז שדה הראיה שלך יהיה רחב יותר. כך תוכל לעקוף בבטחה ובקלות. הרבה מהתאונות כתוצאה מעקיפה או "סטיה פתאומית מהדרך" הם בגלל עקיפה צמודה לרכב שלפניך. חיות בצידי הדרך =============== ברמת הגולן ישנם הרבה חיות בר החוצות את הכביש במיוחד בלילות. שוטר תנועה אמר לי פעם שביום כדאי להיצמד לימין ובלילה לנסות לנהוג באמצע הכביש בגלל החיות. יש בדבריו מן ההגיון. ברגע שרואים חזיר בר, צבי או פרה - חיות שממש לא נעים ל"היכנס" בהן (מנסיון) - ראשית , יש להאט. אחרי החזיר הראשון תגיע שיירה של עוד 20-30 ותחצה את הכביש אחריו. צביים חוצים בבודדת אולם יכולים גם בקבוצות. עם פרות לא כדאי להתעסק. מהירות ========= אף אחד לא ביקש לנסוע 60 קמ"ש. אפשר לנסוע בכבישי רמת הגולן ג0 90 ואפילו 100 (יהרגו אותי במשטרה). מגיעים הרבה מטיילים לרמת הגולן ולא מכירים את הכבישים. נוסעים כל הדרך 50-60. מהירות זה לא הגורם הראשון לתאונות הדרכים וזה כבר הוכח. נכון שבמהירות מופרזת - כשנגרמת תאונה, התאונה קטלנית או קשה יותר. אולם זה לא מה שיגרום לתאונה. מצד אחד נוסעים מאוד לאט, אבל משוחחים בטלפון ולא מדליקים אורות בערפל. טלפונים ========= שימוש בטלפון סלולרי באוזן? מסוכן מאוד. אתה מסיט ל"רגע" את עיניך מהכביש. "רגע" - זה הזמן שצריך לתאונה קטלנית. לא יותר מזה. בסכ"ה הכללי , ברמת הגולן אין הרבה מקומות מועדים לתאונות. ישנם כמה סיבובים מסוכנים מאוד , כבישים קשים (בגלל הטנקים ומוביליהם שחוצים והורסים כבישים). כל נהג צריך לקרוא את הכביש ולהבינו. הנהיגה ברמת הגולן שונה לגמרי מהנהיגה בערים הגדולות. פה אין רמזורים כלל, אלא תמרורי אזהרה בלבד. כשיש תמרור עצור - הוא לא לחינם. כשיש תמרור המזהיר מסיבוב מסוכן - זה לא בכדי. כשיש ערפל , שלג , גשם , קרח על הכביש - יש לנהוג בהתאם ולא להיות מרובעים. כי זה מסוכן ביותר. הכי חשוב - סעו בזהירות והימנעו מתאונות. מוטב להפסיד רגע בחיים מאשר לאבד חיים ברגע.
יודעת שזה לא כל כך קשור לפורום הנ"ל , אולם זה קשור לאורח חיינו בפרט ולחיינו בכלל. בשלושת החודשים האחרונים אני עובדת בנהיגה. נוסעת קרוב ל 450 ק"מ מידי יום. לא פשוט כלל וכלל. מעייף אבל לא נורא. מצד אחד אתה צריך להגיע ליעדך בזמן ומצד שני אתה נמצא במלחמה תמידית במטורפים הנוהגים מולך. בתקופה הזאת למדתי יותר מכל 23 שנות נהיגתי. לא בקטע של לנהוג אלא בקטע של להבין את הנהגים ולקרוא את הכבישים ברמת הגולן. ישנם רגעים בנסיעותיי שעד היום אני מתפלאת שיצאתי מהם ואיך הגעתי הביתה בשלום. אני לא באה ללמד נהגים לנהוג. בשביל זה יש מורי לנהיגה שלדעתי לא עושים עבודתם אלא מטרתם להרוויח כסף בלבד וזה כבר דיון אחר. רוצה רק להעיר מספר דברים שיכולים להציל חיים ברגע. הדלקת אורות - ============= החורף בצפון הגולן קשה יחסית. לא הכביש הרטוב הוא המסוכן, אלא הערפל המכסה את הדרך כך שאין לך אפשרות לראות את הנהג מלפניך וממולך. בזמנים כאלה חשוב להדליק אורות אולם לא כל הנהגים עושים זאת. מבחינת הנהגים, ברגע שעבר התאריך 31.3 באותה שנה - אין חובת הדלקת אורות ולא חשוב מה מזג האוויר ומה המצב בכביש. נהגים עדיין לא הפנימו את העובדה שהדלקת אורות היא בשבילם בלבד - בכדי שנהג שבא מולך או מאחוריך יראה אותך ויתנהג בהתאם בזמן. הייתי ממליצה אפילו להדליק את שני הוינקרים (המשולש?) בכדי שכמה שיותר תיראה. זה בסך הכל בשבילך. עקיפות ========== כל עקיפה ברמת הגולן - בין כל הסיבובים - היא מסוכנת במידה ואתה צמוד למשאית או לרכב גדול. קח לך את הזמן. במידה ואתה רוצה לעקוף - התרחק מעט מהמשאית שלפניך ואז שדה הראיה שלך יהיה רחב יותר. כך תוכל לעקוף בבטחה ובקלות. הרבה מהתאונות כתוצאה מעקיפה או "סטיה פתאומית מהדרך" הם בגלל עקיפה צמודה לרכב שלפניך. חיות בצידי הדרך =============== ברמת הגולן ישנם הרבה חיות בר החוצות את הכביש במיוחד בלילות. שוטר תנועה אמר לי פעם שביום כדאי להיצמד לימין ובלילה לנסות לנהוג באמצע הכביש בגלל החיות. יש בדבריו מן ההגיון. ברגע שרואים חזיר בר, צבי או פרה - חיות שממש לא נעים ל"היכנס" בהן (מנסיון) - ראשית , יש להאט. אחרי החזיר הראשון תגיע שיירה של עוד 20-30 ותחצה את הכביש אחריו. צביים חוצים בבודדת אולם יכולים גם בקבוצות. עם פרות לא כדאי להתעסק. מהירות ========= אף אחד לא ביקש לנסוע 60 קמ"ש. אפשר לנסוע בכבישי רמת הגולן ג0 90 ואפילו 100 (יהרגו אותי במשטרה). מגיעים הרבה מטיילים לרמת הגולן ולא מכירים את הכבישים. נוסעים כל הדרך 50-60. מהירות זה לא הגורם הראשון לתאונות הדרכים וזה כבר הוכח. נכון שבמהירות מופרזת - כשנגרמת תאונה, התאונה קטלנית או קשה יותר. אולם זה לא מה שיגרום לתאונה. מצד אחד נוסעים מאוד לאט, אבל משוחחים בטלפון ולא מדליקים אורות בערפל. טלפונים ========= שימוש בטלפון סלולרי באוזן? מסוכן מאוד. אתה מסיט ל"רגע" את עיניך מהכביש. "רגע" - זה הזמן שצריך לתאונה קטלנית. לא יותר מזה. בסכ"ה הכללי , ברמת הגולן אין הרבה מקומות מועדים לתאונות. ישנם כמה סיבובים מסוכנים מאוד , כבישים קשים (בגלל הטנקים ומוביליהם שחוצים והורסים כבישים). כל נהג צריך לקרוא את הכביש ולהבינו. הנהיגה ברמת הגולן שונה לגמרי מהנהיגה בערים הגדולות. פה אין רמזורים כלל, אלא תמרורי אזהרה בלבד. כשיש תמרור עצור - הוא לא לחינם. כשיש תמרור המזהיר מסיבוב מסוכן - זה לא בכדי. כשיש ערפל , שלג , גשם , קרח על הכביש - יש לנהוג בהתאם ולא להיות מרובעים. כי זה מסוכן ביותר. הכי חשוב - סעו בזהירות והימנעו מתאונות. מוטב להפסיד רגע בחיים מאשר לאבד חיים ברגע.