אני בהחלט זוכר את התקופה אבל לא את התופעה...
אמנם הייתי ילד קטן, אבל גרנו בצריף, ובחצר אמי גידלה שלל ירקות, ארנבות ותרנגולות, וכך היו לנו כל מה שצריך,
אבל בתקופות שלא גדלו ירקות, היינו די רעבים, ואז אמי למדה מהבדואיות של קוס-קוס-טבעון להכין קציצות מחוביזות ולחם מבלוטים (זה היה מר, והפסקנו די מהר), וזה היה האוכל העיקרי תקופות ארוכות, וכמובן לחם שהייתי נשלח לקנות כל בוקר מהמאפיה שלידנו בשני מיל (הלחם החם היה מגיע הביתה בלי "הפינה" שלו.....)
גם היינו עניים מאוד ולמדנו להתגאות בבגדים המטולאים שלנו, אבל מגוהצים. לי ולאחי היו זוג סנדלים אחד כי לא היה כסף לעוד זוג, עד שהם התרפטו ושמחים ועליזים הלכנו לבית ספר יחפים (כתה א' - 1951).....
בפסח ארוחות שלמות שלנו היו תה ובו מפוררים מצות עד שאין נוזל, ובסוף אוכלים את הדבלה מהחצר שהמתיקה את התה.
כשהיה כסף קנו לנו "לבן" עם כפית סוכר באשליה של שמנת.
אבל המצב הכלכלי של כולם היה רע, בבית הספר קיבלנו חצי-מחברת, כתבנו בעיפרון פחם ואחר כך עם ציפורן דיו מחוברת למקל. בכתה ד' כבר לכולם היה עט כדורי "גלובוס" נוזל...
תמיד טוענים שאנשים נוטים לנוסטלגיה ושוכחים שמה שנראה היום כחוויה, אז זה היה סבל.
זה לא תופס אצל בני דורי, כיוון שבעינינו זה היה מצב נתון וגם כולם פחות או יותר היו באותו מצב, ובכל זאת הסתדרנו ואפילו במקרים מסויימים יותר טוב מהיום.
למשל
כבר בכתה ד' את הגרוש של התרומה לקרן קיימת כל יום שישי שהיינו מביאים בשקית זעירה מחוברת לצואר, אבל בכתה שלי ההורים הבינו ונתנו לנו שני גרוש, כאשר הגרוש השני הלך לקופת הכתה, בחופשים התנדבנו ללכת ל-"גיוסים" בקיבוצים והכסף לקופת הכתה, וכך בחופש הגדול שילמנו על הדלק לבעל משאית שהבן שלו היה בכתה, הוא הביא אותנו למקום מסויים (ואסף אותנו במקום אחר מוסכם) ומשם טיילנו ברגל משך שבועיים או יותר (בכיתות גבוהות זה היה לחודש, כך לומדים לשרוד בשטח),
עם תרמיל ומקל , בקבוק מים (לא היו מימיות) לחם כמו אבן וגבינת עיזים מהבדואיות (שוברים חתיכה מהלחם וחתיכה מהגבינה, מוסיפים מים ולשים, יחד עם זעתר טרי מהשדה, אכבר אוכל.
כך הכרנו את הארץ ברגל עם מפות בריטיות והתנ"ך.
ורק כך מתחברים למולדת שלך ולא כש-"טיול" משמעו ללכת לקניות בקניון או מנגל ביער בן שמן.....